istatistik

29 Nisan 2010 Perşembe

Cantık





Cantık çok lezzetli, bir o kadar da kalorili bir hamur işi. Ben kayınvalidem çok sık yaptığı için ege yöresine ait bir hamurişi sanıyordum ama değilmiş, oda eskişehirli tatar bir arkadaşından öğrenmiş. Diğer bir adıda tavalokumu.. Hakikaten lokum gibi yemeğe başlayınca lüp lüp gidiyor, adam başına 1'er kilo garanti alınır.. :)


malzemeler:
yarım kilo un
1 küp maya
1 bardak ılık su
1/2 çorba kaşığı tuz
1 çorba kaşığı sıvı yağ
1 çorba kaşığı yoğurt
arzu edilirse üzerine sürmek için bir yumurta sarısı (fotograftakinde yumurta sarısı yok bilginize..)
300gr. kıyma
1 soğan
tuz, karabiber



yapılışı:
  • Mayayı bir bardak ılık su içinde çözdürün. Unu, diğer malzemeler ve maya ile karıştırarak yumuşak, pürüzsüz bir hamur olana kadar yoğurun. Hacmi 2,5 katı olana kadar mayalandırın.
  • Soğanı rendeleyin ya da küçük küpler halinde doğrayıp kıymaya ekleyin. Tuzunu k.biberini ekleyin.
  • Mayalanmış hamurdan parçalar kopararak avucunuzda açın. İçine 1 çorba kaşığı kadar kıymalı harçtan koyun. Yapmış olduğunuz parçayı elinizle heryerini güzelce yağlayın. Hamurun ağzını kapatın ve ek yeri alta gelecek şekilde fotograftaki gibi tepsiye yanyana yerleştirin. Üstünede fırçayla sıvıyağ sürün. (Cantık hamuru piştikten sonra birbirinden kolay ayrılabilmesi için biraz yağlı olmalı. )

  • Bütün tepsiyi bu şekilde döşedikten sonra heryerini fırçayla yağlayın. Piştiği zaman aradaki boşluklar kapanıp, kabarıyor. Piştikten sonra birbirinden rahatça ayrılabilmesi için hamur parçalarının heryerinin iyice yağlandığından emin olun. Göründüğü üzere bayağı yağlı.:) Tepsi içinde biraz daha mayalanmaya bırakabilirsiniz, cantıkın pofidik olanı makbuldür..
  • 250°C’de kızarana kadar pişirin. Altı da kızarıp biraz çıtır çıtır olmalı. Fırından çıkarır çıkarmaz üzerine soğuk su serpin ve buğulanması için hemen bir tepsiyle kapatın.. 20 dk. kadar cantıklar servise hazır olur..

12 yorum:

Ballı Cimcime dedi ki...

Ellerine sağlık canım, çok güzel olmuş. Afiyet olsun, yarasın. Cantık deyince Bursa Kayhan Çarşısındaki Cantık pidesi aklıma gelmişti benim de:) Sevgiler..

nalan dedi ki...

tam yağlı peynirle de denenir mi acep bu?
pek güzel görünüyor zira.

ayşegül mutfakta dedi ki...

olmazmıı, süper olur..

pelince dedi ki...

Vallahi kalori deposu ise tam benlik;))enfes gözüküyor.
daha önce yemedim hiç,tarifi anneme göstermem şart:)
afiyet olsun canım.

emelce yemek dedi ki...

harika yumusacik oldugu goruntusunden belli,ellerinize saglik

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, harika birsey olmus.Nefis gorunuyor...

Sevgilerimi gonderiyor ve guzel bir hafta sonu diliyorum.

cocuklarimicin dedi ki...

Eskişehirlerden kokusunu aldım da geldim:)Ellerinize sağlık.Aynı bizim gibi yaptığımız gibi olmuş

ŞÜKRAN dedi ki...

Bu tarifi mutlaka yapmalıyım duyardımda bu kadar detaylı tarifine rastklamamıştım. elinize sağlık..benim kolaylıkla yapabileceğim, üstelik te enfes bir tat..Görüşmek üzere sevgiler.. ha bu arada geziye farketmeden bende katıldım yanınfda gezdim durdum.. Sağol sayenizde tabiki.. ne güzel yer olmuş böyle gidince mutlaka uğramalı..

Cafe Gusto dedi ki...

Harika olmuş ellerine sağlık bende denesem becerebilirmiyim acaba?sevgiler..

ayşegül mutfakta dedi ki...

Olur tabi neden olmasın? :)

dokuzuncubulut dedi ki...

Kalori deposu ama çok da değişik ve lezzetli bir tarif olmuş fotoğraflarından belli...
Hiç olmazsa misafir geldiğinde yapılmalı, kaloriler paylaşılmalı:))
Ellerinize sağlık, sevgiler.

seden dedi ki...

paylaşım için teşekkür ederim.Bunu deniycem.pide çeşitleri olarak çok farklı bir yemek tarifi.