istatistik

15 Şubat 2008 Cuma

Çıtır Soğan Halkası


Çıtır Soğan Halkaları

Ben bloglar arasında gezinirken gördüm bu tarifi hatta mesajda attım üşenmesem şimdi kalkıp yapacağım diye. Bu akşam yaptım sosuyla beraber patlıcanım yoktu yanlız bir tek onu yapamadım.. Hoş orjinal tarifteki kadar tel tel ayrılmadı benim halkalarım ama süper lezzetliydi. tarifin orjinali burda; http://serinmavi.blogspot.com/2008/02/kzarm-soan-halkalar-ve-kremal-patates.html


malzemeler:
3 ad. büyük soğan
3 yemek kaşığı nişasta
6 yemek kaşığı un
1 şişe soda
Tuz, k.biber
Sıvı yağ


Sosu için:
1 kase yoğurt
1 tutam maydonoz
1 tutam taze nane
1 tutam dereotu
1 küçük havuç
1 diş sarımsak
Tuz, k.biber, pul biber



Nişastayı, unu, sodayı , tuz ve k.biberi derin bir kapta boza kıvamında iyice karıştırın.



Soğanları halka halka doğrayın resimdeki gibi ayırın.



Tavada yağı kızdırın ve iyice sosa bulanan soğan halkalarını kızartın.



Tabağa alın yanına da sosunu koyun mis gibi kıtır kıtır harika oldu valla.. Biranın yanında mükemmel gidiyor :)



Sosu için yoğurdun içine rendenin ince tarafıyla rendelediğiniz havucu katın. Maydonozu, dereotunu, naneyi ince ince kıyın, baharatlarla ve sarımsakla birlikte sosa ekleyin.

7 yorum:

Kevser dedi ki...

Merhaba canim,
pastamla ilgili güzel yorumun icin tesekkür ederim.

Harikasin, bende bu sogan halkalarini gördüydüm Oya'nin sitesinde, seninkiler de nefis olmuslar, hele yaninda ki diple beraber, sizlere afiyetler olsun diyorum ve senin de ellerine saglik canim.

Beni linklerine eklemissin, bende seni izninle eklemek isterim.

Tekrar görüsmek ve yazismak üzere hoscakal canim.

Selam ve sevgilerimle..

ayşegülmutfakta dedi ki...

Kevsercim ziyaretin için çok teşekkürler . pastana gerçekten bayıldım ellerine sağlık çok güzel görünüyordu.. tabiki linklerine girmek isterim, çok hoşuma gider :)
görüşmek üzere

ezgi uğurlu dedi ki...

canım süper bir tabak olmuş.çıtır soğan halkasına bayılırım.oldukça basarılı.ellerine saglık.
bu arada linkimi gördüm yan tarafta çok memnun oldum bende hemen ekliyorum seni canım.kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

Eline sağlık kesin deneyeceğim :)

Balık ile beraber yiyeceğim :)

ayşegül mutfakta dedi ki...

Şimdiden afiyet olsun :)

güzide dedi ki...

kusurabakmayın ama yaptığınız "şey"ler her neyse halka demeye bin şahit ister. çekip buraya koymanız bile ilginç:)

ayşegül mutfakta dedi ki...

hakkaten haa bendekide ne cesaret.. daha iyisini yap gönder koymayan senin gibi olsun:)