istatistik

11 Şubat 2012 Cumartesi

Erik Marmelatlı Kek


Geçtiğimiz yaz iki şişe erik marmelatı yapmıştım şişelerden birinin kıvamı güzel, kahvaltıda tüketiyoruz.. Ama bir tanesini bilemiyorum neden biraz sulu yapmışım. Heralde sabırsızlanıp altını erken kapattım. Reçel olarak güzel değil, rengide çok koyulaşmadı tadı da...

Atamayacağım için kek olark değerlendireyim dedim. Kek konusunda iyiyimdir, terlikten bile kek yapabilirim o derece. Özellikle doğaçlama evde ne varsa kekleri pişirmeye bayılırım. Kek dediğimiz şeyin ana malzemesi belli çünkü.. Üstüne ekstra malzeme eklediğinizde "O" lu kek olur çıkar.

Bunu da öyle yaptım, tadı süper oldu tavsiye ederim.

Normalde ölçü kullanmıyorum ama bloga ekleyeceğim için malzemelerin hepsini aşağıdaki kupayla ölçtüm.




malzemeler;

  • 3 yumurta
  • 1 bardak şeker ( bardak ölçüm; yandaki kupa )
  • yarım bardak sıvı yağ
  • yarım bardak süt
  • 2 bardak elenmiş un
  • 1 kabartma tozu 1 vanilya
  • 1/2 bardak marmelat
  • üstüne pudra şekeri

Önce yumurtaları ve şekeri bir kapta çırpın. Üstüne yağ ve sütü ekleyin. İyice karıştırın. Uzun zamandır mikser yerine çırpma teli kullanıyorum. Çırpma telinin kekin güzel olmasında önemli bir katkısı var.
Daha sonra elenmiş unu, k.tozunu ve vanilyayı katın. Bunları tahta kaşıkla karıştırın ama çok fazla değil..
Benim bunda yaptığım gibi hamurla homojen karıştırmak yerine direk içinede karıştırabilirsiniz ama üstten dökerseniz içinde dalgalar halinde kalır daha güzel görünür. Keşke öyle yapsaydım...
Kalıbı yağlayıp biraz unu serpin (kekin kolayca çıkabilmesi için) Karışımı kalıba döküp en son marmelatı karışımın üstünden gelişi güzel dökün. 165 derece ısıda fırında, güzelce kabarıp üstü kızarana kadar pişirin.

Kekin pişip pişmediğini keke bir bıçak saplayarak kontrol edebilirsiniz. Bıçak temiz çıkıyorsa kek pişmiş demektir. Marmelat denk gelirse kaale almayın ;)

1 yorum:

Destina dedi ki...

Yaptım canım çok güzel oldu :)