istatistik

13 Mart 2008 Perşembe

home kfc / çıtır tavuk

  güncellendi!


Denemek isterseniz çekinmeyin. Kefilim..
Özellikle çocukların yumulup yutacağı kadar lezzetli.
Tabi evde yapılmış olması tipik fast food yiyeceği olduğu gerçeğini değiştirmiyor. yağlı ve kalorili.
besin piramidinde çok fazla yer işgal etmemesi sağlık açısından önemle rica olunur. ikazımı yapayımda sonra "bunu nasssıııll yedirirsiniz çooocuğunuza" diye e-postalar almayayım.
Hayır.. alıyorum o yüzden yazdım. :D
adsız adsız döşenmiş birisi. adsız efelik kolay efenimmm!
isminizle, linkinizle yazın da samimiyetimiz artsın.


Ben yanına
iki tanede sebzeli dip sos hazırladım. Biri brokolili diğeri kırmızı biberli. Nefis!
Tabiki kafama göre uydurdum, sos konusunda çok uydurukçuyum.
tarif basit! brokolili dip; yarım kg. brokoliyi haşlıyorsun, blendırdan geçiriyorsun. 1 kase yoğurt ve az mayonezle biraz da limon sıkarak güzel bir sos haline getiriyorsun. Kırımzı biberli dip; 2 kırmızı biberi közleyip, kabuklarını soyarak doğruyorsun. rendelenmiş 2 domatesi, 2 diş sarımsakla tavada üstü kapalı, altı kısık şekilde pişiriyorsun. hepsini blendırdan geçirip sos haline getiriyorsun. bu kadar ! çok gelirse makarnaya falan sos yaparsınız hiç ziyan olmaz.

malzemeler :
  • 1 ad. tavuk göğsü ya da kemiksiz kalça but (daha yumuşak olur)
  • 1 çay bardağı un
  • 1 çay bardağı mısır unu
  • 1 çay bardağı nişasta
  • 1 yumurta
  • 1 pk. doritos cips (sade)
  • 1 tatlı kaşığı tavuk baharatı-tuz
özellikle sarımsaklı/tuz karışımı olursa "dadından yenmez" o derece.. var böyle ürünler, bulamazsanız, evde bulunabilecek bir kaç baharatta işinizi görür. diğer malzemeler yeterince lezzetlendiriyor zaten.. yok yapmışken tam yapayım derseniz
kırmızı toz biber, karabiber, köri, kekik, fesleğen ve kimyonu
bir kavanozun içinde (kekiği ve fesleğeni daha az ölçüyle koyun) hepsinden koyup karıştırırsanız, hazır satılan çeşnilerle aynı işi görür.
ya da doritos cipsin baharatlı olanını alın onu kullanın bu daha az zahmetli.



  1. Tavuk göğsünü/butunu büyükçe parçalar halinde doğrayın. (kibrit kutusu büyüklüğü iyidir)
  2. Unu, mısır ununu, nişastayı, tuzotu, karışık baharatları, toz biberi bir kapta iyice karıştırın.
  3. Yumurtayıda ayrı bir kapta çırpın.
  4. Mısır cipsini rondoda doğrayın iyice ufalansın, sonra onuda ayrı bir kapa koyun.
  5. Böylece üç ayrı kabınız olacak. Biri unlu sos, biri yumurta, biride mısır cipsi kırıntılı! Sonra tavuk parçalarını sırasıyla önce unlu karışıma, sonra yumurtaya en sonra mısır cipsine bulayın.
  6. Fritözde kızgın yağda altın rengini alana kadar kızartın.


69 yorum:

Kevser dedi ki...

Aysegül'cüm,
ilk yorumu ben kaptim, demek KFC amcadan kopya cektin, gayet iyi bir kopya olmus, ben görüntüye bittim valla, degisik soslarla da servise sunmussun daha ne olsun ki?

Hersey icin ellerine saglik diyorum güzel arkadasim.

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve öpüyorum..

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan dedi ki...

Sevgili Aysegul. Gercekten de KFC den alinmis gibi, ablamin da yaptigi bir tarif bu. Ama seninkiler cok daha benziyor asillarina:) Ellerine saglik

ayşegülmutfakta dedi ki...

kevser öpüyorum canım sanada iyi haftasonları
nagehan demek ablanda yapıyor :) eline sağlık onunda tşekkürler canım öpüyorum

esoş(esmoş) dedi ki...

ayşegül abla senin kadar bloguna önem veren birini bugüne kadar görmedim ama emeğe değecek şeyler yapmışın gerçekten pizza tarifi içinde teşekkürler tam fatoşla bizim yapabileceğimiz tarz da bişey:)bu son tarifin içinde biz bu malzemeyle bunu yapamayız çünkü 1 pk cips ben diğer malzemeleri hazırlarken 1 ,2 tane ala ala bitiririm tarife katacak cips kalmaz :)

zerrin - misss dedi ki...

Canım AYşegüll,

nefis bir tarif bu. KFC yi çok severim. Ama burada yok maalesef. KFC taklidi bir yer gördüm geçenlerde hani ambleminde kırmızı yuvarlak içinde bir amca varya burada kel bir amca var o kafayı değiştirmişler üstüne bir de kel faruk cafe yapmış. :) geberdik gülmekten. Bir dahakine önünden geçerken fotoğrafını çekicem. :)

Nefis olmuş tarif. Taze tavuk kullandıysan aynı kfc olmuştur :)

ellerine sağlık hayatım

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

yeşim dedi ki...

of çıtır çıtır kıtır kıtır ne kadar da güzel görünüyor böyle
ellerine sağlık
canım
kocaman sevgiler

ayşegülmutfakta dedi ki...

Zerrin :))) yurdum insanı çok yaratıcı bende samsunda bir lokanta gördüm adı dö-la-pi ydi fransız restourantı hesabı açılımını sordum döner-lahmacun-pideymiş :))))
Esoş canım sizde 2 adet cips alırsınız :))
yeşim canım uğradığın için teşekkürler
öpüyorum hepinizi sabah sabah çok güldüm
iyihafta sonları

esoşşş(esmoşşş) dedi ki...

ayşegül abla sana bi soru sorcamda bu pek yemekle alakalı değil ya biz bloga bişey yükleyeceğimiz zaman xml hatası die bişey çıkıyo bizde yükleyemiyoruz ve klasik şablona çeviriyoruz böle yapıncada neyin nerde olacağına biz kara veremiyoz blog kafasına göre koyuyo bi yere nasıl düzeltebilirs bu hatayı (tüm yorum yazanlara soruyorum)

http://yemekyapankizlar.blogspot.com/

fatoşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşş dedi ki...

ayşegül abla olmaz biz cipssevenlerdeniz dayanamayıp yeriz iki cips paketini de olmaz yani yapamayız.di mi esoş haksız mıyım?

pelincelezzetler dedi ki...

Dün epeyce bahsettmiştik,bende sabırsızlıkla bekliyorum.Bora bayılır buna,en kısa zamanda deneyip neticeyi bildiririm.Bakalım yapabilecekmiyim...Şahane gözüküyorlar,adü ben yine acıktım:)))

Öpüyorum seni...

İyi pazarlar

Hasret dedi ki...

canim bunlar harika görünüyor, süper bir tarif:) bayildim vallahi :) ogluna cok gecmis olsun canim, üzüldüm :( en kiza zamanda insallah istedigi kadar yiyebilir !! öpüldün canim, iyi hafta sonlari...

fatoşşşşşşşşşş dedi ki...

ayşegül abla nerelerdesin ne zamandır konuşamıyoruz pizza tarifi için teşekkürler

ayşegülmutfakta dedi ki...

pelincim yap borama yesin yakışıklım benim bulut bayıldı götürdü bayaa ;)
hasret canım çok teşekkür ederim dileklerin için inşallah sabırla bekliyoruz geçmesini bizde
fatoşcum baktım pizzanıza bravo kızlar ilk deneme şahane görünüyor!

kirazdünyası dedi ki...

kesinlikle nefis gözüküyorlar ellerine sağlık :)

http://asotu.blogcu.com dedi ki...

Ayşegülcüğüm bu ne :)))içinde yok yok..ellerine sağlık canım.şu tuzotu hiç sevmedim ben ama , onun yerine baharatları karıştırıp koysak olmazmı canım...oğlum ne zamandır çıtır tavuk yap deyip duruyo.hazır pane harçlarından alıyodum ben..ellerine sağlık nefis görünüyo cidden. sevgilerimle..
sebilay.

ayşegülmutfakta dedi ki...

olur tabi sebilaycım olmazmı?? tuzoy yerine karışık baharatlarda güzel olur sarımsak tozu falanda katılır
sevgiler cnm

fatoşşşşşşşşşşşşşş dedi ki...

ayşegül abla gerçekten bizde gelecek görüküyo mu bugün ankarada deprem oldu nasıl sallandı evimiz Allaha çok şükür ne can ne de mal kaybı oldu Ankara gerçekten çok sallanıyo neden acaba depremin büyüklüğü 4.9 du ne felaket ya Allah kimsenin başına vermesin kimsenin evi yıkılmasın

Feyza Fidan dedi ki...

Ay ben 27 yaşıma kadar tavuktan nefret ederdim Ayşegülüm, taaki bu KFC nin davıklarıyla tanışana kadar..O zamanlar işyerim Etilerdeydi.Her öğle yemeğine Akmerkeze giderdik (ay ne alışveriş yapardım :)))).Neyse efendime söyliyim işte bir arkadaşımın zorlamasıyla bu tavuklardan yedim ve ( ellerimi bırak bileklerime kadar yağa gömülürdüm :) o gün bugündür çook seviyorum davuğun bu halini...Senin yaptığın bu davuklarda en az onlar kadar lezzetli besbelli..Ellerine sağlık canımcım,
Kocaman öpüyorum seni..Oğluşunuda tabiiki :)

ayşegülmutfakta dedi ki...

teşekkürler feyzacım :))

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

CANIM
Ellerine sağlık
çok nefis görünüyor,dip soslar da yanına çook yakışmış

mutlu pazarlar

pastacirapunsel dedi ki...

Ayşegül'cüğümmm,
Bunlar gerçekten de KFC olmuşşş:))) Görüntü aynı, eminim tadı da enfesstir...

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler...

angel dedi ki...

merhabalar ayşegul hanım,gerçekten çok değişik ve dıkkat çeken tarıflerınız var.elelrıne sağlık.valla bayıldım çıtır tavuk tarıfıne.yapmazsam içim rahat etmez benım:)
goruşmek uzere canım....

nihal dedi ki...

Ayşegül Merhaba
Emin olabilirsinki resim uzunca bir süre baktırıyor =)
Harika duruyorlar dip sosların tarifinide en acilinden bekliyorum.
Ellerine sağlık.
lezzetavcisi

ebrulitatlar dedi ki...

Ayşegül KFC'den hiçbir farkı yok görüntüsünün. Nefis olmuşlar. Benim oğluşlarda bayılır buna. Denemek lazım. Ellerine sağlık. Sevgiler..

ayşegülmutfakta dedi ki...

yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar sevgiler...
nihal en kısa zamanda vericem dipleri canım sağol

esoş dedi ki...

şablonu beğendiğine sevindim diğer şablon güsel durmuyodu blogu çok dağınık ve düzensiz gösteriyodu hani sen blogunu ev gibi düşünüyosun ya önceden bizim blog düzensiz dağınık bir evdi ama şimdi toplanmış derlenmiş insanın içinde huzur duyabileciği refah bi yer oldu (çook abarttım bende):)

fatoşşşşşşşşşşş dedi ki...

ayşegül abla ziyaret edip yine yorum yazmışsın saol ben de sana yorum yazıyım dedim esoş blogu bayağa değiştirmişsin neyse bence de bu daha güzel olmuş blogda yorumlar arttı ne güzel.yavaş yavaş biz de tanınmaya başladık çok güzel oldu ayşegül abla sevgiler hoşçakal..

ayşegülmutfakta dedi ki...

esoş ne güzel tanımlamışsın :) çok iyi olmuş derli toplu ;)

esoş dedi ki...

ayşegül abla saten ben o yazı çook hoşuma gitmişti o çook güsel anlatıyodu blogundaki şablonu yani insan kafasında fikir oluştı-uruyodu bende birass kopya çektim ama.bide üstte resim bulabilsem ama nerden bulabileceğim çünkü bulduklarım uymuyoda hani senin ayşegül mutfakta olan resmi varya onun olduğu yere ama önceden denemiştik biz fatoşla ama uymamıştı oraya. bizde çook sorunluyus ya demi :))

ayşegülmutfakta dedi ki...

kontrol panelinden ayarlara girin.yerleşimden üstbilgi başlık-düzenleye tıklayın
çıkan pencereden resim ekleye bas pcinden resmini ekle, alttaki *başlık ve tanım yerine şıkkına tıklayın

Nilay Cinisli dedi ki...

Ayşegülcüğüm,
Kaç gündür bunu düşünüyordum ki sayfana girdiğimde tarif çıktı karşıma :)Yemek seçen oğluma harika bir alternatif..teşekkürler ve kucak dolusu sevgiler

ayşegülmutfakta dedi ki...

ooo nilay ne güzel bir tesadüf olmuş sevindim :)

kizilciksurubu dedi ki...

Cok nefis görünüyorlar,ellerine saglik canim.Sevgiler.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Merhaba! Ellerine sağlık, tavuklar enfes görünüyorlar, malzemeleri not ettim, ilk tavuk yapışımda kesinlikle deneyeceğim.. Çıtır pane harcı kullanırdım ben, fakat ondan daha güzel sonuç vermiş bu tarif :) Teşekkürler!

Acemi Şef dedi ki...

Harika olmuşlar, enfes görünüyorlar. Acaba cornflakes'ten de olur mu? Evde boş boş bekleyenler değerlenmiş olurdu hem.

ayşegülmutfakta dedi ki...

esra birazda baharat karıştırırsan olur sanki gibime geldi hatta fikir oldu banada bendede var 1 pk. ;)

Adsız dedi ki...

yaptım çok güzel oldu ellerinize sağlık.
bebekkokusundan "seviltuana"- hatice

elif dedi ki...

ben yaptım şuan yiyorum evet görüntü aynı KFC Tavuğu gibi fakat tadının alakası yok

elif dedi ki...

ben yaptım şuan yiyorum evet görüntü aynı KFC Tavuğu gibi fakat tadının alakası yok

mustafa ozgur gunaydin dedi ki...

ben kendim bizzat yaptım içine karabiberde ektim biraz gerçekten süper oldu tarif çok sağlam bide 6 tane butu yedim:)

mustafa ozgur gunaydin dedi ki...

birde şunu söyliyeyim gerçekten tad olarakta kfc gibi ben bir kfc manyağı olarak gerçekten hem yaparken hem yerken çok eğlenceliydi bide daha önceden çıtıtr pane harçları ile deniyordum çok iyi olmuyordu bol unlu yaptım gerçekten tavuğun üstüne malzemeyi tam yapıştırdım ve sonuç gerçekten çok iyiydi başka tarifler varsa sevinirim birde sırf sizin tarifiniz için üye oldum buraya:)

AyşeGül mutfakta dedi ki...

tesekkurler mustafa ozgur
tarif bol sec sec yap arkadasım afıyet olsun..

Gitarist dedi ki...

kfc bagımlısıyım :(( kilomu koruyarak yiyorum ama yumurta cay ve makarna yapmasını bilirim. bunu denesem yapabilirmiyim acaba :( :D

reçelhane dedi ki...

yapması anlatmasından daha kısa sürüyor yaparsın bence..

Adsız dedi ki...

COK GÜZEL GOZUKUYOR BENDE YAPMAK ICIN ANNEME MALZEMELERI ALDIRDIM AKSAMA ONA SURPRIZ YAPICAM IFTARDA:)

Mustafa dedi ki...

Ayşegül hanım leziz görünüyor mısır unu kullanmasam leziz olur mu,bi de knorr çıtır pane harcı öneriyorlar ne dersiniz :)

ayşegül mutfakta dedi ki...

Mustafa bey her iki sorunuzada yanıtım evet.
Mısır unu kullanılmasada olur, çıtır panede aynı işlevi görür zaten amacı o.. ben öylede denedim ama cipsi ekstra pane harcına karıştırabilirseniz ekstra çıtır olur ;)

Adsız dedi ki...

kfc ye bayılıyorum cips kattıklarını bilmiyordum ama dogrudur anca cips bu kadar güzel yapabilir bir hafta sonu kesin kız arkadaşımla denicem :) tarifiçin çok teşekürler =))

Adsız dedi ki...

arkadaşlar tamamen yanlış size gerçek bilgiyi veriyorum bunu hiç bir yerde bulamazsınız bu tamamen el pratiğine dayalı evet başlayalım isterseniz 1 kilo tavuk alın kemıksız olucak bunlara suda haşlayın pişsin iyice daha sonra suyunu süzün bir gece buzlukta bekletin daha sonra malzemeler ise galete unu yumurta ve un sıvı yağ tuz bukadar ilk önce buzluktan cıkardığımız tavuk parçasını una batırıyoruz daha sonra yumurta cırptınız kaba daldırıyorsunuz çıkarıp galeta ununa daldırıyorsunuz ve kızgın yağda firitözde pişiriyorsunuz yağ sevıyesı 1 kılo olucak tavuk kesınlıkle tavaya temaz etmıcek piştikten sonra süzülmesi için elek bulun bıtane havada asılı tutun 5 dk ve servıse hazır hadi afıyet olsun...

Alper dedi ki...

ayşegül abla bloğunu çoktandır takip ediyorum aslında yemek tariflerine pek bir ilgim yoktur ama o resimleri gördkçe bi iştahlanıyorum bi iştahlanıyorum bilemezsin (belkide ramazandan dolaydır=)İyi Günler

ayşegül mutfakta dedi ki...

:) teşekkürler Alpercim bu tarif kolay aslında yapabilirsin tavsiye ederim hem fastfoodtan daha ekonomik hemde daha bol ye ye bitmez ;)

Adsız dedi ki...

MRB KFC tavuk sevenlerdenim bende sizin tarifi deneyeceğim ama hazır karışık tavuk baharatı diye sorduğumda kimse neden bahsettiğimi bilmiyor..Bu arada ilk kez bi tarif deneyeceğim için alternatif bu olur mu dediklerinde bende sadece öölece bakıyorum.Bu baharatın başka bi adı yada alternatifi var mı??

ayşegül mutfakta dedi ki...

karışık tavuk baharatı hazır olarak çeşitli markalarda büyük marketlerde kolaylıkla bulabilirsiniz. bunun dışında herhangi bir aktara gidip taze taze hazırlatabilirsiniz. artık ben öyle kullanıyorum. tarifi yazdığımdan beridir çok zaman geçmiş güncelliğini yitirmiş.. baharat kısmını tekrar düzenleyip yayınlayacağım. tek tek baharatları alıp karıştırarak da yapabileceğiniz bir hale getireceğim. Bir ara tarife tekrar göz atarsınız.

Adsız dedi ki...

süper olur gercekten tek tek yazarsanız?? ilginize teşekkürler sabırsızlıkla güncellemenizi bekliyorum..

Adsız dedi ki...

Tekrar mrb ayşegül hanım bu ara yeniden göz attım belki baharatları yazmışsımızdır diye ama..(: sabırsızlıkla bekliyorum

ayşegül mutfakta dedi ki...

evet yazdım :) içeriğe tekrar göz atın, sevgiler.

ayşegül mutfakta dedi ki...

kırmızı toz biber, karabiber, köri, kekik, fesleğen ve kimyonu
bir kavanozun içinde (kekiği ve fesleğeni daha az ölçüyle koyun) hepsinden koyup karıştırırsanız, hazır satılan çeşnilerle aynı işi görür. ayrıca doritos sade yerine baharatlı doritos alırsanızda ekstra baharat koymanıza gerek kalmayabilir. birde böyle deneyin.

Adsız dedi ki...

İlginiz için teşekkürler..

hatişş dedi ki...

konyada kfc olmaması sebebiyle canımız çekmesin diye reklamları bile izlemıyorduk :) ama bu tarifi bulduk ve ev arkadaşımla yaptık çok güzel oldu hazırlanışı da pratik ellerinize sağlık tarif için :)

ayşegül mutfakta dedi ki...

afiyet olsun :))

Adsız dedi ki...

acaba unlu sosun içine süt veya sıvı bişey ekliyomuyuz yoksa sadece unlu baharat karışımı mı??

ayşegül mutfakta dedi ki...

Tarifte yazıldığı gibi adım adım uygularsanız aynısı olur. unla baharat karışımı haricinde birleştirici olarak yumurta var oda yeterli oluyor..

Adsız dedi ki...

Harbiden çok başarılı bi tarif. Uydurukçuluğunuza hayran kaldım. 3-4 kez yaptım, "ben tokum, yemiycem" diyenlerden bize kalmadı.

ayşegül mutfakta dedi ki...

:)))) iltifatınıza teşekkürler.. :D

Adsız dedi ki...

Defalarca yaptım ama ancak yazıyorum. Bu tarif belki de nettekilerin en iyisi. Tok karna yenilebilen nadir yemeklerden. Bu kadar şeyi karıştırıp iyi bulmuşsunuz. Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

aynen denedim yaptım. ALAKASI YOK. Bu resimlerde KFC den falan ayarlanmış heralde. İnsanları kandırmayın !!

ayşegül mutfakta dedi ki...

Adsız benden sana tavsiye sen mutfağa falan hiçç girme. :)
malzemeye yazık..

Adsız dedi ki...

Ayşegül hn. tarifi uyguladım SÜPER oldu aynısı yani .Tereddütsüz deneyebilirsiniz pişman olmazsınız

Adsız dedi ki...

tarif için teşekkürler. doritos yerine içeriğinde msg bulunmayan lays gibi cipsler olur mu?