istatistik

12 Mart 2008 Çarşamba

yeni şablon ve çikolata soslu ıslak kek

Geçen aydan beri şablonumu değiştirip daha aydınlık.. daha ferah birşey yapmak istiyordum..Henüz blogumda yeniyken elimi çabuk tutup yeni yerime geçeyim istedim :)) Blogumda bir çeşit ev gibi gören biriyim. Mesela eski şablonum 2 oda bir mutfak gibi geliyordu sıcak ama samimiydi .. şimdiki şablonumda 3oda 1salon havasındayım hatta ekstradan manzaralı terasımda var gibi geliyor ;)
Başka blogları gezerkende aynı hisse kapılıyorum çok ferah, çok samimi çok cooll :) Her ziyaret ettiğim blogun görünümü blog sahibi hakkında az çok ipucu veriyor bana.. eee az zaman geçirmiyoruz burda bloglarımızda bize benziyor haliyle, mal sahibine benzermiş hesabı..

Şimdilik şablonla yetiniyorum, başlıktaki Ayşegül'ümüde (ki yeni şablonla eskisi arasındaki genişlik farkıda ayşegül resminden belli oluyor zaten) en kısa zamanda ayarlayacağım..

Onsuz olmaz:)...




Tatlı bir başlangıç olsun diye tatlı birşeyler yapmak istedim. Yumuşak, ıslak, lezzetli olsun istedim, nette bakınırken blog kardeşliğinden :) aslının mutfağında yumuşak kek tarifini gördüm..

annesinin tarifiymiş.

Malzemeleride her an elinizin altında bulunan malzemeler yani ekonomikte bir tarif!

Hemen denedim.. bahsettiği gibi çok güzel,
yumuşak bir kek ortaya çıktı..
Burdan onun vasıtasıyla annesine de teşekkür etmek istiyorum..

Tarifi veren eller dert görmesin :)

Ben üstüne hazır çikolata sosu da döktüm orjinal tarifte arasındaki tek fark budur. İstediğiniz gibi yapın size kalmış..

işte tarif...



Malzemeler:


  • 2 yumurta

  • 1 su bardağı süt

  • 1 yemek kaşığı yoğurt

  • 1.5 su bardağı şeker

  • 2 su bardağı un (biri bir parmak eksik olacak ve kakao ile dolacak)

  • 1 tutam tuz

  • 1 çay kaşığı karbonat

  • 1 paket kabartma tozu

  • 1/2 su bardağı sıvıyağ


  1. Önce yumurtaları mikserle iyice çırpın.

  2. Sütü ve yoğurdu sırasıyla ilave edip her aşamada iyice çırparak köpürtün.

  3. Şekeri bu karışıma ekleyip karıştırmaya devam edin.

  4. Daha sonra kalan bütün kuru malzemeleri ekleyin.

  5. en son olarak yağı ilave edin.

  6. karışımı yağlanmış ve unlanmış bir kalıba dökün. Önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında 50 dakika pişirin.

Büyükçe bir kek kalıbı kullanmanızı tavsiye ederim, yoksa kek çok fazla kabardığı için taşmalar meydana gelebiliyor. Kek pişmesine yakın hazır çikolata sosunu üzerindeki tarife göre hazırlayın kek pişip kalıbından çıkartır çıkartmaz üzerine dökün ki sosu kek bir güzel içine çeksin.. Afiyet olsun..

34 yorum:

fatoş dedi ki...

ayşegül abla niye ankaraya kar yağmasına şaşırdın burası ankara bi günü bi gününü tutmaz burda.istanbul nemli.ama burda istanbuldaki nem gibi nem yok.bu arada şu pastayı çok beğendim ya.ben pasta hastasıyımdır.esoşla bi kerem pasta yaptık ama kremşantinin kıvamını tutturamadık bi türlü.gören kremşanti değil süt sanar bizim yaptığımız kremşantiyi.zaten sıvıyağı da koymayı unutmuşuz pastaya.yine de pastamız güzel olmuştu.napalım yıllardır yapmıyoruz yemek yani.acemi olarak yine de biraz iyiyiz.

esoş dedi ki...

offfff bu ne tarifler ama insanın iştahını karbartıyorrrrr canım çekti:)ben buarada yemekyapankizlar blogundan esoş kuzenim vermiş heralde adresi ziyaret edip yorum yazdığınız için çokkk teşekkürler

esoşşşş dedi ki...

aa üsttede kuzenimin yorumu varmışş valla hiçç görmedim :) fatoş şu pasta çokkk güsel ya bizde yapak hem tarifi ayşegül abla veriyosa garanti güzeldir görünüşündende belli değil mi??

kizilciksurubu dedi ki...

Kek cok nefis görünüyor,ellerine saglik.Yeni sablonun da cok güzel olmus,gülügüle kullan.

kizilciksurubu dedi ki...

Kek cok nefis görünüyor,ellerine saglik.Yeni sablonun da cok güzel olmus,gülügüle kullan.

lezzetsepeti dedi ki...

Çok iştah kabartıcı bir kek ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

ayşegülmutfakta senin aslen memleketin neresi merak ettimde:)

ayşegülmutfakta dedi ki...

fatoş sağlık olsun bir daha yaparken sütü daha az ve soğuk koyarsınız krem şantiniz kıvamlı olur. ;) keki yapın tavsiye ederim birebir yaparsan çok güzel tutar esoş sanada merhaba.

ayşegülmutfakta dedi ki...

isimsiz arkadaş! aslen nereliyim desem bilemiyorum babam bulgaristan göçmenidir annem sinoplu, şu anda uşak kütüğündeyim eş durumundan ama ben kendimi sinoplu görüyorum

ayşegülmutfakta dedi ki...

senemcim sağol hayatım öpüyorum

ayşegülmutfakta dedi ki...

lezzet sepeti teşekkürler sanırım blogcusun googledan aradım buldum seni blogunuda gezdim ama yorum yapamıyorum blogcu olmadığım için galiba anlayamadım görüşmek üzere

esoşşşşş dedi ki...

abla ben esoş ya biz fatoşla buna benzer bi kek yapmıştık ama üzerine döktüğümüz çikolata sosu hemen kurumuştu ve görünüşüde güsel olmamıştı saten o kek bizim son kekimiz olduydu sanırım

ayşegülmutfakta dedi ki...

güldürdün beni esoş ya son kekinmi oldu sanırım :)
canım sosu biraz daha fazla süt ekleyerek yaparsanız çok katı olmaz. birde kek sıcakken dökersen daha iyi çeker ;) aklınızda bulunsun

Adsız dedi ki...

sablonunda kekinde harikaaa
ellerine emegine saglik canim

haaa bu arada benim sablonumu nasil buluyorsun ve benim hakkimda nasil dusuncelere kapildigini cok merak ettim canikom
cevap yazarsan sevinirim
sevgiler...

www.yenitadlar.blogcu.com

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

ÜÜÜFFF NEFİS OLMUŞ KEK...

KEK OLSUNDA ÇAMURDAN OLSUN HESABI HER TÜR KEKİ BAYILA BAYILA YERİM...
AMA BUNA ÖLÜRÜM BEN :)) ELLERİNE SAĞLIK SICACIK SEVGİLER...

Yaren dedi ki...

Aysegülcüm pastan nefis görünüyor canim,ellerine saglik.Altaki soganli yumurtali ekmek tarifini kesinlikle yapcam canim,cok nefis görünyor birde yazidigin gibi kahvaltilarda güzel olur.Bannerinse süper.Ilk gördümde zaten begenmistim.Beni cocukluguma götürdü o resim.Kitaplar vardi böyle resimli aysecik yada oya suna diye:)))) ne güzeldi.O kitaptaki resimlere bakap orda olmayi hayal ederdim:)))Hayirli olsun güle güle kulan canim.SEvgiyle kal,iyi hafta sonlari diliyorum:)

ayşegülmutfakta dedi ki...

yorum yazan herkese teşekkür ederim
blogcu. yenitadlar arkadaşım ziyaretin için teşekkürler canım hemen sayfana baktım;)
aysel saol canım benim aynen kek delisiyim bende
yarenim canım beğendiğine sevindim benimde vazgeçilmezim aysegul serisidir çocukken çok okurdum.pek bi gurur duyardım adaşım olduğu için :)
alttaki tarifi şiddetle öneririm süpper oluyor sevgiler

ebrulitatlar dedi ki...

Ayşegül şablonunda kekinde çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. Şablonunu güle güle kullan. Sevgiler..

Limonlu Kek dedi ki...

Ayşegülcüm yeni şablonun hayırlı olsun diyeceğim de bende mi bir problem var bilemiyorum, ben hiçbir şey görmüyorum üstte. Neyse ama kekini ve nasıl göründüğünü biliyorum, süper, ellerine sağlık. Sevgiyle kal....

MUTFAKISTAN dedi ki...

kek cok guzel olmus ellerine saglik sevgiler

nino dedi ki...

ellerine saglik canim nefis gorunuyor

ayşegülmutfakta dedi ki...

limonlu kekim şablonumu görmüyosun blogumu hayatım?
blogum eskitilmiş kağıt görünümündeydi ya şimdi beyaz olay bu yani fazla bişey yok aslında :)

fatoşşşşşşşşşş dedi ki...

ayşegül abla sen dedin ya hani kremşantiyi yaparken az süt katın diye biz krem şantiyi.makine olmadığı için. çorba kaşığıyla karıştırıyorduk.soğuk süt kattık ama ne biliyim.kaşıkla yaptığımız için galiba olmadı.ne dersin sence öyle mi?esoşa diğcem bu pastayı yapalım kesin.çok nefis vallahiş billahi dayanamıyorum yapıp bir an önce yiyelim.

pastamaxi dedi ki...

kek harika görünüyor.hele üstündeki sos, offf mükemmel..

ellerine sağlık sevgiler

ayşegülmutfakta dedi ki...

evet fatoş doğru tespit bari çırpma teiyle karıştırsaydınız güzelim :) oda olurdu alemsiniz kızlar
pastamaxi teşekkür ederim ziyaretin için..

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

kek böyle olur işte puf puf kabarmış
kakaolu misler gibi ellerine sağlık ziyaretin içinde çok teşekkürler sevgiler canım

fatoşşşşşşşşşşşşşşş dedi ki...

ayşegül abla napalım biz de mutfak aleti yoktur pek annem alacam diyo ertelendikçe erteleniyo.neyse bugün verdiğin pizza tarifini yapıcaz esoşla güzel olur eminim.kötü olsa bile biz yapamamışızdır kesin.hadi bakalım nasıl olacak pizzamız.sana mutlaka bildiririz bugün yedikten sonra.fotoğrafını da gösterirdik ama benim telefon bozuk neyse hadi sana bloga kolay gelsin.

fatoşşşşşşşşşşş dedi ki...

ayşegül abla sen gece mi giriyon bloguna?ah okul olmasa ben de gece girerim.ama okul var.okulun olmadığı gün de iyi bi uyku çekmem lazım çünkü çekmezsem başım ağrıyo.ama tatil başlasın bi gece gireriz biz de.ama esoş dayanamaz o uykuya çok düşkündür dayanamaz, kapatır uyur o.

fatoşşşşşşşşşşşşşş dedi ki...

pardon ayşegül abla sana dedim ya gece mi giriyon diye saat değişik yazılıyomuş bu blogda tamam gündüz giriyon anladım şu pizza nasıl olacak acaba hayatımda ilk kez pizza yicem pek böyle şeyler yemediğim için ilk olucak bu pizza.

http://akasyakokusu.blogspot.com/ dedi ki...

ayşegülcüm yine ben..az önce unuttum canım sana bir soru:)))hıı benim şablonumu nasıl buldun merak ettim..fazla merak iyi değildir dimi etmimmi:))
gelmişken pastadan yiyipte gideyim eline sağlık sevgiler.

pelincelezzetler dedi ki...

Kek harika,şablon şahane ee daha ne olsun...Ellerine sağlık...

Öpüyorum seni..

nuray ayşegül'e dedi ki...

hiiii ayşegülcüm nergiscim ortancam şu sos yedi bitirdi beni bu saatte öylede güzelki mübarek nerden bulcam yapcam ben pasta masta..uuyy :))
cevaba gelince evet canım tezcanlıyım bir dediğim anında uygulansın isterim biri gelecek gidecek olsa o gece uyuyamam..ama belimin ve boynumun ağrısı fazla evde iş gördürmüyo bana olduğu kadar yapıyorum birde rengimi yazılarım net görünsün diye yazı renklerinden seçipte aayarlıyorum..senin şablonda benimkinden geniş yani bazı şablonlarda cbox olsun resimler olsun tam görünmüyor..sende resim ve yazı ayarlarından sayfa arkaplanını istediğin bir renk seçebilirsin bembeyaz görünüyor canım..az canlasın renk gelsin yüzüne:)))
heheh hadi çok konuştum gideyim daltonlar uyudu:))öptüm seni sevgiler..

Hülya dedi ki...

Sevgili Ayşegül,
Blogunda çok güzel tarifler var ellerine sağlık.
Birşey soracağım..
Yazıların böyle geniş olması için hangi şablonu seçtin ya da nasıl bir çalışma yaptın anlatırsan sevinirim.
Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

iy günler sayfanızı çok beyendimbenim adresim http://fatosungunlugu.blogcu.com beklerim ziyaretinizi