istatistik

11 Mart 2008 Salı

soğanlı-yumurtalı ekmek

Soğanlı-Yumurtalı Ekmek

Bu ekmekte bizim oralardan
( sinop-yenikonak ) yöresel bir ekmek.
Annemin hafta sonları
sabah kahvaltılarına sıklıkla yaptığı
enfes bişey!
Aslında ekmek demekle haksızlık
ediyorum buna..
Çünkü biz küçükken annem ve annanem bunu bize
pizza niyetine yaparlardı. :)
Anlayacağınız o kadar leziz!!
Yine tarif ve anlatım annemden
fotoğraflar benden..



malzemeler :
1 pk. yaş maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı kadar ılık su
aldığı kadar un
üstüne sos için:
1 ad. soğan (yemeklik ince kıyılmış)
1 yumurta
1 tutam kıyılmış maydonoz
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı tuz, k.biber, kırmızı toz biber
  • Yaş mayayı ılık suyla yumuşatın üstüne tuzu ekleyip kabarmaya bırakın. Sonra unu ekleyerek kulak memesi kıvamından daha cıvık ama ele yapışmayacak kıvamda bir hamur elde edin. 1 saat kadar mayalanmaya bırakın.

  • Sonra ellerinizi ıslatarak hamurdan parçalar kopararak tepsiyi doldurun. Biraz daha mayalanmaya bırakın.


  • Sonra soğanlı harcı hazırlayıp hamurun üstüne süreceğiniz zaman!! karıştırın. Yoksa harç sulanıyor! Harcı sürdükten sonra 10 dk. daha bekleyinki biraz daha kabarsın veya fırın ısınırken içinede koyabilirsiniz fırının ısısıyla kabarmaya devam edecektir.

  • Üstü-altı kızarıp muhteşem kokular yaymaya başlayınca fırından çıkartın. Ekmek pişti.. servise hazır! Afiyet olsun :)


Orjinal halinde salam-sucuk yok aslında ama ben denemek istedim çok da güzel oldu. Pizzaya göre daha kabarık ve az malzemeli ama ekmeğe göre daha leziz birşey oldu. Şiddetle tavsiye olunur ;)

25 yorum:

ezginin mutfağı dedi ki...

CANIM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAGLIK SEVGİLER

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam canım.harika görünüyor.eline saglık.sevgilerimle.

ayşegülmutfakta dedi ki...

sağol canım mucks

http://asotu.blogcu.com dedi ki...

ayşegülcüğüm merhaba;
bu tarifni yazdım bir köşeye, mutlaka deneyeceğim.çok şahane bişey benziyo zaten, o kadar övmesende anlardık görüntüsünden.annenin eline senin kalemine sağlık canım.
banada gel, beklerim.
sebilay.

ayşegülmutfakta dedi ki...

sebilay sağolasın canım gelirim tabi gelmmemmi bir tık uzaktasın :)

angel dedi ki...

merhabalar arkadaşım,zıyaretız için çok teşekkur ederım.samsun çok guzel ve buyuk bır şehırdır.ben samsunun atakum semtınde otuuruyorum.ama samsunlu değilm.aslen sınopluyum.sınopta doğdum ve çocuklugum sınopta geçtı.sonra babamın işi nedenıyle samsuna taşındık.yanı hemşerıyız:)

pastacirapunsel dedi ki...

Ayşegül'cüğümmm,
Harika bir lezzete benziyor, eminim tadı da öyledir..

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler...

PINAR dedi ki...

Harika valla, çok güzel görünüyor. Anneciğinin ellerine sağlık.

yemegimle dedi ki...

Ne hos bir tarif ellerinize saglik galiba hem pizza hemde börek tadinda bir lezzet cikiyor ortaya kesinlikle denemek gerek...

sevgiler...

ayşegülmutfakta dedi ki...

çok teşekkürler arkadaşlar hepinize kucak dolusu sevgiler..

nino dedi ki...

odevlerim simdi bitti sole bi gezim dedim ac ac gecenin 12 sinde :) ay agzimi topliyamadim kusura bakma suladim biraz blogunu ama nefis gorunuyor canim elciklerine saglik

Tuğba dedi ki...

Ayşegül'cüğüm günaydın:)
ellerine sağlık,çok hoş bir pizza tarifi öğrenmiş olduk sayende canım.
sevgiler..

mutfaktayim dedi ki...

canım ne güzel bir görüntü bu böyle ellerine sağlık nefisssss
Hemen deneyeceğim.

Sevgiler...

Fatma dedi ki...

Merhaba Ayşegül;
Bloğunu ilk kez ziyaret ettim..Gerçekten çok güzel..Bu ekmeği ilk fırsatta deneyeceğim..Kakaolu kek ile ilgili ricanı seve seve kabul ediyoruz tabiki..Sevgilerimizle

Limonlu Kek dedi ki...

Ayşegülcüm çok güzel görünüyor, ben de bunun benzerini zaman zaman yapıyorum ama ekmek hamuruyla, hamurişi sevenlere muhteşem bir lezzet oluyor. Elceğizlerine sağlık...

ayşegülmutfakta dedi ki...

günaydın kızlar çok mutlu oldum yorumlara :) öpüyorum fatmacım ricamı kabul ettiğin için çok teşekkürler gelecek tarif senin kekin olacak :) öpüyorum herrrkesii

ebrulitatlar dedi ki...

Nefis bir ekmek olmuş bu. Görüntüsü süper. Anneciğinin ellerine sağlık. Sevgiler..

kizilciksurubu dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik.Sevgiler.

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Ayşegülcümm
ekmeğin harika görünüyor
ellerine sağlık

sevgiyle kal

emineninemekleri dedi ki...

Aysegülcüm, inan cokkk leziz görünüyor farkli birsey.

Ellerine emegine saglik canim.

Kocaman öpüyorummmmmmmm
Emos

Bir Anne dedi ki...

pek guze olmus, cok istah acici, ellerine saglik:)
Sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Off Ayşegülcüm, inanılmaz lezzetli görünüyor, muhteşem bir tadı olmalı :) Ellerine sağlık,
Öpüyorum...

PASTAlila dedi ki...

Ayşegül'cüğüm ne kadar lezzetli görünüyor hepsi. Özellikle kahvaltı için harika bu tarfler. ellerine sağlık.

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Ben yanlışlıkla aşağıya yazmışım yorumumu, canımcım harikaaaa görünüyor, bu tarife ekmek demekle gerçekten haksızlık etmiş oluruz, sağlıklı bir pizza olmuş bu, ellerine sağlık canım, yukarıdaki ayşegül resmine de bayıldım, çocukluğuma götürdü beni...öpüyorum...

pelincelezzetler dedi ki...

Offf bu çok güzel bişey,ellerine sağlık canım..
Hem forumdan hem burdan her yerden takipçinim:))
Öpüyorum