istatistik

13 Nisan 2008 Pazar

şeftali konservesi



Ooh yaz geldi. Sulu sulu kocaman kokulu şeftaliler tezgahlara düşmeye başladı. Bu tarifin şeftali severlerin, ileriki aylarda çok işine yarayacağını düşünüyorum.

Kışın şeftaliyi yazdan hazırlayarak konserve olarakta tüketebilirsiniz mesela.

Tadından hiçbirşey kaybetmez.

Ben evlenmeden önce konservesini hiç yememiştim. Sağolsun kayınvalidem bol bol yapar bizede verirdi. Benim eşimde tazesinden çok konservesine bayılır. Bayılınmayacak gibide değil hani :)

Eskiden kaynanamlar yazın Uşak'a gittiklerinde kışlık hazırlarken kasalarla şeftali alıp konservesini hazırlardı.

Kışın yemeklerde çıkartırdı. Bize yetmezdi bir kavanozda eve giderken yanımızda götürürdük. Harika olurdu böyle gece film falan izlerken...;)

Bir kaç senedir memlekete kışlık hazırlamaktan çok bizim dedeye bakmak için gittiklerinden böyle ekstra tadlar hazırlayamıyor malesef.

Bu kış evde hazırlamış bir kaç kavanoz, bir yemek vakti çıkarttı önümüze define bulmuş gibi olduk eşimle. Ogünden sonrada aklımdan çıkmadı
mubarek şey :)




Ama azmettim bu yaz bol bol konservesini yapıcam!
Gelelim nasıl yapıldığına. Konserve işinde püf noktaları bileceksin ki.. emeğin ve malzemen heba olmasın.
  • Şeftalilerin konserve edilmeye elverişli olanları, çekirdekleri kolayca çıkabilen ve çekirdek yatakları sarı veya açık kırmızı olanlardır. Olgun fakat sert şeftalilerin irileri alınır. Kabukları çıkartılır.
  • Ortadan ikiye bölünmüş bütün halde yada küçük parçalara doğranarak yapılabilir.
  • Şeftaliler kavanozlara 3/4 nü dolduracak şekilde istiflenir, üstüne kaynatılıp soğutulmuş su ile ağzına kadar doldurularak üstüne, kavonoz başına 5-6 yemek kaşığı şeker dökülür.
  • Kavanozların havaları çıkarılır, ağızları temizlenir ve kapakları örtüldükten sonra ( bir litrelik kavanoz olarak hesaplarsak ) 30 dk. düdüklü tencerenin içine, kavanozların yarısına kadar su gelecek şekilde, su doldurarak pasterizasyon yapın. Alttaki resimde görüldüğü gibi! (bilimsel çalışıyoruz kardeşimmmm.;)


  • Aralıklı olarak tahta veya bezlerin üstüne yerleştirilen kavanozlar 24 saat böylece bırakılır. Sonra kışın afiyetle yenir.. Kolay gelsin.

Bir dip not..: Yaw ben blog manşete kayıt yapamıyorum... bütün denemelerim boşa çıktı.. niye böyle olduğu hakkında hiçbir fikrimde yok!! noluyokiii acep ???


18 yorum:

disal dedi ki...

canım güzel resimlemişsin.....helede düdüklülere bittim.....çok açıklayıcı.....

ellerine sağlık....harika oluyordur kesin.....

sevgiler canım....

feray dedi ki...

Evet kışlık hazırlığı çok iyi oluyor. Benim de babam lar Uşak lı
biraz hemşeri sayılıyoruz galiba.

Nilgün dedi ki...

Nedense haziri almak kolay oluyor bu zamanda..Hatirlarimki cocuk yillarimda annem ile bol sebze meyve konservesi hazirladigimizi..

Ellerine saglik canim


SEVGILER

Acemi Şef dedi ki...

Ayşegülcüm öyle güzel anlatmışsın ki bayıldım. Umarım ben de yapabilirim, eline sağlık.

antepası dedi ki...

Yaaaaa yok böyle birşey ne güzel anlatmışsın.Bayıldım valla.Cesaret edip şu konserve işine bir el atabilsem:))

Mebrule dedi ki...

Iyi pazarlar canim, blogunu cok begendim, hele ki duduklu tencereleri :)

Seftali, nektari bilumum yaz myvalarini bende cok severim, ellerine saglik...

Sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

Ziyaretin icin tesekkür ederim,seftali burda var ama türkiyenin kokulu aromatik seftalisi gibi degil,bende hazir kompostosunu aliyorum,tarifi cok güzel aciklamissin yapmak istersek kesin senin tarifine denerim,eline saglik arkadasim

pelincelezzetler dedi ki...

Adü canım ya ,bilimsel olmuş hemde nasıl:)) Öldüm ya,sen yokmusun sen,vallahi goncan çok şanslı çok..Senin gibi bir hatun insanın ömrünü uzatır..
Vallahi şahaneymiş,bende daha önce hiç yemedim..
Ellerine sağlık...

mutfaktayim dedi ki...

Canım etkinliğimi beğendiğin için çok teşekkür ederim. Seni de mutlaka bekliyorum.

Sevgiler...

ayşegülmutfakta dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşlar uğradığınız için hepinize teşekkürler :)) muckss

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ayşegül'cüm ellerine sağlık, öyle güzel anlatmışsın ki canım çekti.. Ben şimdiye kadar ne reçel ne de konserve yaptım. O yüzden cehaletimi mazur görürsen, kavanozların havalarını nasıl çıkarıyoruz?

ayşegülmutfakta dedi ki...

:)) aslıcım teşekkürler kavanozların havasını içine koyduğun malzemenin silme kapağa kadar doldurulmasıyla kendiliğinden çıkmış olur. bazen kavanozun yanına kaşıkla çın çın vurarakta içerde kalmış hava kabarcıkları çıkartılır. kavanozun kapağını kapatmadanda kapakla birleşicek kısımları temiz bir bezle kurulayarak kapatırsan sıkı bir kapanma sağlarsın buda malzemenin uzun ömürlü olmasını sağlar. öpüyorum canım başka sorun varsa hemen cevaplarım. sevgiler..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Canım çok saol, şimdi anladım, deneyeceğim ve kulaklarını çınlatacağım :) öptüm seni..

Adsız dedi ki...

iyi günler ayşegül hanım bende şeftali konservesi yaparım ve ailecek bayılırız birde ben ayrıyeten konsantiresinide yapıyorum o da çok güzel oluyor ayrıca vişne,kayısı,ahududu,erik inanın hepside çok güzel ve nezzetli yapanlara kolay gelsin yiyenlere afiyet olsun

ksk60 dedi ki...

çok güzel olmuş ellerinize sağlık bunları düdüklüde değilde normal tençerede kaynata bilirmiyiz.

Adsız dedi ki...

Bu pastörizasyon mutlaka düdüklü tencere de mi yapılmalı? Normal tencerede olmuyor mu? Ben düdüklü tencere ile pek barışamadım bir türlü :(

Adsız dedi ki...

ben 6 aylık oğluma kışlık yedirmek için püre şeklinde konserve yapmayı ama şekersiz istiyorum nasıl yapabilirim tarif edermisiniz ...

ayşegül mutfakta dedi ki...

Şeftaliyi püre haline getirip hafif pişirirsiniz. kavanoza koyduktan sonrada ağzını sıkıca kapatıp kaynatırsınız tahmin ediyorum istediğiniz gibi olur.