istatistik

13 Nisan 2008 Pazar

havuçlu kek

Son tarifimden bu yana bayağı bir zaman geçmiş çok utandım.. :/
Elde olmayan sebeplerden dolayı blogumu ihmal ediyorum,
kusura bakmayın.. Çok sevdiğim bir tarifle kaldığım yerden devam edeyim :) Havuç mevsimi bu ay sona erecek o yüzden " koş vatandaaaşş yetişen yapıyoor"



Tarif ve resimler bendenize aittir efenimm.. Bu keki bizzat kendim uydurdum. Biraz ondan biraz bundan.. kendi damak tadıma göre.. Ama tad konusunda beğenileceğine garanti veriyorum. Üstelik hem kalori olarak hem parasal açıdan gayet ekonomik bir kek tarifi. Bardak, bardak şeker ve yağ, kartonla yumurta koymuyorsunuz.. ;) Uydurdummu böyle uyduracaksınki takdir toplayasın di mi ama ;) =)



malzemeler:

2 yumurta

1 bardak şeker

2 yemek kaşığı sıvıyağ

3 yemek kaşığı yoğurt (sütsüz tarif için yoğurtun yerine yarım çay bardağı soda koyun)

1 tatlı kaşığı tarçın,

1 tatlı kaşığı kakao

2 bardak un (elenmiş)

kabartma tozu, vanilya

3 adet havuçun rendesi

1/2 su bardağı dövülmüş ceviz

üstü için pudra şekeri

Yumurtaları ve şekeri iyice çırpın. Sıvıyağı, yoğurtu, tarçını ekleyin. Kakaoyu, unu, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek sıvı karışıma karıştırın. En son cevizle havuçu tahta bir kaşık yardımıyla keke karıştırın. 175 derecede 45 dk kadar pişirin. Klasik, kürdan sokup çıkarma yöntemiyle kekin piştiğinden emin olun.. Soğuyunca keki çıkartıp üstüne pudra şekeri dökün. Enfes oluyor valla billa!!

7 yorum:

antepası dedi ki...

Amanınnnn böyle uydurmaya kurban olayım.Ne lezzetli bir kek bu.Gelsem sabah çayın yanına kaldı mı?:))

zarpandit_gokche dedi ki...

ay çok lezztli gözüküyor ellerine sağlık:)
hayrılı cumalar canım..

ayşegülmutfakta dedi ki...

gökçe teşekkürler sanada hayırlı cumalar
anteplim asım kalmadı kekim ama yaparım kız nolcek 2 yumurta 1 bardak şeker hehehe:)

pelincelezzetler dedi ki...

Özledik ayşegülcüm...vallahi,yine çok güzel bir kek,ellerine saağlık canım....

pelincelezzetler dedi ki...

Canım yeni okudum,çok geçmiş olsun...
Kendine iyi bak...

ayşegülmutfakta dedi ki...

sağol canımın içi öpüyorumm

Chaplin cafe(Burcu) dedi ki...

Madem tarifi sana aitmiş ben de yorumumu buna yazarım di mi ama..
Canım ellerine sağlık havuçlu kek son yıllarda pek bi revaçta,herkes bayılıyor.Eminim dediğin gibi seninki de çok lezzetlidir.
Sevgiler.