istatistik

3 Mart 2008 Pazartesi

Cevizli Mantı



Mantıyı hiç bu şekilde denediniz mi ?
Karadenizliler mantıyı bu şekilde yer. Büyük içi dolgun ve üstüne ceviz dökerek… Bende anneden taraf bir Sinoplu olarak mantıyı böyle gördüm ve öğrendim. Evde de misafirlerime de bu şekilde ikram ediyorum. İstisnasız bir yiyen bir daha yiyor..

Malzemeleri 4 kişi başı porsiyon olarak verdim. İsteğe bağlı miktarı arttırarak porsiyonu çoğaltabilirsiniz.


Malzemeler : (1 beze - 4 kişilik)
1 yumurta
1 kase un
Tuz, ılık su
İç harcı malzemesi: (1 beze-4 kişilik)
200 gr. Dana kıyma
1 büyük soğan
Tuz, k.biber
Mantı sosu malzemesi: (1 beze = 4 kişilik)
2 yemek kaşığı tereyağ
1 küçük soğan ince rendelenmiş
1 çay kaşığı Kırmızı toz biber
1 kase dövülmüş ceviz

1. Hamur malzemesiyle kulak memesi kıvamından daha sert (makarna hamuru gibi) ve pek bir hamur yoğurun. Açtığınız yufkaların kendini salmaması için sert bir hamur yoğurmalısınız. Portakal büyüklüğünde bezeler hazırlayıp üstünü bezle örtün.
2. Sonra büyükçe bir tencereye kaynar tuzlu su hazırlayın. Siz mantınızı hazırlayana kadar suyunuz iyice kaynasın. Eğer çok kaynar olmazsa mantınızı tencere attığınız anda mantılar suyunuzu soğutacak ve pişmesi zaman alacaktır. Ayrıca mantı uzun süre suda kalırsa hamurlaşacaktır. Şöyyle magma ateşine yakın bir sıcaklıkta olması mantı keyfinizin yararınadır ;)
3. Daha sonra geniş bir masada (tahta sofra veya mutfak tezgahında ) un serpiştirerek oklavayla bezelerinizi açın. Keskin bir bıçak yardımıyla kare kare kesin. İç harcını eşit miktarda paylaştırarak koyun. Ve kare şeklindeki parçalarınızı önce ikiye katlayıp üçgen haline getirin, sonra alt iki ucunu birbiri üstüne getirerek üst üste koyun. (Böylece mantınızın pişerken açılmasını önlemiş olursunuz.)








4. Hazırladığınız mantılarınızı kaynamış suya atın ve suyun üstünde beyaz bir köpük oluşup, mantılar pişip su yüzüne çıkıncaya kadar bekleyin. Sonra mantınızı kevgir yardımıyla sudan alıp servis yapacağınız kaba alın.




5. Başka bir tavada tereyağınızı eritin. İçine rendelenmiş soğanı atın soğanlar kızarıncaya kadar karıştırın. Kırmızı toz biberini atıp ocağı kapatın. Haşlamış olduğunuz mantının suyundan bir kepçe alıp yağlı sosa ilave edin. (Bu sayede hem lezzetini artırmış, hem de mantıların çok kuru olup yapışmalarını önlemiş olacaksınız.)
6. Son adım : mantınızı tabağa alın ve üstüne dövülmüş cevizi serpiştirerek sıcak servis yapın ve afiyetle yiyin..


BU MANTI İŞİ ZAMAN VE MEKAN İSTİYOR.. HALİYLE İNSAN HER CANI İSTEDİĞİNDE YAPAMIYOR.
EĞER ZAMANINIZ VE MANTILARI KATLAYACAK GÖNÜLLÜ ELEMANLARINIZ VARSA! EVET BU ÇOK ÖNEMLİ ZİRA TEK BAŞINA YAPMAK BÜNYEDE KULUNÇ YAPIYOR..
ÇOK SAYIDA BUZDOLABINA ATABİLİRSİNİZ.
SONRA DİREK BUZLUKTAN ALIP KAYNAR SUYA ATICAKSINIZ VE SOSUNU HAZIRLAYIP, AFİYETLE MİDEYE İNDİRECEKSİNİZ.
BUNUN İÇİN MANTILARI UNLU TEPSİLERE DİZEREK, FIRINDA HAFİF KURUTMAK VE SOĞUMASINI BEKLEDİKTEN SONRA BUZDOLABI POŞETİNDE, BUZLUĞA ATMAK YETERLİ.
SONRA RESİMDEKİ KUZULAR GİBİ USLU USLU YENECEKLERİ GÜNÜ BEKLEYECEKLER :)

30 yorum:

Ayşe'nin mutfağı dedi ki...

MERHABA ÇOK DEĞİŞİK MANTI EBN BÖYLE YEMEKLERİ HAZIR YANİ KOMŞU YAPIP BİR TABAKL GETİRMİŞ HALİYLE YEMEĞİ SEVİYORUM BAZEN KENDİM YAPMASAMDA ŞÖYLE DĞİŞİK TADLARI ARKADAŞLARIMDA TATSAM ÇOK SEVİYORUM
AMA TADINI ÇOK MERAK ETTİM
NE KADAR TEMBELİM DEĞİLMİ HAZIRA KONMAK İSTİYORUM

Limonlu Kek dedi ki...

Çok güzel görünüyor, bizde de mantı çok yenir, eh bir de cevizle deneriz artık, ellerine sağlık

sarımutfak dedi ki...

slm canım
mantın süper valla ellerine sağlık.ben cevizli mantıyı beypazarı -göynük turuna gittiğimde göynükte yemiştim bayıldım çok güzel oluyor.
afiyetolsun size öptüm canım
iyi haftalar

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam.evet mantı cevizle harika oluyor...sende çook nefis yapmışsın..eline saglık canım..sevgiler..

snms dedi ki...

Ben de bir kere mantı yapmaya kalkıştım ama dediğin gibi kapatacak yardımcın yoksa gerçekten çok fazla vakit alıyor.O günden sonra bir daha yapmamaya ve hazır almaya karar verdim.Ama sen şimdi bu güzel tarifinle iştah açıcı resimlerinle aklımı çeldin:-))
Ellerine sağlık.
Sevgiler...

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Ayşegülcüm
mantın harika görünüyor.Benim annanecimde(rahmetli) mantıyı ve makarnayı hep cevizli yapardı.
Çocukluğum geçti film şeridi gibi gözümün önünden

Amaaa bir arkadaş lazım yardım edecek insan tek başına sıkılır,Bursadayken hayırsever hanımların mantı günlerine giderdim ara ara koyu muhabbetle hazırlanıyor kilolarca mantı,kimsenin de canı sıkılmıyor:))

ayy mektup gibi yorum oldu:))
Ellerine sağlık canım harika görünüyor

pastacirapunsel dedi ki...

Ayşegül'cüğüm,

Benim de var Karadeniz'li komşum, onlar da cevizli yerler mantıyı...

Ellerine sağlık canım,

Kocaman, sımsıcak sevgiler....

Güldenceninmutfagi dedi ki...

OFFF AYSEGÜLÜMMM BU NE GÜZEL BIR GÖRÜNTÜDÜR AMAN ALLAHIMMM;
GEC KALKTIM VE SENIN SAYFANDAKI BU SAHANE MANTI TARIFINI SEYREDEREK GÜNE BASLADIM.MÜTHIS ISTAHIM KABARDI HEMDE NASIL ANLATAMAM:)
SADECE YAPIP YEMEMISSIN BIRDE DONDURUCUYA ATMISSIN BE GÜZELIM,MASALLAH COK HAMARATSIN CANÌM,AILEN SENINLE GURUR DUYUYORDUR EMINIM.
GÜZEL BIR HAFTA DILIYORUM TATLIM,SEVGILER.

saniyesultan dedi ki...

evet özellikle sinop 'da cevizle birlikte yeniliyor,ellerinize sağlık.
www.saniyesultan.blogcu.com

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Ayşegül'cüm ellerine sağlık. Gerçekten çok güzel gözüküyor. Mantıyı hiç cevizli yememiştim. Kısmet olursa denemek istiyorum bakalım kendimde o gücü bulduğum zaman :)
Sevgiler...

ayşegülmutfakta dedi ki...

teşekkürler arkadaşlar buyrun birgün beraber yapalım buzlukları dolduralım :)))

nagehan dedi ki...

Ayşegülcüm merhaba, ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim.
Ama görüyorumki senin cevizli mantı yanında benim poğaçalar sönük kalmış be canım. Ellerine sağlık, valla içim gitti inan. Afiyet olsun.
Sevgiler
Nagehan

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

canım mantıların harikaaaaaaaaa olmuş, valla ben ne yazık ki yapamıyorum mantı, daha doğrusu yufka açamıyorum ellerine sağlık canım...

yesildomates dedi ki...

arkadaşım ne güzel olmuş..ellerine sağlık..eminin tadıda harikadır ..cevizli mantıyı hiç yemedim..ama canım çok çekti..çünkü görüntü süper olmuşş..

öpüyorum..görüşmek üzere...

Cafe Gusto dedi ki...

Ben hiç yemedim bu mantıdan ama cevizin lezzetine de bayılırım.Ellerine sağlık..Dondurucudakileri de iyi günlerde yemek dileğiyle..sevgiler...

ayşegülmutfakta dedi ki...

teşekkür ederim sağolun arkadaşlar :)
şiit uğur böceği valla bende genel olarak çıraktım böyle konularda
annem açar keserdi ben mantı içi koyup katlardım bu sefer ilk kez kendim açtım kestim katladım kızkardeşimle beraber ;) az az başla bir kez ypınca kırılıyor o açamam hissi :)

ayşegülmutfakta dedi ki...

teşekkür ederim sağolun arkadaşlar :)
şiit uğur böceği valla bende genel olarak çıraktım böyle konularda
annem açar keserdi ben mantı içi koyup katlardım bu sefer ilk kez kendim açtım kestim katladım kızkardeşimle beraber ;) az az başla bir kez ypınca kırılıyor o açamam hissi :)

anılar ve mutfağım dedi ki...

merhaba
ben mantı yapmaya hiç cesaretlenmedim. ama yapımını o kadar güzel anlatmışsınız ki denemek istiyorum.(mutlaka maaileden yardım alacağım)
Yüreğinize ve ellerinize sağlık
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

http://ballkabak.blogspot.com/ dedi ki...

Çok zahmetli bir iş gercekten ama tadı o kadar güzel oluyor ki,yapmaya değer cevizli hiç denemedim ellerine sağlık

meleginmarifetleri dedi ki...

Ayşegülcüm ben hiç mantıyı cevizle yemedim ama tv de parmaklıklar ardında dizisinde sinopta mantıyı cevizli yediklerini gördüm en kısa zamanda denemek istiyorum sevgile kalcanım teşekkürler paylaşımın için öptüm bay

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

ayşegülümmmmm harika olmuş yaaaa bende istiyorum şu dolaba attıklarından banadaaaaa banada poşetle bakım:)))bende annem gelince dolabı mantıyla dolduruyorum:))) afiyetlerle ye arkadaşım sevgilerimle

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık bayılırız ailecek mantıya hele de cevizlisine,genelde cevizli mantıyı zaten Sinop ve ilçelerinde bilirler, bizde yaptığımızda çoğunu cevizli azını da yoğurtlu yaparız, salata niyetine artmasın diye,en son Cuma günü Sinop'a gittiğimizde yemiştik, gerçekten harika Sinop'a gidenler mantı yemeden dönmesinler.İlk defa yiyenler bile çok seviyorlar,yeni yedim sayılır ama olsa şimdi yine yerim, afiyetler olsun canım, sevgilerimle...

ayşegülmutfakta dedi ki...

can cağızlarım :) yorumlar için ayrı ayrı teşekkür edrim.
evet bu parmaklıklar ardında adlı dizi sayesinde sinopun meşhur yemekleri az buçuk tanınıyor. malesef bu konuda kendilerini tanıtmayı bilmiyorlar. öyle güzel lezzetleri varki böyle hasbel kader tanınması üzücü.

kizilciksurubu dedi ki...

Manti cok sahane olmus,cevizli olmasi da lezzetine lezzet katmistir.Ellerine saglik,sevgiler.

ezgi uğurlu dedi ki...

canım ben mantıya bayılırım bu da çok değişik ama çok daha lezzetli görünüyor benim bildiklerimden.ellerine saglık sevgiler

ayşegülmutfakta dedi ki...

Senem teşekkürler ziyaretin için öpüyorum..
Ezgi eyvallah canım :) evet daha lezzetli gerçekten, ben diğer mantıları yiyemiyorum mesela çok yavan geliyor

emineninemekleri dedi ki...

Aysegülcüm, inan hic daha duymamistim ama cok leziz duruyor. Ellerine saglik canim.

Kocaman öpüyorum.............
Emos

Zerrin dedi ki...

Mantı gerçekten emek ve sabır isteyen bir iş...Cevizlisini hiç tatmadım ama eminim güzel oluyordur ellerinize sağlık...

Site Ekle dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
yildizcaa dedi ki...

merhaba ayşegül bende bir sinoplu olarak bu mantıya bayılırım. bizde de yapılır isteyen yoğurtlu sarımsaklıyı önce yer, sonrada cevizliyi yer. anneme hafta sonu sendeyim cevizli mantı isterim dicem :)) sevgiler..