istatistik

29 Şubat 2008 Cuma

fırında pırasalı-kabaklı mücver




Çocukları anlamak mümkün değil..Yukarıda kadraja giren el (tabiki) benim oğlumun eli ve her fotograf çekiminde aynı problemi yaşıyorum.. Ne zaman ben servis tabağımı, fotograf makinemi hazırlayıp fotograf çekmeye başlasam Bulut'ta taarruza geçiyor. Tabaktakini kapma harekatı start alıyor. Boğuşarak fotograf çekiyoruz..

Hayır Bulut iştahsızın önde gideni olmasa durumda bir acayiplik yok! Her çocuk gibi anne babaya güçlük çıkartma peşinde sadece :)

Şaşkınlıklar içerisindeyiz ve tabi mutluyuz ki şu sıralar hayatında ilk kez kendi isteğiyle ağzına bir kaç lokma yemek giriyor. Hemde SEBZEE (allahıma bin şükür!)

Bileydik taa bebekken hazırlardık mama sandalyesine sebze püresini, çorbasını sonra şakada şukada fotograf çekerdik bol bol.. Yok biz o zamanlar durmadan Bulut'un pozlarını çekmekle meşguldük ki milyon tane aynısının tıpkısı bir sürü fotografımız var! Bilemedik asıl çekilecek şey yemekmiş meğersem..

Neyse biz ettik siz etmeyin yapın sebze pürelerini sonrada geçin bebeğinizin karşısına her açıdan mamaları bol bol fotograflayın. :)Yemekelere saldırmazsa bende Ayşegül değilim..




malzemeler:




  • 1 kg. kabak

  • 2 sap pırasa
  • 3 sap yeşil soğan
  • 1 tutam dereotu

  • 2 su bardağı un ( yarım bardağını mısır unu koyabilirsiniz ben öyle yaptım)

  • 2 yumurta

  • 50 gr. peynir

  • 1 pk. kabartma tozu

  • yarım çay bardağı sıvıyağ

  • tuz, k.biber, pul biber


Kabaklarınızı soyup rendeleyin. Pırasaları, yeşil soğanı ve dereotunu ince ince doğrayın. Genişçe bir kaba tüm malzemeyi koyup iyice birbirine karışana kadar yoğurun. Fırın tepsinizi yağlayın. İçine malzemenizi yayıp, fırına 250 derecede altı-üstü kızarana kadar pişirin. Çayın yanında süper oluyor.. Afiyet olsun..



16 yorum:

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam..bende elimi uzatsam bir dilim alsammm:)süper görünüyor.elinize saglık..bende ogluma sebze yediremiyorum:(((ne yaptımsa yemiyor...güzel bir hafta sonu dilerim.sevgiler...

ezgi uğurlu dedi ki...

mücvere bayılıyorum ama yağda olduğu için pek yapamıyorum:(( bu şekli üer olmuş mutlaka deneyeceğim..ellerine saglık sevgiler

sevgi dedi ki...

�ocuklara sebze yedirmenin g�zel bir yolu .Tarif i�in te�ekk�rler
ellerine sa�l�k
Bence o�lunuz foto�rafa renk katm�sevgilerle

pelincelezzetler dedi ki...

Ellerine sağlık canım,bulut'un parmaklarını sevsinler:)

www.yemedeyanindayat.blogcu.com dedi ki...

mrb,
ellerinize sağlık..nefis görünüyor..
geçen bende yaptım ama fırının azizliğine uğradı galiba..birebir benzeşiyo aslında kullanılan malzemelerde ama yiyemedik...:(
pes etmek yok bir daha deneyeceğim...
en sevdiğim bu lezzeti..
sevgilerimle..

Neşeli Sesler dedi ki...

Ama annesi o parmakları resime neşe katmış
:)
Ellerine sağlık mücver çok güzel ol muşş

Baharcicegi dedi ki...

Besleyici saglikli fazla yagli olmayan nefis bir mücver olmus,bende firinda yapiyorum hafif oluyor.Minik elde degisik bir görüntü olmus,elinize saglik

akasyakokusu dedi ki...

merhaba ayşegülcüm süper bir tarif olmuş inan..pırasa yemeyenlere duyurulur:))tabi benim büyük oğluma..
eline sağlık canım mutlu pazarlar..

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık..
mama yerken fotoğraf çekme fikrini deneyceğim:)
sevgiler..

ceyt dedi ki...

merhaba Ayşegülcüm, ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkür ederim.çok güzel bir blog ve çok hoş tarifler yapmışsın.ellerine sağlık canım.tekrar görüşmek dileğiyle..
sevgiler

Melek* dedi ki...

yağda kızartılan mücverlerden daha hafif ellerine sağlık

zerrin - misss dedi ki...

O eli ısırmalı :)))

Bulut beğendiyse eminim güzeldir :)

ellerinize sağlık. Fırında mücveri bende yapıyorum hem sağlıklı hemde leziz oluyor.

ellerinize sağlık

sevgiler ayşegüll

www.misssgibi.com

ayşegülmutfakta dedi ki...

bütün arkadaşlara yorumları için binlerce teşekkürler :))

Hasret dedi ki...

merhaba aysegülcüm, mücverin nefisss görünüyor, minik parmaklar cok sirin annesi :) canim , ellerine saglik ... kocaman öpüldünüz ...

Acemi Şef dedi ki...

Az sonra hazırlamak üzere mutfağa gidiyorum. Kusuruma bakma, bu tarifi koymasaydın diğer yaptıklarına yorum yazacaktım ama şimdi işim varrrr!!!!

Acemi Şef dedi ki...

Ayşegülcüm şimdi fırına attım. Fotolarını foruma ekleyeceğim ;)