istatistik

26 Şubat 2008 Salı

hamsi kuşu gibi bir şey:)



Hamsiye dayanamam ve genelde bu şekilde kılçıklarını çıkartıp birbirine yapıştırarak böyle şinitzel gibi kızartırım :)

Çünkü bu şekilde hepsi yenmese bile ertesi güne kaldığında üstüne limonu sıkıp soğuk meze gibi (ki eşim özellikle bu şekilde yemeye bayılır) bile yenebilecek bir lezzet oluyor.


Kılçıklarını çıkarıp fileto haline getirdiğim hamsilerin iç yüzlerini birbirine yapıştırarak önce yumurtaya sonrada mısır ununa bulayıp tavaya diziyorum. Alt yüzü kızarınca bir kapak yardımıyla diğer tarafını çevirip kızartıyorum. Yanına salatasını hazırlayıp sıcak servis yapıyorum. Çook güzel.. çıtır çıtır..
(Az yağda pek lezzetli olmuyor çokda değil ama orta ayarda kullanın çünkü az kullanırsanız hamsi pişerken üstündeki mısır unu yanıyor pek iyi olmuyor)





malzemeler :
  • 1 kg Hamsi
  • 1 kase mısır unu
  • 1-2 ad. çırpılmış yumurta
  • tuz



uiyy afiyet olsun da !

26 yorum:

Tuğba dedi ki...

Afiyet bal şeker olsun...balıkta hamsinin üstüne yoktur:)
sevgiler..

ezgi uğurlu dedi ki...

çok lezzetli görünüyor canım.ellerine saglık kocaman sevgiler

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam çook balık yemesemde bu görüntü beni iştahlandırdı:))benim eşimde ertesi güne kalınca çok severek yer balıgı....eline saglık sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

canim goruntu super rrrr
ellerine saglik...

www.yenitadlar.blogcu.com

sarımutfak dedi ki...

canım nefis olmuş nefis.bende böyle yaparım hep börek gibi oluyor.ellerine sağlık

sarımutfak dedi ki...

bu arada bende seni arkadaş listeme ekledim cnm
görüşürüz

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Aysegul,

Hem guzel yorumuna tesekkur etmek istedim ve hem de bu guzel tariflerinin arasinda kayboldum gittim ve en sevdigim balik ile karsiladin beni, ellerine saglik, hersey cok guzel.

Sevgiler

jasmin dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
jasmin dedi ki...

Of ya canimi cektirdniz,ben nereden bulayim Danimarka'da hamsiyi.Neyse cok guzel gorunuyorlar, ellerinize saglik.

Yaren dedi ki...

Hakikatende cok harika görünüyor.Balik kizarinca en lezzetli hali .Bende böyle severim,ellerine saglik mmmsahane.

Betül dedi ki...

Ayşegül'cüğüm,

Yorumum 2. kez geldiyse kusura bakma.
Hamsi konusunda aynı hisleri paylaşıyoruz, bayılırım ben. Çok çekici görünüyor, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

canım ellerine sağlık hamsiyi bende bu haliyle yaparım çok lezzetli olur....sevgilerimle öpüyorum

Hasret dedi ki...

harika görünüyor ellerine saglik canim! Ben genelde firinda yaparim hep ama böyleside cok iyi bir fikir:) bu güzel tarif icin cok tesekkürler aysegülcüm !
sevgiyle kal...

ayşegülmutfakta dedi ki...

teşekkür ederim yorumlarınıza arkadaşlar öpüyorum teker teker sevgiler :)

Limonlu Kek dedi ki...

Üfff yerim onları çıtıy çıtıy, çok güzel görünüyorlar, ellerine sağlık

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Canım ellerine sağlık
.ok gzüel görünüyor.hamsinin en güzel hali sanırım hamsi kuşuyken:)

ayyy aşsegül onların kılçıklarını tamamen eyıklama işlemini sen yapmadın dimi:)
can mı dayanır
ben bunalırım da:)

sevgiyle kal

Güldenceninmutfagi dedi ki...

AYSEG�L�MMM BENI BU HAMSILERLE CAN EVIMDEN VURDUN CANIMMM.NEDE LEZZETLE YEMISSINDIR SEN BUNU.
INANKI ICIM GITTI,ALMALIYIM CIKIPTA BALIKCIDAN DIYEMIYORUM,C�NK� BURADA MARKETLERDE DONDURULMUSU OLUYOR HAMSININ.ODA BITMEMISSE.11 INCI AYLARDAN GETIRILIR DAGITILIR MARKETLERE BITTIMI TAMAM,ARKASI OLMAZ CANIM.
S�PER G�ZEL BIR TARIF,BIR HAMSI OBUR ICIN:)))
KIMMI OOOO???
TABIKI BENDENIZ:)))

Güldenceninmutfagi dedi ki...

CANIMSIN YA SEN AYSEGÜLÜMMMM:)))
CANIMSIN YA NASILDA ÜZÜLDÜN CANIM CEKTI DIYE CANIM,ÜZÜLME AMA SENIN BLOGDAN CIKTIM BEYIMI ARADIM GITMIS TÜRK BAKKALINDA BULLMUS ALDI GELDI.BU GÜN YEMEGIMI YAPMISTIM.AMA YARIN YAPIP YIYECEGIM KISMETSE TATLIM BENIM.
PASTAMA YAPTIGIN YORUMUN ICIN TESEKKÜR EDERIM,SEVGILER CANIMCIM:)

SERAP dedi ki...

Muhtesem gözüküyor.Ellerine saglik.Hamsi kusuna hep niyetleniyorum sonra da nedense bir türlü vazgeciyorum.Simdi sende görünce niyetimi iyice bozdum....Haftaya hamsi kusu varrrr!! Insallah
Selamlar

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,Selamlar....

snms dedi ki...

Muhteşem görünüyor bu şeklini birkaç yerde yediğim halde hiç denememiştim. En kısa zamanda tabihamsi bulursam denemek üzere listeme ekliyorum.Ellerine sağlık...

Cafe Gusto dedi ki...

Bizde bu yıl çok balık yedik ama hamsi kuşu yapacak zaman bulamadım.Çünkü kılçıkları ayıklamak biraz uğraştırıyor..Ellerine sağlık bu güzel lezzeti bizimle paylaştığın için...sevgiler...

pastacirapunsel dedi ki...

Hamsinin üzerine balık tanımaaammm:))) Turşusu ve tatlısı dışındaki tüm lezzetlerini çok severim:))

Ellerine sağlık canım,

Kocaman, sımsıcak sevgiler...

http://ballkabak.blogspot.com/ dedi ki...

Kesinlikle yapmayı düşünüyorum mısır unuyla hiç denememiştim.Ellerine sağlık

PINAR dedi ki...

Ellerine sağlık, hamsinin yeri başkadır...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor hamsiler.. Yakın zamana kadar hamsiyi pek sevmeyen ben, annemin de bu pişirme yöntemini keşfetmesiyle hamsiyi çok sever oldum.. Teşekkürler :)