istatistik

13 Nisan 2008 Pazar

Bir Meksika Klasiği- FAJİTA

Geçen ay kalabalık bir grup galata köprüsünün altındaki bar-cafe tarzı bir yerde toplandık. Arkadaşlardan birinin sıkça gittiği bir yermiş ama biz ilk kez gidicektik, bize telefonla tarif etti.

Biz karaköy tarafından değilde eminönünden girince baya şaşaladık tarif karıştı :)) Bayağı bi dolandık. Önce köprünün sol tarafındna yürüdük ortasına kadar geldik bakındık bulamadık, sağ tarafına geçip eminönüne doğru geri yürüdük.. yok.. Aynı yolu geri yürüyüp, köprü üstünden karaköy kısmına geçtik sağdan devam ettik ı-ıhh burdada değil.. köprünün sonunda sol tarafa geçip " yok heralde böyle biryer derken karaköy tarafında baktığımız son cafe olduğunu gördük. Yok böyle bişey şamşırıklığımızdan bütün cafeleri turlamış olduk. :)) Bu arada bizi kararsız turist zanneden çığırtkan komiler rahat bırakmadılar. "Buyrun burda yiyin ha orası ha burası efendimm" falan dediler..Hey allam yaa.. Eminönü tarafından ortaya kadar sağlı sollu müşteri kapmaca oynanıyor. Karaköy ayağı daha bi dingin müşteriye bulaşmıyorlar, kafelerde daha kaliteli görünüyor.

Bizim bulunamayan cafe galatanın ortamına biraz aykırı geldi bana. Güney amerika esintili meksika mutfağı ağırlıklı bir cafe-bar. Mekan bol miderli rahat yemeği ye-uzan-kestir havasında güzel manzaralı bir mekandı. Perşembe günleri fajita günüymüş, günün anlam ve önemini bozmamak için bizde fajita siparişi verdik.

(Fajita nedir? Aslında İspanyolca’da dana etinin özel bir bölümü anlamına gelen fajita; et, tavuk ya da karidesten de yapılabiliyor. Kızgın demir tavalarda kızartılan et, tavuk, karides, sebze dilimleri, yanında ızgara soğan, guacamole, ekşi kremayla servis edilir.)

Fajitalar sıcak, baharatlı, renkli ve lezzetli idi.. Et/tavuk, mantar, biber, soğan çeşitli baharatların sotelendikten sonra güveçle fırına verilmesinden mütevellit harika bi yemek. Yanında meksika fasulyesiyle tortillaya sarılarak dürüm şeklinde yenmesi i-lazım. Guacamole sos yerine avakadolu, sarımsaklı, yoğurtlu bir sos getirdiler ki bence çok makbule geçti..

Sosu çekmeyi unutmuşum eve gelince çok hayıflandım :/

Ben tercihimi kırmızı etliden yana kullandım, Pınar ise tavukluyu denemek istedi.

Sonuça kırmızı etin bu emeğe daha çok yakıştığına karar verdik.

7 yorum:

Feyza Fidan dedi ki...

Ayşegülcüm bayılırım etli fajitaya, tavuklusuda güseeel amma etlisi enfes oluyor..Afiyet şeker olsun sizlere,
Sevgiler...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Afiyetler olsun Ayşegül'cüm, fajitayı ben de severim.. Midpoint'te de çok güzel yapıyorlar.. Galata Köprüsü'nün altındaki yerlere ben de gitmeyi istiyorum ne zamandır, kısmet olmadı.. Sayende tekrar aklıma gelmiş oldu, teşekkürler :)

sarımutfak dedi ki...

aaaaaa hiç yemedim yaaa ilk fırsatta oradayım

Baharcicegi dedi ki...

Biz nolcaz aysegülcüm, istenbulda olsak hadi neyse,cok nefis bende hic yemedim,olurda yolumuz düserse istanbula aciktigimda ilk gidecegim yer burasi olacak,afiyet olsun size

nino dedi ki...

canim cektiiiiiiiiiiii

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Canım gitmeden önce ciddi bir araştırma-okuma-sorup soruşturma sürecindeydik. Başka bir deyişle başkalarının tecrübelerinden yararlandık da diyebiliriz :)

pelincelezzetler dedi ki...

Ayşegül ben ilk kez gördüm,ama pek bir lezzetli gözüküyor:)Afiyet olsun..