istatistik

6 Mart 2008 Perşembe

çikolatalı rulo pasta


Pasta yaparken en zorlandığım şey süslemesi olmuştur. İsterimki pastam acemi işi durmasın, tadından önce görüntüsüyle beğeni toplasın.
Pastayı yaparım, üstünüde kremayla sıvarım ama o spatula izleri bi türlü kaybolmaz! Bakarım beğenmem bir daha üstünden geçerim sonra bi daha, bir daha.. en sonunda o kısım krema tutmaz olur keki alttan sırıtır falan.. gerçekten emek isteyen bir iş pasta yapmak!
İşte o emekçilerden biri olan Didem 'in blogunda geçen gün gördüğüm rulo katlı pasta beynimde şimşekler çaktırarak imdadıma yetişti. Gerçi benim aldığım rulokatlar çikolata kaplamalıymış onunki gibi çıtır olmadı ama ortaya duble çikolatalı bir pasta çıktı.
Tam Aynuş'umun ağzına layık zaten görünce bayıldı :)
(Pastacı Rapunsel'e yaratıcı fikirli blogdaşıma teşekkürü bir borç bilirim :) )




malzemeler :
pandispanyası için :

4 yumurta

4 kahve fincanı şeker

4 kahve fincanı un

1 pk. kabartma tozu

kreması için:

1 litre süt

1 yumurta

5 tepeleme yemek kaşığı un

5 tepeleme yemek kaşığı şeker

1 yemek kaşığı tereyağ

1 pk. vanilya

2 yemek kaşığı kakao

1/2 pk. bitter çikolata

rulonun arasına : 1.5 adet muz

üstüne: Yarım adet muz ve 1 paket ülker rulo kat choco (ahanda böyle bişey oluyor)

  • Pastanın kreması için bütün malzemesini derin bir tenceye koyun ve çırpma teliyle karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin. Soğumaya bırakın.
  • Sonra pandispanya malzemelerini sırasıyla derince bir kapta 5 dk. çırpın. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine eşit bir şekilde yayın. 175 derecede ısıttığınız fırında üstü renk değişene kadar pişirin. Fazla kızarmasın, yoksa rulo yaparken kırılıyor!
  • Keki yeterince pişince fırında çıkartın ve altındaki yağlı kağıt yardımıyla rulo yapıp 1-2 dakika dinlendirin.
  • Sonra açıp, içine hazırladığınız kremanın yaklaşık %70ini sürün. Kıvırmaya başlayacağınız kısımada 1 tam birde yarım muzu peşpeşe yerleştirin. Sonra rulonuzu dikkatlice yağlı kağıttan ayırarak sarın. Artan yarım muzuda üstünü süslemek için kullandım.
  • Rulonun kenarlarından 2 şer cm. keserek pastanızı düzleyin. Geriye kalan kremayla rulo pastanızın üstünü sıvayı ve artan yarım muzu dilimleyerek üstüne bir sıra oluşturun. En son çikolatalı rulo katları içide dışıda çikolatalı olduğu için fazla oynamaya gelmiyor, o yüzden direk pastanın üstüne, elinizle ufalayıp serpiştirin. 3 saat kadar buzdolabında bekletip servis yapın. Afiyet olsun!

27 yorum:

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam arkadaşım.bol çikolalatalı pasta enfes görünüyor.süsleme harika olmuş...eminim tadıda güzeldir..eline saglık canım...sevgilerimle..

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık pastan süper olmuş, bol çikolatalı, muzlu nefis bir pasta, afiyetler olsun.
Canım seni daha yakından takip edebilmek için izninle arkadaş listeme eklemek isterim, sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
bu pasta tam benlik bol cikolatali hmmmm....
afiyet olsun...

www.yenitadlar.blogcu.com

sarımutfak dedi ki...

pastan harika olmuş canımcım ellerine emeğine sağlık
öptüm seni

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Ayşegül'cüğüm,

Kendine haksızlık ediyorsun. Çok güzel olmuş pasta. Öyle üzerinde bıçak izi bırakmayacak pastalar yapmak çok kolay değil. Eğer böyle pasta yapmak istiyorsan seni Bizim Pastane sahibi Zinnur'un bloğunda gezintiye davet etmek istiyorum. O çok başarılı bu konuda.
Ben bir önceki cevizli mantıya da bayıldım. Hiç duymamıştım.Harika görünüyor.

Ellerine sağlık canım.

Sevgilerimle,

ayşegülmutfakta dedi ki...

ziyaretler için çok teşekkür ederim kızlar.
ışılcım zinnuru bilmezmiyim blogunu geziyorum ve hayata küsüyorum anacım gerçekten maharet işi pasta süslemek çok zor iş gerçektende;)

snms dedi ki...

Pastan çok güzel görünüyor bu nedenle ben hakkında söylediklerini kabul etmiyorum :-) Ellerine sağlık...

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Ayşegülcüm
eşşerine sağlık bence rulo pasta yapmak herkesin harcı değil,seninkinin görünümüde süper görünüyor haberin olsun
o kadar hafife alma yani:)

sevgiyle kal

ayşegülmutfakta dedi ki...

dilekim sağol evet rulo katlar sağolsun güzl oldu busefer ;)
snms ziyaretin için teşekkürler senin son pastada harikaydı eline sağlık canım

Neşeli Sesler dedi ki...

Harika görünüyor Ayşegül
Ellerine sağlık

PINAR dedi ki...

double chocolate .... mmmmmmm
ellerine sağlık.

pelincelezzetler dedi ki...

Canım bu pastaya fikir şey etmemek mümkünmü,vallahi muhteşem olmuş.Bizim buluşma nerede olucak bilmem ama evde olursa herkes bişey yaparken sen bize de pasta yap nolur..yada burger'a getirelim mamaları,olmuyor böyle uzaktan uzağa :))
Ellerine sağlık.

ayşegülmutfakta dedi ki...

elif uğradığın için teşekkürler canım
pınar yes ewet dublu duble bişey oldu
pelinim tamam kız yapar getirirm hakkaten olmuyo böyle uzaktan uzağa özledimde zati muckss canım

Feyza Fidan dedi ki...

Şimdi kızıma 'Ayşegül kampta ' yı okudum ve soluğu Ayşegül Mutfaktada aldım..
Ay bende küçükken bayılırdım bu Ayşegül'e kızımda bayılıyor..E şimdi esas Ayşegül hazır çıkmışken ortaya devamlı gelir okuruz artık serüvenlerini :)))
Canım benim, ellerine sağlık enfes olmuş pasta,
Öpüyorum seni...

ayşegülmutfakta dedi ki...

feyzacım güzel yorumuna çok teşekkürler benim serüvenim daha ziyade mutfakta geçecek ama sıkılmazsın umarım kocaman öpüyorum :))

http://ballkabak.blogspot.com/ dedi ki...

Ama şimdi olmaz ki nasıl canım çekti anlatamam yutkunup duruyorum sürekli.Ellerine sağlık harika

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık..ben de çok seviyorum rulo pastayı,bol çikolata tadı..sen bir de muz koymuşsun Ayşegülcüm tadından yenmez artık:)
sevgiler..

Beyza dedi ki...

Aysegülcüm, pasta harika görünüyor. Bir catal atasim geldi yani söyle büyügünden :) Yok yok hatta ben hepsini alip gideyim beni kesmez bir catal :) Ellerine saglik canim...

Sevgiler

nihal dedi ki...

Merhaba
İadeyi ziyarete geldim =)
Pastayı görünce uzun uzuun baktım =)çok hoş olmuş ellerine sağlık.
Ellerine sağlık.
lezzetavcısı

ayşegülmutfakta dedi ki...

tuğbacım sağol canım öpüyorum
beyzacım teşşkürler hayatım gel al senin olsun hepsi canımcım
nihal hoşgeldin çayımız var pastamız var ne ikram edeyim :)
ziyaretleriniz için çok çok teşekkürler arkadaşlar

mutfaktayim dedi ki...

Ellerine sağlık canım pastan nefissssssssssss görünüyor.

Sevgiler...

yesildomates dedi ki...

arkadaşım bence harika bir pasta olmuş..ellerine sağlık..

pasta süsleme konusunda da ben de kendimi yetersiz buluyorum..ama senin pastan gayet şık olmuş.... malesef... nedemişler sabrın sonu selamettir...

öptüm görüşürüz....

Mutfak Havlusu dedi ki...

çok cazip bir görüntü!

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

HRM MUZLU HEM ÇİKOLATALIII EEE DAHA NE OLSUN ANACIM... ÇOKDA GÜZEL SÜSLENMİŞ... ELLERİNE SAĞLIK... AYRICA MANTIDA NEFİS HAKKINI YEMEYİM (MANTIYI YİYEYİM) :)) SICACIK SEVGİLER...

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

HRM MUZLU HEM ÇİKOLATALIII EEE DAHA NE OLSUN ANACIM... ÇOKDA GÜZEL SÜSLENMİŞ... ELLERİNE SAĞLIK... AYRICA MANTIDA NEFİS HAKKINI YEMEYİM (MANTIYI YİYEYİM) :)) SICACIK SEVGİLER...

fatoş dedi ki...

merhabalar gerçekten çok güzel bi blog yapmışsın benim de bi blogum var benim ama bu kadar güzel değil ama benim blogumu ziyaret edip 1 yorum yazarsan beni sevindirirsin blog işine devam et bence

fatoş dedi ki...

ben fatoş benim blogum yemekyapankizlar.blogspot.com 1 yorum da yazsan beni çok mutlu edersin