istatistik

15 Mart 2008 Cumartesi

brokolili dip , kırmızı biberli dip sos ve sebzeli beşamel sos

Evet kentuckylerin yanına hazırladığım soslarında tarifini vereyim üzerimde kalmasın :))))



acılı kırmızı biberli dip
malzemeleri :
2 ad. domates
2 ad. kırmızı dolmalık biber
1 büyük soğan
2 diş sarımsak
1 çorba kaşığı pul biber
tuz, k.biber, kekik

Domatesin kabuklarını soydum. Kırmızı biberin çekirdeklerini çıkardım soğanın kabuklarını soydum sonra ikisinide bütün olarak fritözde biraz kızarttım. Sarımsakları rendeledim. Sonra bütün malzemeyi rondodan geçirdim. Sosu bir tavada ateşte biraz öldürdüm. Bu kadar :)







brokolili dip sos
malzemesi :
3-4 parça brokoli
3-4 ad. brüksel lahanası
3 çorba kaşığı yoğurt
1 diş sarımsak
limon suyu, tuz,
1 yemek kaşığı zeytinyağ
ince kıyılmış taze nane, yeşil soğan
3 çorba kaşığı mayonez
Benim oğlanın sebze yemekleriyle pek arası yok ama demokraside çareler tükenmez ;) ben brüksel ve brokoli böyle bir tencerede haşlıyorum ve işte dip sos, makarna sosu vs. yaparak Bulut'un menüsüne ekliyorum. Gelelim tarife;
Haşlanmış sebzeleri diğer malzemelerle karıştırarak rondodan geçirip dip olarak servis yaptım.






Bu resimde o sebze yedirme operasyonlarından birtanesi.
Beşamel sosu hazırladıktan sonra rondoda içine brokoli karıştırıyorum ;) Bizde afiyetle yiyoruz çok lezzetli oluyor.


21 yorum:

fatoşşşşşşşşşşş dedi ki...

ayşegül abla ilk yorumu ben kapıyım dedim esoş kapamamış inş. ben kaparım bakalım kaydedilicek mi?bizim blog şimdi gerçekten çok daha derki toplu oldu hadi sana blogunda kolaylıklar dilerim

esoş dedi ki...

ayşegül abla valla ben yazmıştım ilk yorumu hatta ilk yorum benden bereketi allahtan yazmıştım ama ekllememişti nedense

fatoşşşşşşşşşşş dedi ki...

ayşegül abla hamsi kuşu gibi bişey tarifi vermişsin ya onun tadını çok merak ediyorum gerçekten tadı çok mu güzel tv de görüyodum herkes çok beğeniyodu yemek istiyorum ama bunun için büyümeyi beklemem lazım çünkü bu yaşta ne ben yapabilirim ne de annem izin verir zaten fazla balık yiyemiyoruz hayatta yapmaz annem.tadı nasıl bana cevap yazar mısın

ayşegülmutfakta dedi ki...

:))) valla kızlar yorum bombardımanına tutuyorsunuz resmen beni :)
fatoşçum hamsi kuşunun tadı şinitşel gibi diyim. ama balık tadında marketlerde hazır balık kroketler varya onlara benziyo öyle bişey..

akasyakokusu dedi ki...

hadi ayşegülcüm fikir şey edim..pardon yazayım..çok çok güzel olmuş..off brokoliyi çocuklara yedirmenin en pratik yolu..bende bi deniyeyim.
öptümm iyi pazarlar:)

Feyza Fidan dedi ki...

Ay işte beklediğim tarifler geldi :))Süperrr...Ellerin dert görmesin canımcım,
Sevgiler...

fatoşşşşşşşşş dedi ki...

ayşegül abla doğrusunu söylemek gerekirse ben hiç şinitzel yemedim duydum ama ne gördüm ne de yedim şinitzeli.eğer marketlerde satılan balık gibiyse ben o satılan balıklardan yedim tadını beğenmedim.neyse sana blogda kolaylıklar dilerim.

oyosh'un damak tadı dedi ki...

Ayşegül'cüm dip soslar birbirinden güzel....Blogunda bi ferahlamış, biaydınlık olmuş,güle güle kullan..Sevgilerimle..

esoş dedi ki...

AYŞEGÜL ABLA SENİN ÖNCEKİ ŞABLONUN NASILDI MERAK ETTİM RENGİ FELAN HANGİ RENKTİ?

http://ballkabak.blogspot.com/ dedi ki...

Hayatım ben brokolili olana ab yıldımmmm harika olmuş bende deneyeceğim muhakkak ellerine sağlık

pastacirapunsel dedi ki...

Ayşegül'cüğümmm,
Harika gerçekten de, bu tarifleri hemen not ettim, hel şu makarna sosu enfesss....

Ellerine ve fikrine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler....

ayşegülmutfakta dedi ki...

sağolun canlar sizinde elinize sağlık öpüyorumm

PINAR dedi ki...

Süper olmuş süper...
Bayıldım, soslara ve sosla yenecek herşeye bayılırım.
Ellerine sağlık.

emineninemekleri dedi ki...

Aysegülcüm, canim inan süper bi üclü aldim inan tarifini. Muhakkah deniycem.

Ellerine emegine saglik canim benim.

Kocaman öpüyorummmmmmmmmm
Emos

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Ayşegül'cim dip sosların çok lezzetli ellerine sağlık. Çıtır tavukların da çok enfes gözüküyor. İçim açıldı, geldiğim iyi olmuş :)

esoş dedi ki...

ayşegül abla bizim bloga yabancı birisi yorum yazmış ing anlayamadık ama bi bakabilir misin diyecektim uyarı lütfen buraya bakınız yazmış ing

nino dedi ki...

ay harika chicken lardanda isterim ben :D ellerine saglik canisi

ezginin mutfağı dedi ki...

canım harika lezzetler
ellerine sağlık sevgiler

ceyt dedi ki...

Ayşegülcüm,soslar nefiss görünüyor.ellerine sağlık canım.
sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

Soslar harika olmuş bence ellerine sağlık canım.
hoşçakal bayyy

pelincelezzetler dedi ki...

Amanın bu da ne ,off ya çok severim bende.Ama yapma kısmını hiç denemedim bile.Çok güzel anlatmışsın,o yüzden kalkışabilirim bu işe:)
Koca bir tecere sarmışsın,ellerine kollarına sağlık...