istatistik

17 Mart 2008 Pazartesi

çilek reçeli..



Bu ne acele dediğinizi duyuyorum sanki.. :)) Çilekler daha yeni çıktı salatalık misali kütür kütür.. :)) Evet olmaz tabi.. hele benim gibi çilek reçeline bayılan biri yazı bekler şüphesiz. Bu bakımdan işi hemen açıklığa kavuşturalım. Evet reçel yeni yapıldı.. Ama çilekler eski..


Ben reçelsiz duramam, sadece kahvaltı da değil..
Canım tatlı birşey istediğinde ilk elimi attığım şeydir reçel. Ayrıca reçel demek kırmızı demektir birde benim için.. İlk sıradada her zaman çilek reçeli vardır. (İkinci sıra böğürtlenin..) Sağolsun annemde kayınvalidemde bunu iyi bilirler benim buzdolabım çilek reçelinden geçilmez ;)
Annemde benim gibi çileğe bayılır. Zaten buda onun yöntemidir, böyle buzluğu yazdan doldurur, o stoklar bütün kışı hatta ilkbaharı çıkartır yine stokluk çilekler çıkana kadar.. Çilekseverler seneye aklınızda bulunsun böyle stoklarsınız. Hadi yine iyisiniz yaza az kaldı ;)





malzemeler :

1 kg. çilek
1 kg. şeker
1/2 ad. limon
  • Çilekleri buzluktan çıkartıp derince bir tencereye koyuyoruz. Üstüne şekeri boşaltıp bir gece bekletiyoruz.
  • Tencereyi ertesi gün orta hararette ateşe koyarak kaynamaya bırakıyoruz. Yaklaşık 30 dk kadar bu ısıda çileklerimizi kaynatıyoruz.
  • Sonra bir kaşıkla reçelin üstünde oluşan köpüğü alıyoruz.
  • Sonra limonunu sıkıp 1-2 dakika sonra reçeli ateşten indiriyoruz.

Ben bu halini çok seviyorum. Daha sulu kıvamlı rengi duru ve kırmızı, tazecik, hoş kokulu.. O yüzden reçeli yazın bir kere yapıp bütün kış bekletmeye gelmiyor çünkü durdukça sulanıyor.

Sulu dediysek komposto gibide sevmiyoruz ya canımm :)))

İşte bu yöntem onun içindir, eğer buysa damak tadınız buyrun yöntem burda! yook ben koyu severim diyorsanız yazdan hazırlayın zahmete girmeyin... derdim ama kışın çilek kokusuda bir başka oluyor. Sırf bunun için bile yapılır diyorum ;)




35 yorum:

Nilgün dedi ki...

Ellerine saglik canim..Tazecik kendi yapim cilek receli sabaha ne güzel giderdi..
Aldim bi kase haberin ola...
Iyi geceler canim



SEVGILER

ayşegülmutfakta dedi ki...

afiyet olsun canımcım ;) öptüm

Acemi Şef dedi ki...

Ayşegülcüm ne şanslıyım ki buradaki çilekler her daim tatlı :) Önümüzdeki ay da kayınvalidem geliyor, bu da demek oluyor ki "yaşasın koca bir tencere çilek reçeli!!!" Sen de bendensin demek ;)

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan dedi ki...

Recelin gercekten guzel gorunuyor, rengi parlak, akici; bence tam olmasi gerektigi gibi. Ellerine saglik arkadasim

esoş dedi ki...

ayşegül abla reçele felan kırmızı renk çook hoş duruyo cam kasenin içinde kırmızı kırmızı insanın iştahını açıyo:)bugün okulda çanakkale zaferi ile ilgili törenimiz var buyur gel beklerim:)

elif neslihan dedi ki...

ellerinize sağlık ayşegül reçel bir harika görünüyor miss gibi kokusu burnuma geldi sankiii

disal dedi ki...

çok şaşırdım demek buzluğa öylece koyuyosun hiçbişey olmuyor...

bende bu yaz atayım bari....

çok severim bende...pastada falanda kullanılıyorya lezzetli oluyor...

öptüm canım..ellerine sağlık...

sarımutfak dedi ki...

bayılırım reçelin her çeşidine ellerine sağlık canım çok güzel olmuş.ayrıca yeni şablonunda güzel olmuş hayırlıolsun
öptüm
sevgiler

kizilciksurubu dedi ki...

Dondurulmus cilekten degil ama visneden ben de recel yapmistim.Cünki burada taze visne bulmak mümkün degil maalesef.Tüm endiselerime ragmen cok nefis olmustu.Senin recelinde cok sahane olmus,kisin iyi cilegin olmadigi zamanlar yapmak icin cok iyi fikir oldu.Ellerine saglik canim.

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam..bende bayılırım çilek reçeline..eline saglık.mis gibi koktu...sevgilerimle.

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

OOOOOO harikaaa, müthiş fikir reçellerde hımmm mis gibi koktu, ellerine sağlık..çileği kim sevmez ki ...

öznur dedi ki...

Dondurucuya yazın taze meyve koymak gerçekten de iyi fikirmiş. Bende bu yaz deniyeyim. Reçelinde tam kıvamında olmuş.
Ellerine sağlık canım.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

öncelikle ziyaretin için çok teşkr ederim canım çok memnun oldum herzaman beklerim..reçelinede bayıldım harika görünüyor ellerine sağlık...kocaman sevgiler

ayşegülmutfakta dedi ki...

esra ooo şanslısın her dem taze çilek süper. tatları nasıl acaba?
nagehan sağol tatlım öptüm
disal pastalarda falanda kullanabiliyorsun öylece çıkartıp üstüne koy harika bir aroması oluyor böyle hafiften sulu sulu ;)

ayşegülmutfakta dedi ki...

handecim sağol canımb eğenmene sevindim öpüyorum
senem sağol canım öptüm
hünerli hatun :) teşekkür canım
uğur canım ne güzel balık ziyafeti yapmışsınız öyle aiyet olsun şekerim ;)
öznur sağol canım evet mutlaka dene pastalarda falan müthiş pratik oluyor

ayşegülmutfakta dedi ki...

esoş ben gelene kadar tören bitmiş olur taa istanbuldan ankaraya :)))

ayşegülmutfakta dedi ki...

serap sağol bende herzaman beklerim öpüyorum

nuray ayşegül.e dedi ki...

oy ayşegülcüm bana kalmamış çileklerden..ayol kavanozunu götürürdüm ben..
hım eline sağlık bol bol yiyesin çilekleri..
hanii makyaj yapmamışsın daha..sonra bakarım az mor kırmızı kullan bari göz kamaştırsın emi.
hadi öptüm canım küçük dalton gelir şimdik:)

ayşegülmutfakta dedi ki...

:))) ok canım mucks

esoş dedi ki...

ayşegül abla ben ytgogal yorumunu silcemde nasıl silecem bilmiyorum kurcaladım ama bulamadım bi yardım etsen artık törenede seiyeki 18 martta gelirsin :)

fatoşşşşşşşşşşşş dedi ki...

merhaba ayşegül abla nasılsın beni soracak olursan iyi sayılırım bugün de okula gidemedim gribe yakalanmışım dün akşam bir türlü kendime gelemedim.kahvaltımı bile zor yaptım ama şimdi daha iyiyim inşallah bir daha artmaz şu grip sana blogunda kolaylıklar dilerim reçelin çok güzel görünüyor

meleginmarifetleri dedi ki...

Bende reçelsiz kahvaltı edemem mutlaka reçel olmalı.
Ellerine sağlık çok güzel olmuş sevgiler canım bayy

pelincelezzetler dedi ki...

Ben neyi sevmiyorum ki zaten:)) çilek-ahududu-vişne reçelleri favorim..Başkasının tadını bile bilmem..Muhteşem gözüküyor hele ekmeğin üstüne süper olmuş..
Ellerinize sağlık...

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Ayşegülcüm

ellerine sağlık bende nofrosttu ağzına kadar dolduranlardanım:)

vişnede aynı yöntemi uyguluyorum
denemediyesen bezelye,patlıcan,mısır,taze domates püresi de saklıyorum süper oluyorr

yazlığımızda çilekler çıksın bu yıl çileğide deniyim tavsiyen için teşekkürler

mevsiminde dalından toplayıp doğal doğal besleniyoruz

bu arada
Canım
mevlid kandilin mübarek olsun
kurtuluşumuza vesile olsun inş.
sevgiyle kal

esoş dedi ki...

Kardeşliğin daimi olduğu, sevgilerin birleştiği dostlukların hiç bitmediği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de sevgi dolu nice kandillere.
ABLACIĞIM KANDİLİN MÜBAREK OLSUNNN

serinmavi dedi ki...

Hayırlı kandiller canım....

fatoşşşşşşşşş dedi ki...

hayırlı kandiller ayşegül abla bugün yine bize yorum yazar mısın blogda kolaylıklar dilerim sana

Nilay Cinisli dedi ki...

Canım,
Mubarek Mevlüt kandilini kutlar, hayırlara vesile olmasını tüm kalbimle dilerim...Kucak dolusu sevgiler

angel dedi ki...

Gul bahcesine girenler gul olmasalar da gul kokarlar. Kainatin en guzel gulunun kokusunun uzerinizde olmasi temennisiyle... Iyi Kandiller..

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Ayşegülcüm, kandilin mübarek olsun...Allah'ım hepimizin dualarını ve ibadetlerini kabul etsin inşallah,

Bu arada benimde ilk favorim çilek reçelidir, ellerine sağlık canımcım :)

Öpüyorum..

birdilimdus dedi ki...

Kokusu taaa buraya kadar geldi. Babaannemden öğrendiğim bir şeydir buzluğumu tıka basa doldurmak. Karınca misali :)....
Ellerine sağlık.

akasyakokusu dedi ki...

Beyaz bir gül gönderiyorum, yaprağında mutluluk, dalında sevgi, kokusunda Hazreti Muhammed, renginde nur var kalbiniz nurla dolsun. Mevlit Kandiliniz mübarek olsun arkadaşım

emineninemekleri dedi ki...

yusuf-un kuyuda,musa-nın nur dağında yakup-un göz yaşlarında HZ MUHAMMEDİN hıra dağında yaptığı tüm dualar size rehber olsun..hayırlı kandiller

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerinize sağlık, mis gibi kokuyordur kesin :) Ben de ayva reçelini fotoğraflamıştım, en kısa zamanda yayınlayacağım :)

ayşegülmutfakta dedi ki...

teşekkür ediyorum hepimizin kandili mübarek olsun sevgiler