istatistik

9 Şubat 2012 Perşembe

Fırında Kabuklu Dilim Patates

- 1 kilo ufak taze patates

ben eski patatesten de yapıyorum biraz zorlayınca oluyor ;)
- 3 yemek kaşığı tereyağ
- çeşitli baharatlar
- tuz, karabiber
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı

Fırını önceden 220 derecede ısıtın. Bir fırın tepsisini yağlı kağıt ile kaplayın. Patateslere şekildeki gibi bıçakla dilimler yapın. Aralara tahta bir kaşık sokarak, dilimler kopmadan biraz daha aralamaya çalışın. Patatesleri fırın tepsisine yerleştirin. Üzerlerine çok hafif zeytinyağı serpiştirin, tuzunu ve karabiberini de ekleyin. Her birinin üzerine ufak bir parça tereyağı koyun. Çatalla kontrol ederek kıvama gelene kadar pişirin. İçi pişmiş dilimin dışı hafif çıtır olacak, kıvam bu!

Çok az bile olsa çiğ kalırsa kötü bir tadı olur..


bu da sömestr eğlencemiz, penceremizden eve misafir yaptık kar eriyene kadar bizimleydi..

10 yorum:

DATLIM dedi ki...

Ne kadar güzel bir sunum...harika :) ellerine sağlık bu arada kardan adama bayıldııııım :)

ayşegül mutfakta dedi ki...

teşekkürler...İstanbulda bu sene karın tadını çıkarttık :)

GÜLOANNEMUTFAKTA dedi ki...

72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://www.porselendemlik.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini 02 Şubat 2012-2 Mart 2012 TARİHLERİ ARASINDA www.guloannemutfakta.blogspot.com YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM. LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM. SEVGİLER

pelince.com dedi ki...

Patates nefis ama kardan adam varya şahane olmuş... bayıldım.. bulut çok eğlenmiştir eminim...

ayşegül mutfakta dedi ki...

onun için patatesin en güzel hali kızarmış hali görüntüsünü tırtıla benzetti okadar birtek o hoşuna gitmiş :)

Crop Mobilya dedi ki...

sizi, tarzınızı ve yazılarınızı çok beğeniyorum.. başarılar..

Crop Mobilya dedi ki...

sizi, tarzınızı ve yazılarınızı çok beğeniyorum.. başarılar dilerim..

ayşegül mutfakta dedi ki...

çok teşekkür ediyorum :))

seran dedi ki...

Patatesin Faydası : Şeker hastalarına faydalıdır. Susuzluğu giderir. Mide ve Onikiparmak ülserinde yararlıdır. Karaciğer şişliğini giderir. Safra akışını kolaylaştırır. Bağırsak solucanlarının düşürülmesine yardımcı olur. Damar sertliğine faydalıdır. Sert bir şey yutulduğunda yabancı maddenin zarar vermeden çıkmasını sağlar. El ve ayak çatlaklarında faydalıdır. Skorbüt hastalığını önler. Kandaki şeker seviyesini düşürür. Kanı temizler. Kansere karşı korur.
http://www.sifalibitki.biz/patates.html

vincent dedi ki...

Merhabalar,

Blog'unuz tariflerinizin kalitesinden dolayi ilgimizi çekti.



Indeksleyebilmemiz için tarifinizi Ptitchef.com'a kaydetmenizden
memnuniyet duyacagiz.

Ptitchef Web'in en iyi Mutfak sitelerini bir araya getiren bir
rehberdir. Yüzlerce Blog şimdiden kaydedilmiştir ve sitelerinin
tanitimini PtitChef üzerinden gerçekleştirmektedir.

Ptitchef'e kaydolmak için
http://tr.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form veya
http://tr.petitchef.com sayfasini ziyaret edin ve üst kisimda yer alan
"Site blog'u ekleyin" üzerine tiklayniz.

Saygilarimla

Vincent
Petitchef.com