istatistik

24 Ocak 2010 Pazar

Peynirli Su Böreği

Su böreği en leziz böreklerden biridir, şimdi hazır su böreği yufkasıyla yapması daha az zahmetli.. Dikkatinizi çekerim çok kolay demedim daha az zahmetli!!
Ne kadar hazırda olsa yine kaynamış suda 10-15 saniye bekletiyorsun sonra soğuk suyla duruluyorsun vs. vs. işi çok bu böreğin ama değmezmiii :)
Malzemeler:
1 paket su böreği yufkası
100 gr. tereyağ (bence yeterli siz isterseniz daha fazla koyun)
1 yumurta
250 gr. peynir
arzu edilirse maydonoz
Ben iç harcı için daha az yağ kullanıyorum. Yufkaları pişirip süzdükten sonra bayağı sulu oluyor çok kuru olmasına imkan yok zaten. Yağı az tutarak, bir nevi kaloride ne eksiltsem kardır hesabı yapıyorum..
Yapılışı;
1) 1 büyük (varsa karnıyarık tenceresi) yoksa herhangi yayvan bir tencere kaynar suya biraz sıvıyağ ve 2 kaşık tuz atın.
2) Tereyağını eritip biraz soğuyunca içine yumurtayı kırıp iyice çırpın.
3) Yufkaları dilerseniz parçalara bölüp, (kendinize güveniyorsanızda :) bütün bütün) 15 saniye kadar kaynar suya atarak haşlayın. Sonra kevgirle çıkartıp soğuk suya bastırın. Elinizle mümkün olduğunca suyunu akıtıp yağlanmış fırın tepsinize yerleştirin. Tüm yufkalar bitene kadar işlemi tekrarlayın, sıcak su yufkaları bastıkça azalacaktır sıcak su ekleyin. Soğuk suyunuzda ısınıp bulandıkça dökün ve yenisiyle tazeleyin!!
4) Her kata tereyağlı sosunu ve orta peynirini homojen şekilde serpiştirin. En üs katına tereyağlı sosundan sürün.
5) 220 derecede ısıtılmış fırında üstü-altı kızarana kadar (45 dk kadar) pişirin.
Afiyet olsun..

5 yorum:

birdilimdus dedi ki...

Mmmmmmmmmmmmm nefiiissss yaaa ama canı çekti şimdi benim ellerne sağlık tatlım.

Sevgiler,
Evren

fatoş ile esoş dedi ki...

mmmm çok lezzetli gözüküyor valla canım çekti :) karnelerimizi sormuşsun ayşegül abla ben fatoşum bu arada teşekkür aldım esoş da taktir aldı nazar değmesin :) ellerine sağlık bu böreği yapmam lazım çok severim ama tarifi tam bilmiyorduk senden öğrenmiş olduk sağol :)görüşmek üzere bay by kib aeo

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık,sevgiler:))nefis görünüyor..enfess

pelince dedi ki...

kat kat güzellik diye buna denir,nefis.. Ayşegülcüm ellerine sağlık ...

mis kokulu lezzetler dedi ki...

Nefis görünüyor diğer tariflerde ama bu bloğa girdiğim zaman en çok başlıktaki Ayşegül resimlerne bayıldım.Çocukluğumda en sevdiğim kitaplardır Ayşegüller pırıl pırıl renkli kağıda basılmış hala hatırlarım.Ben çok gerilere götürdü bu resim.İzmirden sevgiler.Mine