istatistik

31 Ekim 2008 Cuma

bebek karnıyarıklar

Geçen haftadan beri çok üzüntülüydüm onca emek ve de yemek nasıl ya? nasıl yani ?
Sadece benimki değil müdavimi olduğum çoğu blogu öyle kapalı görünce içim sızladı.. Sanki sokaklar boşalmış, in cin top oynuyo, böyle ortalıkta dikenli toplar uçuşuyoo :D falan.. fena oldum.. çık..çık..çık

Dün bi baktım bloglar şartlı tahliyeyle salıverilmiş. Allaaaahh :))) Sokaktan geçenleri çevirip halay çekesim at, deve falan kesesim geldi.

Allah razı olsun mu desek bi daha olmasın mı? bilemiyorum..
Yasağın kalkmayacağını düşünerek blogcudan yeni blog bile oluşturmuştum, gerçi kendimi mülteci gibi hissetmeme neden oldu.
Blogun içinde öyle bakındım durdum.. bi türlü tarif ekleyemedim.
Zaten eklemeye çalışsamda beceremedim ne nerde?
bu blogcu karışıkmış biraz hımm..
ama ben bulana kadar blogum açılmıştı bile.. :D
Gözümüz aydın olsun bakalım..





Tamam neyyse, nerde kalmıştık.. bebek karnıyarıklar ama gerçekten bebek yaa.. Resimdeki çay kaşığı orantıyı siz kurun artık!

Kütür kütür, minnacık. Bi kaşığa üç beş tanesi rahat sığar o derece. ( mantı hesabı)

Ve ben hunharca yardım onları çay kaşığıyla içlerini doldurdum. Koca bir torba minik patlıcandan bir tepsi karnıyarık çıktı.

Ama ben artık normal patlıcanlarla karnıyarık yapamamkii.. Bunlar çok nefis oldular.. Vallahii..


Şimdi tarifi versem nasıl vericem gerçi düşünüyorum çünkü benim yaptığım harcın yarısı arttı. ee patlıcanlarıda tartıp almadık bahçe mahsülüydü.

hımm nasıl yapsakki!?

Artık göz kararı anlatıyorum mesuliyet kabul edemiycem, baştan söyledim bak! (Artan içi benim gibi buzluğa atın).



malzemeler:

1 kg minik patlıcan diyelim

250 gr. kıyma

1 büyük boy soğan

1 sivri biber

2 olgun domates

tuz, k.biber

sıvı yağ


Patlıcanları alacalı soyup bıçakla karınlarını yararak, tavada kısık ateşte az yağla, yumuşayana kadar (arada döndürerek) kızartıyoruz.

Fırın tepsisine asker gibi dirsek teması diziyoruz.

Domatesi, biberi,sarımsakları ve soğanı minik minik doğruyoruz patlıcanlara yakışacak kadar minik olsunlar. ;)
İç harc için tencereye biraz sıvıyağa, sırasıyla önce kıymayı atıp arkasından doğranmış soğan, biber ve en son domatesle sarımsakları atıp, çok kuru görünüyorsa az da su ekleyip, hafif pişiriyoruz.
Sonra yarık karınlı palıcanların içine itinayla dolduruyoruz. 200 derece fırına sürüyoruz. yumuşak fakat dağılmayacak kıvama gelince çıkartıp sıcak servis yapıyoruz. Afiyet olsun..

20 yorum:

elmaşekeri dedi ki...

Hmmmmmmm nefis.
Ellerinize saglik.....

birdilimdus dedi ki...

Ayşegülcüğüm harika olmuşlar, minik minik!!! Bayıldım bunlara ben, ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

yeşim dedi ki...

tek lokmalık yemeklik

ellerine sağlık
sevgiler

nino dedi ki...

aysegulum sana ne zaman gelsem su resmi gorsem ilkokulum kirtasiyeler aysegul kitaplari canlaniveriyor gozumde bir mutluluk kapliyor icimi takip nedir ki ben orada bir cok arkadasin blogu bile kapandi yoklar artik yani oradakileri degil gonlumdekileri takip ediyorum ben zaten basinada yazdim adi olmayan dostlar bildirsin diye :) ole cok dost varki sagolsun yetisememisim yazmaya affola ama takiptesin bilesin adinida ekledim ;) bebis karniyariklarin yanina cacikta varmi :DDD

karabiberinmutfagi dedi ki...

İlk defa yapacagım bu etkınlıkde benı yalnız bırakmayacagınızı umuyorum arkadaslar....

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,Hanımlarla yapılan günlere,Beş çayına gelen misafirlere,Her biri birbirinden lezzetli tarifler...

http://porselendemlik.com/ http://www.birdemliksohbet.com/ http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati 29 için 03.11.2008 -16,11,2008 TARİHLERİ ARASINDA PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 29 EV SAHİBESİ OLARAK http://karabiberinmutfagi.blogspot.com/ OLARAK GÖREV YAPACAĞIM YANİ BEN YAPACAĞIM…

SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ETKİNLİGİMİZE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 29" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM ..
C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.
SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE...
TARİFLER PAZARTESİNDEN İTİBAREN YAYINLANACAKTIR..

EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR http://birdemliksohbet.blogspot.com/ İLETİŞİME GECEBİLİR....Yorum bırakın sıraya alalım sizleride :))

antepası dedi ki...

Gerçekten çok şirinler.Minik minik eline sağlık.

gaye dedi ki...

Ayşegül süper olmuşlar, ama dolduruken falan çok uğraşmışsındır. eline sağlık arkadaşım...

akasyakokusu dedi ki...

Canımmm çookk güzeller..Aman pekte kibarlar ayol..
Benim adama:)))( eşime )yetmez bu tepsidekiler..
Acep beş tanesi yetermili.
Bende aldım bugün ama bunlardan azcık büyük...
Bakındım bakındım ellerine sağlık dedim gidiyorum...

Melek* dedi ki...

canım çok güzel gözüküyor ellerine sağlık.

P€L!N dedi ki...

Minik minik çok güzeller,afiyet olsun..ellerine sağlık ..

Öpüyorum..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ayşegül'cüm karnıyarığa bayılırım, mutlaka da yanında beyaz peynirle yerim.. Ellerine sağlık..

Melek* dedi ki...

KARNIYARIĞA BAYILIRIM İNAN ELLERİNE SAĞLIK HAYIRLI GECELER

fatosun mutfagından... dedi ki...

YA RABBİ KALPLERİMİZİ DİNİN ÜZERİNDE SABİT KIL..AMİN...HAYIRLI CUMALAR

sarımutfak dedi ki...

çok güzel bu bebek karnıyarıklar ellerine sağlık cnm
sevgilerimle

ayşegülmutfakta dedi ki...

YORUMLAR İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM :)

Ayse Pamuk dedi ki...

Ah yerim ben o karnıyarıkları ellerine sağlık:)

mutfaktayim dedi ki...

Patlıcanlı tüm yemeklere bayılırım. Bebek karnıyarıklar da muhteşem görünüyor ellerine sağlık arkadaşım.

Sevgiler...

fatosun mutfagından... dedi ki...

♥ Bayramlar, insanlar arasındaki karşılıklı sevgi ve saygının perçinlendiği günlerdir. Bayramlar, insanların birbirleriyle olan dargınlıklarını unuttukları, barıştıkları, kardeşçe kucaklaştıkları günlerdir. Bayramlar,milli ve dini duyguların, inançların, örf ve adetlerin uygulanıp sergilendiği, bir toplumda millet olma şuurunun şekillendiği, kuvvetlendiği günlerdir. Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle, Kurban Bayramınız kutlu olsun!

aslı'nın mutfağı dedi ki...

İyi bayramlar Ayşegül'cüm..

birdilimdus dedi ki...

Sevdiklerin ve sevenlerinle birlikte unutamayacağın bir bayram geçirmeni dilerim. İyi bayramlar!!!

Sevgiler,
Evren