istatistik

4 Eylül 2008 Perşembe

Yıldız Parkı ve esmer şekerli kurabiyeler


Hayırlı Ramazanlar! :)
Annemin tarifini portakal ağacından aldığı, damla çikolatalı kurabiyesi.. Çok güzel bir tarif deneyin derim.. Nerdeyse kurabiyelerin yarısını ben yedim :)
Genelde annem kendince gereksiz gördüğü ya da evde olmayan malzemeleri tariften çıkarır.
Bundada öyle yaptı espressoyla, tuzu tariften çıkarttı.
Ama tarifin orjinalini isterseniz burada


malzemeler:
1/2 su bardağı tereyağı (125gr)
1 su bardağı kahverengi şeker
3 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurta
1 paket vanilin
1+3/4 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı sütlü damla çikolata (biz bitter koyduk)
not: su bardağı normalden büyük olmalı
hazırlanması:
fırını 150C'ye getirin. tereyağını ve şekerleri krema kıvamına gelene kadar karıştırın. (yaklaşık 30 saniye)
yumurtayı ve vanilyayı ekleyip 30 saniye daha karıştırın.
bir kapta unu, kabartma tozunu ve tuzu karıştırın. bunu yağa ekleyip düşük hızda 15 saniye karıştırın.
espressoyu ve çikolataları ekleyip tahta bir kaşıkla karıştırın. (hamurunuz normal kurabiye hamurundan farklı olarak elinize yapışan bir kıvamda olacak)
fırın tepsisini yağlayın. hamurdan bir kaşık alıp tepsiye koyun. hamurun üzerini kaşığın arkası ile düzleyin. 20-25 dakika pişirin.




Yıldız parkında güzel bir pazar günü, ağaçlar, çiçekler, göldeki ördekler.. ve bi sürü sokak köpeği (Sülalecek orda yaşıyolar sanırım birbirinin kopyası belki 50 tane köpek vardı parkta. Neyseki uysal kendi halinde köpecikler) hepsine bayıldı Bulut. Ama en çok parkın sağ tarafında bi tepenin arkasına saklanmış bu itfaiye merkezini görünce delirdi :) Onlara bu kadar yakın olabilmek Bulut için inanılmaz bişey.. :)



Önünde resim çekildiğimiz araç sanırım miyadını doldurmuş, emekliye ayrılmış, böyle bizim gibilerle poz versin diye bir köşeye konuşlandırılmış.

Gölleri genelde korkutucu buluyorum. Dibindeki yosun tabakası ve düşme ihtimali, diken diken olmama sebep olsa da uzaktan manzarası hoş oluyor.

12 yorum:

elif dedi ki...

canım yıldız parkı gerçekten çok güzel bir yer.. benim eşim itfaiyci ve beşiktaş itfaiyesinde yani orda görev yaptı geçenyıl.... şimdi ümraniye de.
ayrıca kurabiyeler de nefis görünüyo.. ellerinize sağlık..
sevgilerimle.

birdilimdus dedi ki...

Nefiissssss!!!Görüntü şahane, annenin ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

elmaşekeri dedi ki...

Hmm nefis görünüyor.Annenizin ellerine saglik.
Hayirli Ramazanlar..
Sevgilerimle.......

Dilekk dedi ki...

ayşegülcüm ziyaretin için teşekkürler canım pide pizzasının son halini merak etmişsin ama maalesef sahurda bukadar oldu açlar masada beklerken aklımada gelmedi ama emin ol ki güzeldi..Ayrıca eşin ve oğluşunla sana ömür boyu mutluluklar...

dilek dedi ki...

kurabiyeler harika görünüyor.denenecek tarif listemde beklemede olanlardan..

yıldız parkına hiç gitmedim ama gidecekler listeme eklendi.

bu arada
ziyaretin için teşekkürler.
seni linklerime ekledim
karşılıklı olursa memnun olurum..

akasyakokusu dedi ki...

Merhaba canım..Dedim ki ; şu an blogspotundaki şablon hangisi.Hani şablon kullan diyor ya seçtiğin..
Hangi şıkkın seçili yani.Genişçe rahatmış şablonda..
Ben yayıla yayıla oturmayı severim..
Tşkler canım eğer hatırlarsan memnun olurum..Bereketli iftarlar..

akasyakokusu dedi ki...

Merhaba canım saol.valla oldu şimdi..bende çok şablon değiştim..yayılmayı seviyorum yaa:))
ama senden bir öncekide genişti ondada en alttaki sayaçlarım görünmedi.şimdi sendekinin aynısı yaptım.sayfa öğesi var.ama anasayfada görünmüyolar.pekte bilgim yokki karıştırsam orayı burayı..
çok saol canım tşk ediyorum sevgler.

hdidem95 dedi ki...

ellerinize sağlık kurabiye çok güzel görünüyor hayırlı ramazanlar sevgiler

pelin dedi ki...

Ayşegül kurabiyeler enfes olmuş,anneciğinin ellerine sağlık..
Yıldız parkında da Bulut çok eğlenmiştir,koşuşturup durmuştur..Çok güzel çıkmışsınız..Allah mutluluğunuzu daim etsin..

yildiz dedi ki...

Anneler her zaman haklidir,tariften birseyleri cikarmissa bir bildigi varmis,ellerine saglik.Hayirli ramazanlar diliyorum...

ALi dedi ki...

mrb arkadaşım çok güzel bir blog olmus basarılarının devamını dilerim bu benim sitem bakmak istersen www.anindayorum.com görüşmek dileğiyle hoşçakal

antepası dedi ki...

Canım kurabiyelere bayıldım.Muhteşem bir görüntü.Oruç oruç buda yapılmaz bana:)))