istatistik

5 Eylül 2008 Cuma

Püre soslu mücver

Benim uyduruk yemeklerimden biridir bu püreli mücver. Yapılışı çok basit! Patates dışında sebze yemek istemeyen çocuklar için, biçilmiş kaftan.

Yani en azından benim oğlum severek yiyor..

Mücver için malzemeler:

4 ortaboy kabak
3-4 dal dereotu
5-6 dal taze soğan
3-4 çorba kaşığı un
1 yumurta
1 yemek kaşığı rendelenmiş kaşar/beyaz peynir
sıvı yağ
tuz, karabiber

Kabakları temizleyip, rendeleyip fazla suyunu sıkın. Bir kapta yumurtayla kabakları, kıyılmış dereotunu ve taze soğanları karıştırın. Unu, peyniri, tuz ve karabiberi ekleyin. Düzgün bir karışım elde edinceye kadar karıştırın. Kızartmak için sıvı yağı tavada kızdırıp, kabaklı karışımdan kaşık kaşık alarak ilave edin. İki tarafı da kızarınca kâğıt havlu üzerine alıp fazla yağını çektirin.

Püre sos malzemeler:

4-5 ad. orta boy patates

1 yemek kaşığı tereyağ

100 gr. rendelenmiş kaşar peyniri

tuz, k.biber

Patateslerin kabuğunu soyup, küp küp doğruyorum. Orta boy bir tencerede üstüne 2 parmak çıkacak kadar su ve 1 çorba kaşığı tuz ekleyip haşlıyorum. Patatesler pişince, içindeki suyla beraber rondoya atıp, üstüne tere yağ ve kaşar ekliyorum hepsini iyice çırpıyorum. Boza kıvamında bir püre elde ederek, mücverin üstüne döküyorum.

(Püreye süt eklemiyorum ama yinede bir yiyen bir daha alıyor, siz de deneyin derim ;)


13 yorum:

sarımutfak dedi ki...

mücveri çok severim değişik ve güzel olmuş ellerine sağlık
sevgilerimle

pastacirapunsel dedi ki...

Her ne kadar artık kızartma yemesem, fırında yapılanlarıyla idare etsem de, çok severim.. Dediğin gibi yemek seçen ufaklıklar için ideal:))

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler.....

pelin dedi ki...

Buluta afiyet olsun ,nefis olmuş bence..
Ellerine sağlık..

sofraozlemi dedi ki...

anacım bu hiçte uyduruk felan değil düpedüz nefis bişi:)..

ellerine sağlık canım bende bayılırım..

sevgilerimle

Ayse Pamuk dedi ki...

Harika bir fikir ellerine sağlık

Melek* dedi ki...

püreli ilk defa gördüm eminim güzeldir ellerne sağlık

Limonlu Kek dedi ki...

Böyle kağıt kadar ince mücver her yerde bulunmaz, hele ki patates püresiyle daha muhteşem görünüyor, ellerine sağlık, sevgiler...

dilek dedi ki...

merhaba ayşegül'cüğüm
bütün yemekler birilerinin uydurması değilmi zaten...
ben çok beğendim...
ellerine sağlık..
sevgiler...

semra mutfakta dedi ki...

mücever bu şekilde oldukça şık.ellerine sağlık.

pelin dedi ki...

Adü forma giremedim henüz,taşındınmı sen??

Hasret dedi ki...

ellerine saglik canim, nefiss olmus ..

kocaman sicacik sevgilerimle ...

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyor..sevgiler

Tijen dedi ki...

Patatesli herşey yiyebilirim, yedim de biraz önce. Ellerine sağlık Ayşegül!