istatistik

23 Ağustos 2008 Cumartesi

zeytinli poğaça



Malzemeler:
1 su bardağı su,
1 su bardağı süt,
2/3 su bardağı zeytinyağı,
2 çay kaşığı tuz,
1 yemek kaşığı toz şeker,
1 pk. yaş maya,
aldığı kadar un

Yapılışı:
Mayayı ılık sütle karıştırıp elinizle eziyorsunuz. Sonra diğer malzemeleri ekleyip, yoğurup mayalanmaya bırakıyorsunuz. Yaklaşık 1 saat mayalanıp iki katına yükselince ceviz büyüklüğünde toplar kopararak içine zeytin ezmesinden 1 çay kaşığı koyup fazla oynamadan! açık uçlarını birleştirip kapatıp, düzgün bir şekil veriyorsunuz. Annem hamuru fazla mıncıklarsam "hepçükleme fazla!" diye müdahale eder. :) Hepçüğün manası bu oluyor işte hamuru gereksiz mıncırırsan mayalı hamur olduğu için pişerken kabarmazmış. Ama bende az hepçükleyerek bu içine ezme halinde zeytini taşırmadan koyamıyorum. Koyarsamda yamuk yumuk oluyor ve yinede fazla kabarmıyor. (Mayalı işler hiç bana göre değil.)
Poğaçanın içine biberli zeytin ezmesi kullandık, hafiif acımsı bir tat verdi ama güzeldi. (Acı sevenler denesin.)
Yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip, yumurta sarısı sürüyorsunuz.
Üzerine susam ve çörek otu serpeliyorsunuz. 200 derecede üstü kızarıp, pofuduk görüntüyü elde edince, poğaçaları çıkarıyorsunuz. Afiyet olsun!

25 yorum:

Hasret dedi ki...

nefis görünüyorlar , ellerine saglik canim ...

sevgilerimle ..

Neş'e dedi ki...

ahaa super tam aradığım tarifti :) eline sağlık

kizilciksurubu dedi ki...

Cok nefis görünüyorlar, ellerine saglik.

Esin... dedi ki...

:) Mmm nefis görünüyolar. Eline sağlık. annelerimizin tarifleri her zaman en lezzetli gelen tariflerdir değil mi :) Sevgiler...

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam..harika görünüyorlar...çokta güzel kabarmış.elinize saglık.sevgiler.

hdidem95 dedi ki...

merhabalar ziyaretiniz için çok tşkler herzaman beklerim bende gelirim poğacalarda ye beni diyor ellerinize sağlık sevgiler

Aysultan... dedi ki...

anne eli değmiş gibi:)
ellerinize sağlık,enfes görünüyor..

meleginmarifetleri dedi ki...

süper görünüyor ellerine sağlık..

HÜLYA dedi ki...

merhaba ayşegülcüm.. selamlar

poğaçalar harika görünüyor ellerine sağlık...

canım ziyaretine ve güzel mesajına çook teşekkürler çok mutlu oldum... her zaman görüşmek üzere... sevgiyle kal

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık, pek güzel olmuş poğaçalar,yanında da demli bir çay harika,afiyetler olsun sizlere, sevgilerimle...

pastacirapunsel dedi ki...

Ayşegül'cüğüm,

Zeytinli poğaça favorimdir, her sabah yiyebilirim:))

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler.....

sofraozlemi dedi ki...

ohh tam kahvaltılık..alıyorum bi kaç tane..e bi taneyle doymamki:)..

canım ellerine sağlık

birdilimdus dedi ki...

Ohhh vallaaa tam da istediğim şey ellerine sağlık canım!!!

Sevgiler,
Evren

Ayşegül'ün tatlı rüyası... dedi ki...

sevgili ayşegül, tarifi okurken bile karnım acıktı:) biberli zeytin ezmesi de eminim çok yakışmıştır, eline sağlık
sevgiler,

ayşegül

pelin dedi ki...

Adü vallahi anneciğinin ellerine sağlık,çok güzel olmuş bu poğaçalar..Boranın beslenmesi için denemem lazım,bakalım yapabilecekmiyim..
Tarifi en kısa sürede deneyeceğim...

Öpüyorum....

nino dedi ki...

canim ben geldim ellerine saglik hayirli ramazanlar simdiden

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ayşegül'cüm fotoğraf pek süper, ramazanın bu ilk sabahı iştahımı açtı doğrusu :) Ellerine sağlık.. Hayırlı ramazanlar canım, duaların kabul olsun..

Limonlu Kek dedi ki...

Hayırlı, bereketli, sağlıklı geçecek bir Ramazan diliyorum, sevgiler...

jasmin dedi ki...

Canim ellerine saglik nfes gozukuyor.

SOFRAM dedi ki...

Canım hayırlı ramazanlar,iyi iftarlar, sevgilerimle...

fatoş ile esoş dedi ki...

MERHABA AYŞEGÜL ABLA SENİ ÖZLEDİK YHA GELMİŞİN HOŞGELDİN GERÇİ GELELİ UZUN ZAMAN OLMUŞ AMA BOŞ VAKİT OLMUYO Kİ PCYE BAKAMIYORUM BLOGLA FALAN DA PEK İLGİLENEMİYORUZ ZEYTİNLİ POĞAÇAYA DA BAYILIRIM MMMMM ÇOK NEFİS GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK HADİ SAĞLICAKLA KAL BAY BAY

fatoş ile esoş dedi ki...

BU ARADA HAYIRLI RAMAZANLAR :D

akasyakokusu dedi ki...

Merhaba Ayşegül'cüm..Epey görünmedin ben geldim birkaç kere tarihe bakıyordum yoksun diyordum..
Seni görmek güzeldi canım poğaçalar ve damlalı bitter kurabiyerde gözüm kaldı..
Ellerine sağlık canım tabi anneciğininde..Görüşmek üzere sevgiler.

akasyakokusu dedi ki...

Canım yine ben şablonunda hangisi seçili..şıkkını merak ettim:)))
fazla merak iyi değildir ama:))))

zeytin dedi ki...

Ellerinize sağlık deneyeceğim...