istatistik

18 Ağustos 2008 Pazartesi

Aynur'un keki


MERHABA,

Uzun zaman giremedim özür diliyorum bunun için. Ama hala bir fotograf makinem yok ve sıcaklardan pek de fazla yemek yapasım yok hafif geçiştiriyoruz arada blogluk şeyler yapıyorum ama fotograflayamıyorum :(

Bu hafta annemin ve Aynur'un tarifleriyle idare edicem :))

Hoş şeyler döktürmüşler ilki Aynur'un deniz sefası keki :) Bacım benim üşenmemiş plaja gidicez diye kek yapmış.. Çok güzel bol çikolatalı (başka türlüsünü bilmez zaten;)) cevizli kek döktürmüş ama biraz uydurmuş. "Ablacım nasıl yaptın? çok güzel olmuş" dedim tarifi verdi meğer benim blogtan almış "ama biraz farklı yaptım" dedi :) tarifi msnden verdi aynen copy-paste yapıp koyuyorum.. Deniz kenarında iyi geldi vallahi..eline sağlık canım benim..





malzemeler:
4 yumurta
1 su bardaa şeker
200 gr. bitter cikolata
1 su bardaı un
150 gr. margarin (ama ben 125 gr koydum eritilmiş diodu ama bn eritmedim)
1 tutam tuz
1/2 su bardaı ceviz
1 ymk kaşıgı kakao
1 pk. kabartma tozu
3 ymk kaşıgı yogurt


*yumurta sarılarını beyazlarını ayırıp, yumurta sarılarını seker ile birlikte iyice beyazlaşana kadar çırptım
*diger bir kapta margarini eritin (ben eritmedim) cikolatayıda atıp iyice karıştırın
*kek hamuruna elenmiş un, kabartma tozunu, cevizi, kakaoyu, yogurdu ekleyin ve cırpın
önceden ısıtılmş 160 derce fırında 40-45 dk afiet olsn..

Aynur'dan not:
Tuz koymayı unutmusum simdi farkettim.. birde yumurta aklarını çöpe attım.
Aslında bu kek tarifini yine bu ablamın blogundan aldım, fakat o kekin tadınıda biliorum benim yaptıgım kekle alakasızdı :) malzemeler arasında baya bi fark oldu :) Yumurta aklarını koymadım (çünkü bi öncekine koymuştum çok iğrenç olmuştu) cok koyu oldu yag koydum, cok sıvı oldu un koydum. Ortayı buldum.. ;)


Ayşegülden not: Yani blogumdan almış tarifi ama bambaşka bir kek çıkartmış ortaya helal olsun bacıma!! tarifini aldığı kek Pelin'in asi keki..

4 yorum:

pelin'ce dedi ki...

Asi kek'de uydurulmuştu boşversene :)),kek şahane kabarmış,lezzeti kakaosu şahane gözüküyor...Deniz kenarı sefası ,bulutun ve aynurum daha da güzel...
Aynur'cuğum ellerine sağlık...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

:)) Çok güzel bir doğaçlama olmuş Ayşegül'cüm, afiyetler olsun..

birdilimdus dedi ki...

Vallah kardeşini tebrik ediyorum uydurmuş ama harika bir görüntü çıkarmış ortaya, afiyetler olsun size!!!

Sevgiler,
Evren

pastacirapunsel dedi ki...

Bir tariften 2 kek:)) Hem de lezzetleri birbirinden farklı? Siz iki kardeş bu işte ustasınız anlaşıldı:))

Kardeşinin ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum.....