istatistik

8 Temmuz 2008 Salı

Çocuklarla makarna yapın!





Makarna sevmeyen çocuk yoktur ama kendi yaptığı makarnayı yemeyecek çocuk varmıdır bilemiyorum.





malzemeler:

1- Sıkıntıdan patlayan, iştahsız, mızırdanan, her yaştan çocuk. (adeti isteğe bağlı)

2- 1 ad. makarna makinası

3- 2 su bardağı un

4- 2 ad. yumurta

5- 1 çimdik tuz

  • Mutfak robotunda tuz ve yumurtayı iyice karıştırın. Sonra unu yavaş yavaş ekleyin. Sıkı fakat elastik bir hamur elde edeceksiniz. Tezgahın üzerine biraz un serpiştirerek bu hamuru mutfak robotundan tezgaha alın. Birazda elinizle burada yoğurun. Sonra üstüne nemli bir bez örtüp dinlenmeye bırakın.
  • Yarım saat kadar dinlendirdikten sonra, mandalina büyüklüğünde bezelere ayırın.
  • Bu işlemden sonra ocağa orta boy bir tencere makarna suyunu kaynamaya koyun ve yeterli miktarda çocuğu mutfağa çağırın. :)


  • Açılan bezeleri bol bol unlayarak! (aksi takdirde makinaya yapışacaktır) bir merdane yardımıyla biraz inceltin. Sonra çocuklara makinanın kolunu çevirttirerek ki onların görevi budur :) makarna makinasının 4. ayarında önce tabaka haline getirin. (Bu tabakalardan lazanyada yapabilirsiniz makarnalar etiketinden

sebzeli lazanya tarifime bakınız )


  • Ardından spagetti aparatının ince ayarında, videodaki gibi spagettinizi meydana getirin.

  • Kaynamış olan suyun içine makarnalarınızı serpiştirerek atın. 3 bilemedin 4 dakika içinde makarnanız hazır.

  • Tel süzgeçte süzerek tabaklara istenilen miktarda koyun ve süslemeyi çocuklara bırakın. Afiyet olsun, yarasın.. ;)



video

video


Dikkat! Alışkanlık yapar!!

El yapımı makarna tadan birinin, hazır makarnaya burun kıvırma ihtimali yüksektir. Çünkü aradaki lezzet farkı inanılmaz.. Fakat daha kısa sürede piştiği için daha az kalorili oluyormuş... İtalyanlar öyle diyor ama bir tabak asla yetmeyeceğinden, kalori hesabı fazla bile kaçabilir benden söylemesi :)
Makarnalar etiketi altındaki diğer tarifler;
Ayşegül der ki ;
Makarna makinasını mutfak aletleri satan büyük mağazalarda ve mısır çarşısındaki dükkanlarda rahatlıkla bulabilirsiniz. Tavsiyem çin malı olanları değil, italyan olanları alın.. Fiyat farkı iki katı ama adı üstünde işte çin malı ne kadar iyi olabilir ki..

17 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

yaa ne güzel evde makarna yapma keyfi harika!

diyalogyemekleri dedi ki...

oooo...makarna yapmak derken suyu haşlayıp pişireceğiz zanntmiştim..makarnayı da kendin yapmıssın..süperrrrr

Asiye dedi ki...

ayy inanmıyorum, ay inanmıyorum.. çocuklarla mutfağı dağıtacaksınız sanmıştım başlangıçta :) ama ne göreyim, süper bir makarna yapımı ile karşılaştım. Mutfak aletlerine karşı acaip antipatim var, nerde satılıyor bu alet vee yapımı süre olarak ne kadar sürüyor. cevap verirsen ne kadar memnun olacam anlatamam. Hayır yani lazanya o kadar pahalı ki marketlerde, spagetti haline getirmeden bile lazanya olarak kullanılabilir. spagetti kıydığında hamur yapışmıyor mu? Ellerine sağlık gerçekten süper olmuş..

yildiz dedi ki...

Ellerine saglik Ayse´`cigim.
Makarna yapimi da,yemesi de cok eglenceli gecmis.Afiyetler olsun.
Sevgiyle ve dostca kal..

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Aysegul,
Ne kadar guzel olmus, ellerine saglik. Tam makarna olmus bence, harikasin...

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık, ev yapımı gibisi varmı hem de sağlıklı,hem leziz, çok güzel canım, afiyetler olsun, sevgilerimle...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ayşegül'cüm makarna yapma maceranızı bir yenisini eklemişsin, ne de güzel etmişsin.. Ev yapımı makarnanın tadını çok merak ediyorum.. Ellerinize sağlık..

ayşegülmutfakta dedi ki...

Arkadaşlar teşekkürler ediyorum. ASlıcım önceki maceralarımızı okumuşsun :) evet ben bu makarnadan gerçekten çok zevk alıyorum hem yapımındna hem yemesinden :)
Asiye hanım cevaplarımı gönderdim size teşekkürler süre olarak ne kadar tıutuyor demişsiniz onu unutmuşum bilemiyorum yaptıkça hızlanıyor insan. hamuru yoğurmak ve dinlendirmek için 45 dk desek.. yapma ve kesme pişirmede bir okadar sürer. hazır makarnanın pratikliği bunda yok malesef ama yaptıkça eliniz hızlanıyor :)öpüyorum herkesi.

Öznur dedi ki...

Karnım acıktı valla. Evde makarna... Eminim tadı süperdir. Ellerine sağlık. Çocuklarada afiyet olsun. Çok şanslılar ne diyeyim.

Sevgilerle...

pelin'ce dedi ki...

Adü vallahi bu makine süper bir şey,videosuda çok güzel olmuş....Ellerine sağlık....

Çocukları bilmem ama ben 2 tabak yirim :))

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

Elinize sağlık harika olmuş,sevgilerimle...

Makinenizim hangi numaralı ayarında yapıyorsunuz.Birde hamurda su yok mu?

ayşegülmutfakta dedi ki...

teşekkürler :)
hayır su koymadan yoğuruyorum böylece sıkı ve sert bir hamur oluyor. Plaka haline gitrirken 4. ayarda sıkıştırıyorum spagetti için yeterli bir kalınlık. lazanya içinde aynı ayarı kullanıyorum.

sarımutfak dedi ki...

süpersin tatlım ya ellerine sağlık nefis olmuş
iyi haftalar
sevgiler

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Ayşegül'cüm gerçekten eğlenceli ve de çok lezzetli olduğuna eminim.
Sevgiler canım.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Ayşegül'cüm gerçekten eğlenceli ve de çok lezzetli olduğuna eminim.
Sevgiler canım.

birdilimdus dedi ki...

Ayşegülcüğüm demek ki ev yapımı harika akarnanı bu sefer bebişlerle yaptın, haarrikkkkaaaa!!!
Şu an evde çocuklu misafirlerim var ve ben de onlarla pasta yaparken çok eğlendim ve onlar da kahkahalarla dolu zaman geçirdik ve tadı da sanki daha süperdi!!!

Sevgiler canım,
Evren

Melek* dedi ki...

aaa ev yapımımı çok güzel olmuştur ama çok uğraşmışsın ellerine sağlık