istatistik

13 Nisan 2008 Pazar

ev yapımı makarna





Bu gün 23 Nisan, neşe doluyor insan.. Çocuklar en çok ne seveeerr.. Eveett makarnaaa :)


Hem 23 Nisan şerefine hemde sevgili Pelin'in oyununa karşılık yayınlıyorum bu tarifimi.

Oyun şu : Herkes kendi blogunun kategorisine, temasına uygun yolla "mutluluk" u anlatacak.

Pelin'ciğim benim içinde mutluluk çocuğumun yiyebildiği herşey :)

O yüzden bu ev yapımı taze makarnayla oyuna cevap veriyorum, teşekkürler Pelinciğim.. ve ben de sevgili Güldence, Berna ve sıkı takipçilerim Esoş'la Fatoş'uda oyuna davet ediyorum, hadi kızlar :)





Daha önce görmemiş olanlar için işte makina bu! Bu annemin makinası lazım olunca ondan alıyorum yada bizzat annem yapıyor bunu da bizzat annem yaptı, eline sağlık!! Emi'ciğim :)Ben geçen hafta mısır çarşısında rastladım bu makinalara yan yana sıralanmışlar, çok şirin duruyorlardı. Bir dahaki sefere bir tane almayı istiyorum. Her zaman anneden beklememek lazım değil mi?

Makarna bol unla imal edildiği için, çekerken ne kadar temizlesemde, biraz fazla unlu bir görüntüsü oldu.
Fotograflar istediğim kadar temiz ve net olmadı.
Bu yüzden, özür diliyorum...


malzemeler :

5 adet yumurta

5 kase un

1 tatlı kaşığı tuz


  • Bu malzemeyi derin bir teknede karıştırarak yoğurun. Sıkı bir hamur olsun. Un az gelirse biraz daha un ekleyin. Sonra yarım saat dinlenmeye bırakın.





  • Avuç içi büyüklüğünde bezeler yapın. Yaptığınız bezeleri makinanın silindir kısmında genişletin. (Eskiden merdaneli makinalar vardı ya onun gibi pestilini çıkarırdı hani çamaşırların iyide sıkamazdı hoş..Annem sıkarken o merdaneli makinamız geldi aklıma hey gidi günler.. )







  • Makineden geçirdiğiniz hamurları iyice unlayarak istifleyin.

  • Bütün bezeleri açtıktan sonra kesme işlemine geçebilirsiniz. (yada bu haliyle lazanyada kullanabilirsiniz.. bir günde böyle deneyelim..) Kesmesi o kadar zevkliki. Belge imha makineleri gibi yukarıdan dümdüz veriyorsunuz aşağıdan rapunzelin saçları gibi çıkıyor. ( Rapun'un kulakları çınlasın :) Seyretmeside, yapmasıda çok zevkli :)







  • Sonra kesilen makarnaları yukarıdaki gibi böyle un bir tezgaha yaydırın. ( Benim çocuğum hamurla oynamaya bayılıyor. Biz hamurla haşır neşirken, oda kapar hemen bizden artan hamurları, merdaneyle düzler.. tekrar beze yapar.. arada bize gösterir.. onay bekler.. :) Ama bu makinaya ayrıca bayıldı oynamak istedi ama çocuklar için tehlikeli bir alet.. )

  • Bütün makarnalarınızı kestikten sonra kaynar tuzlu suda 10 dk. kadar haşlayın.









  • Soğuk sudan geçirin makarnalar süzülürken, derince bir teflon tencerede tereyağını eritin, sonra süzülen makarnayı atın içine. Şöyle bir çevirin. Kapağını kapatın sıcak dursun.

  • Sonra sosunu hazırlayın. İster bunun gibi değişik bir sosla (bi sonraki yazıda veririm tarifini) deneyin. Bu annemin favori sosudur. İsterseniz sade yiyin. İster ketçap, mayonezle götürün her halukarda 2 tabak yiyeceksiniz. Bu garanti.. Çünkü tek tabakta kalanı henüz görmedim ;)

sosun tarifini vereyim unutmuşum ben onu çok özür dilerim :/

malzemeler:

1 tutam maydonoz

1 tutam dereotu

1 tutam taze nane

1 tutamda fesleğen

1 çay bardağı sızma zeytinyağı

1 çay bardağı ceviz

6-7 diş sarımsak

hepsini rondodan geçiriyorsunuz. İtalyanların pesto sosuna maydonoz dereotu nane ekleyerek yaptım bu sosu. İstersenişz sadece taze fesleğen kullanarak yapın. tercih sizin.. ;)

29 yorum:

OZAY dedi ki...

Hakıkatten evde yapılan makarna bıdahalezzetlı oluyor.Cocuklarda pek severler.Ayrıca bende pek severım.Ellerıne sağlık canım...

öznur dedi ki...

Ellerine sağlık canım.

Evet birer tane almak lazım bu aletten kendi yaptığımız makarna eminim daha güzel olur.
Sosuda çok ilginç gözüküyor ne var içinde acaba ???

Yiyenlere afiyet olsun.

pelincelezzetler dedi ki...

Ayşegül öncelikle daveti kabul ettiğin için teşekkürler.Ama iyikide etmişsin bu makarna süper bişey!!! Hele ki bu alet çok güzelmiş.Bulut'u ayrıca yiyorum tabiii.
Bulutuma afiyet bal şeker olsun..
Bayramımız kutlu olsun:)
Öpüyorum..

ayşegülmutfakta dedi ki...

birşey değil pelinim canım ne demek ! zevkti!
Öznurcum zeytinyğı, ceviz, fıstık, sarımsak ve sanırım dereotu vardı içinde daha ayrıntılı tarif alıp annemden yazıcam. ama güzel bi şey çıkıyo ortaya ;)

Güldenceninmutfagi dedi ki...

AYSEG�L�MMM D�NYADA RAHATLIK VARDA BEN KENDIME ZAHMET EDIYORUM VALLA.SIMDI ILK ISIM BU MAKARNA MAKINASINA SAHIPOLMAK OLACAK.CANIM BENIM EVDEKILERDE EV YAPIMI MAKARNAYA BAYILIRLAR.SIKTA YAPARIM.FAKAT ACIP KESMEK B�YLE MAKINADAKI GIBI KOLAY OLMUYOR MALESEFKI.
NEDEN BILMIYORUM AMA BENDE HER ZAMAN BU MAKINALARI G�R�R SAHIP OLMAYI D�S�NMEMISIM.
AMA S�Z VERDIM KENDIME ALIP KENDIMI �D�LLENDIRECEGIM.CANIMMMM,ILK FIRSATTA SOBENI CEVAPLARIM INSALLAH:)))

Tijen dedi ki...

keyfe bakar mısınız siz!!!

Nilgün dedi ki...

Gercektende ev yapiminin lezzetine sahip olmak icin ilk adim MAKINASINA sahip olmak..Bakalim ne zaman alip ilk denemeyi basaracagim..Ellerine saglik canim olsada yesem



SEVGILER

elmaşekeri dedi ki...

Merhaba makarnalar nefis görünüyor.
Son bir kac gündür almayi planliyordum bende yapilmislarindan cok yedim ama nedense kendim yapmaya pek cesaret edemiyordum benim icin iyi bir fikir alisverisi oldu.Tesekkür derim...

Sevgilerimle....

Aybike Ceylan dedi ki...

Makarna harika mi harika olmus, ellerine saglik Aysegul'cugum.

23 nisan bayramimiz kutlu olsun.

Tuğba dedi ki...

Sonunda girebildim yorum köşesine Ayşegülcüm,
bu 3.denememdi.Oh şükür kavuşturana:))
Anneminde var aynı makarna kesiciden.Küçükken kardeşimle içinden kağıt geçirirdik.Şimdi anlıyorum aletin kıymetini:)
ellerine sağlık..

Mihriban dedi ki...

Canım ellerine sağlık ev yapımı makarna gibisi yok nefiiis görünüyor. Tadı da eminim harikadır. Sarmısaklı yoğurtla üzerine biraz nane ve salça kızdırınca harika bir mantı gibi olur bence.Sevgiler canım Nefiiissss.....

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ayşegül'cüm tadından yenmez vallahi bu makarna.. Zaten görüntüsü de enfes.. Makinede yapmak çok zevklidir eminim, afiyet olsun.. Üzerindeki pesto sos galiba, tarifini bekliyorum.. Bu arada seni listeme ekledim canım..

nil-nennenmutfakta dedi ki...

mmmm nefis nefis Canım ellerine sağlık harika olmuş

pastacirapunsel dedi ki...

Ayşegül'cüğümmm,

Ben de diyorum kulaklarım niye çınlıyor:))) Çok yaşa e mi:))))

Canikom harika olmuş makarna, senin misss ellerinden çıkmış bir de, daha ne ister ki insan....

Ellerine sağlık canım benim,

sımsıcak sevgiler, kocaman öpücükler sana ve oğluşuna....

antepası dedi ki...

Bayıldım makarnalara.hhhhhhhhhhhhhım.Bendemi alsam bu makinadan diye düşündüm canım çekti.Eline sağlık.

antepası dedi ki...

MERHABA ARKADAŞIM
MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR.

EZGi :)) dedi ki...

ay bendemi alsam harika olmuş

fatoş ile esoş dedi ki...

merhaba ayşegül abla şu site ekle ne oluyor biliyor musun bizim bloga da gelmiş yorumlara upuzun yazılmış geldim baktım senin de cbox una yazılmış ne olduğunu biliyor musun makarna çok güzel görünüyor harika olmuş ellerine sağlık hadi sana blogda kolaylıklar dilerim bay...

Nilgün dedi ki...

MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR)

birdilimdus dedi ki...

Ayşegülcüğüm,
Ellerine sağlık canım, evde yapılan makarna gerçekten daha başka lezzetli oluyor. Hele benim için bambaşka bana kalsa ben here gün makarna yerim de eşim isyan eder diye korkuyorum :):):)

Gülden dedi ki...

AYSEGÜLÜM CANIM MUTLULUK OYUNUNA ANLAYABILDIGIM KADARIYLA DAHIL OLDUM CANIM.BILMIYORUM INSALLAH KONUSUNU IYI ANLAYABILMISIMDIR:)))
TARIFIMLA BAGDASTIRARAK BIR SEYLER IFADE ETMEYE CALISTIM.
OKURSUN BITANEM OLDUMU!!!

kizilciksurubu dedi ki...

Ev yapimi makarnaya bayilirim.Harika görünüyorlar, anneciginin ellerine saglik. Güzel bir hafta diliyorum, hoscakal canim.

Ayse Pamuk dedi ki...

bayıldımmmmmmmmmmmmmm harika olmuş

BİR DEMLİK SOHBET dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;28.04.2008--09.05.2008 Tarihleri arasında EN GUZEL SALATA YARIŞMAMIZ VAR http://birdemliksohbet.blogspot.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL VE FARKLI SALATA TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "EN GUZEL SALATA YARIŞMASI 1" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......SEVİL
ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİN ÇOK BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM..
BU YARIŞMADA EV SAHİBESİ OLAN ARKADAŞIMIZ “PORSELEN DEMLİKTE EV SAHİBESİ “ OLACAKTIR.

BİR DEMLİK SOHBET dedi ki...

canım sende istanbulda imişsin 10 mayısta istanbul buluşmamız var senide aramızda görmekten mutluluk duytarım sevgiler bana birdemliksohbet@hotmail.com adresinden vaya sitemdeki msnden ulaşabilirsin eger sitemde msn kapalı ise yoruma bana msn ni yaz yazarım sana yada mail at birdemliksohbet@hotmail.com bekliyorum sevgiler sevil :))

semra mutfakta dedi ki...

bu aletten kayınvalidem bana hediye etmişti.almanyadan getirmiş sağolsun.ancak hiç kullanmadım sanki yapamam gibi geliyor.acaba fırınlasak makarnanın ömrü uzun olurmu?ayrıntılı tarifiniz için teşekkür ederim.sitenize rastladığıma sevindim,umarım daha sık görüşürüz.şimdilik hoşçakalın.

semra mutfakta dedi ki...

yorum yazd�ktan sonra ismimi listenizde g�rd�m,�ok te�ekk�r ediyorum.insan nedense mutlu oluyor:)

Adsız dedi ki...

merhaba ayşegül hanım.ellerinize sağlık.blogunuzu devamlı takip ediyorum.makarna sosunuzda harika görünüyor.tarifni yazarsanız çoook sevinirim.yazdınız da görmediysem kusuruma bakmayın.

Asiye dedi ki...

Harika bir makina bu, bayıldım, bayıldım. mısır çarşısında var demişsin, istanbul eminönü yeni camii arkasındaki mısır çarşısı mı? kaç para peki bu makina?? lütfen cevap ver, acaip heyecanlandım :)