istatistik

19 Mart 2008 Çarşamba

tava pizza ve forum buluşması..




Oğluma hamileliğimden beri bebekkokusu sitesine üyeyim bu 3 senedir birçok arkadaş edindim, güzel dostluklar kurdum, arada sırada yakın dostlarla buluşuyoruz bu hafta sonu havalar güzelleşti ve biz ufak bir grup yine buluştuk. :)





Geçen gün blogtan kızlarım 'a vermiştim
bu tarifi, görünce benim de canım istedi . :)
İç malzemesi olarakta geçenlerde mantıdan artan hamur ve içten (mantı katlamaktan sıkıldık yeterincede katladık!) kalan kısmıyla lahmacun yapmıştık. İşte o lahmacundanda iç arttı onuda bu tava pizzada kullandım. Tam bir paradoks .. Allahtan pizzadan artan bişey olmadı.
Lahmacuna gelince ,mantı hamuruyla yapılan deneme bence başarılıydı ama hamuru biraz daha kalınca açmamız lazımdı diye düşünüyorum. El alışkalığıyla mantı açar gibi iyice inceltmişiz.. Ama çok çıtır sevenler için iyi bir alternatif..bir sonraki tarifte vereyim diycem ama pizzada kullandığım iç malzemesini şimdi vericem zaten ehh hamuruda mantı hamuru oda var :) bi gönderi 2 kuş oluyor böylece. Yapması size kalmış yanada lahmacunların fotosunu koydum. ;)

tava pizza malzemeler:
hamuru için:
3 fincan un
3 çorba kaşığı yoğurt
1 yumurta
1/2 pk. kabartma tozu
1 fiske tuz
1.5 çorba kaşığı sıvıyağ

iç malzemesi : (ya da tercih edeceğiniz başka malzemeler)
1 ad. rendelenmiş soğan
100 gr. kıyma
1 ad. yeşil soğan ince kıyılmış
1 ad. domates (rendelenmiş)
1 tutam maydonoz
kırmızı toz biber, kara biber, kekik, tuz
1 çorba kaşığı salça

1 yemek kaşığı ketçap ( hamur zemini için)






  • Bütün malzemesini derince bir kaba koyarak hamurunuzu güzelce yoğurun. Elinize yapışan yamuşaklıkta bir hamur elde edeceksiniz.

  • Bu hamuru teflon tavayı biraz yağlayrak tavaya güzelce yaydırın. elinizi hafif ıslatırsanız hamuru yapışmadan yayabilirsiniz. Sonra üstüne ketçap sıkıp yaydırın.

  • Pizza malzemenizi hamura yayın. En üste kaşar rendeleyin.

  • Ve altı kısık ve kapağı kapalı olarak ocağın üstünde 10 dk. kadar pişirin. Hamur kabarıp altı kızarmaya başlayınca pizza pişmiş demektir. Afiyet olsun. Tavada deyip geçmeyin gerçekten çok çabuk ve lezzetli oluyor.. Afiyet olsun..

31 yorum:

pelincelezzetler dedi ki...

Benim kafam o kadar daldın ki,buluşmayı tamamen unutmuşum...Şimdi görünce tekrar hatırladım..Bu sefer aranızda olamadım ama inşallah bir dahaki buluşmaya gelebilirim..
Hepinizi çok özlemişim resimleri görünce daha iyi anladım..
Bulutla Ardanın sarmaş dolaş resimlerine bittim..
Tava pizza!da süper..

Ellerine sağlık adü..

Birde tüm Eylül annelerini öpüyorum...

nino dedi ki...

ellerine saglik canim hemde harika bir bulusma ne mutlu

Limonlu Kek dedi ki...

Ayşegülcüm muhakkak deneyeceğim, malzemeler ve yapılışı çok basit, resimlerden anladığım kadarıyla da güzel, eh bundan iyisi Şam da kayısı:) Ellerine sağlık. Ayrıca netten böyle dostlukların başlaması da süper, güzel bir gün geçirdiğine sevindim...

ayşegülmutfakta dedi ki...

pelinim yokluğun belli oluyordu kulaklarınıda çınlattık bu arada :) gerçekten çocuklar birbirini hatırlıyorlar heleki erkek çocuklar :) keşke özgürde olsaydı

EZGi :)) dedi ki...

canım ogluşun inanılmaz seker allah bagışlasın mahsallah.pizza süper görünüyor ellerine saglık sevgiler

Neşeli Sesler dedi ki...

Biz de buluştukki oh olsun oh olsuunn:)
Oğlun muhteşem bıcır bıcır çok sevimli ya
Sevgiler

Ayse Pamuk dedi ki...

Her ikiside çok güzel,mantı hamuruyla neler yapılıyormuş öyle ellerine sağlık

Ayse Pamuk dedi ki...

Her ikiside çok güzel,mantı hamuruyla neler yapılıyormuş öyle ellerine sağlık

Ayse Pamuk dedi ki...

Her ikiside çok güzel,mantı hamuruyla neler yapılıyormuş öyle ellerine sağlık

Ayse Pamuk dedi ki...

Her ikiside çok güzel,mantı hamuruyla neler yapılıyormuş öyle ellerine sağlık

Feyza Fidan dedi ki...

Ayşegülümmm bayıldım tava pizzana, enfes görünüyor, bu arada buluşma resimlerinden çok güzel bir gün geçirdiğiniz belli :))
Öpüyorum seni...

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Ayşegülcüm
Ellerine sağlık,bana diyorsun ama sen de pek mariferlisinmaşallah..Güzel bir gün geçirmişsiniz oğluşunla:)

SEVGİYLE KAL

Hasret dedi ki...

oooh misss gibi pizzaaa :)) ellerine saglik tatli$kom :)
ne hos bir bulusma bu böyle , eylül anneleri, bayildim :))

kocaman öpüldün hayatim .. byeee

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan dedi ki...

Ellerine saglik Aysegulcugum. Pizza Huta gittigimde ben de tava pizza tercih ediyorum ama tavayi firina attiklarini dusunuyordum. Tavanin kapagini kapattiginda pizza yumusak oluyor mu? Hafif bir gevreklik elde edebiliyor muyuz. Ya da kapagi kapali olmasa da piser mi ki ?

Kevser dedi ki...

Aysegül'cüm,
cok kiskaniyorum bu bloglar arasi bulusmalari, burada yurt disindakilerin isi bu yönde biraz daha zor görünüyor. Neseli saatler gecirdiginiz her halinizden belli oluyor zaten.

Tava pizzasina gelince, inan simdi bir dilim olsada yesem, hic fena olmazdi yani. Enfes görünüyor, ellerine saglik güzel arkadasim.

Selamlar ve öptüm..

Tuğba dedi ki...

Ayşegülcüm,
ne güzel bir buluşma olmuş:)galiba çocuklarda aynı yaşta.
Tavada pizza geçen sene denemiştim ve keyifle yemiştik,fırındakinden bile daha güzeldi ama tarifini kaybettim belkide senin tarifindir:)
ellerine sağlık..
sevgilr..

birdilimdus dedi ki...

Ne güzel fotoğraf karesi bunlar böyleee. Tava pizza harika bir fikir ben hep fırında yapmıştım bir de böyle deneyeyim bari.

ayşegülmutfakta dedi ki...

teşekkürler arkadaşlar :)
ben fırın pizzadan daha çok tutuyorum bu formulü daha kolay daha çabuk lezzetide yabana atılmaz tabii
buluşma bizim eylül bebekleri ve anneleri diye bir forumumuz var bebekkokusunda 2 seneyi aşkındır yazışıyoruz hergün can ciğer dostumdur hepsi komşumdan çok görüyorum yani. çocuklarda bebekliklerinden beridir tanışıyorlar :)

fatoşşşşşşşşşşşş dedi ki...

ayşegül abla hani bizim blogumuza yabancı biri bişeyler yazmıştı ya gene birisi bişeyler yazmış niye böyle yapıyolar esoş da bu aralar giremiyo yakında ben de giremiycem bi silmeye çalışıyım ben şu yorumu olmazsa esoşa derim sana iyi haftalar

fatoşşşşşşşşşş dedi ki...

oh ayşegül abla yorumu sildim virüs bulaştıracaklar bilgisayara ya niye böyle yapıyolarsa esoş da yok pek değişiklik de yapamam bloga neyse yazılılar bitsin gene güzel değişiklikler yaparız esoşla neyse sana blogda kolaylıklar dilerim ayşegül abla hadi baybay

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Pizza nefis görünüyor ellerinize sağlık, sevgiler...

pastacirapunsel dedi ki...

Ayşegül'üüümmm,

Annem de pek sık yapar, bayıla bayıla yeriz:)) Seninki de çok güzel görünüyor, ellerine sağlık canımmm,

Sımsıcak sevgiler...

ceyt dedi ki...

Ayşegülcüm, neler yapmışsın böyle.harika görünüyor.ellerine sağlık canım.
sevgiler

angel dedi ki...

merhabalar,pizza için elelrıne sağlık.bende çok yaparım pizza ama fırnda pişirirm.tavada farklı pratık olmuş sanırırm.böylede denıcem.afıyet olsun...

Adsız dedi ki...

Merhaba aysegül siten harika canim yaptigin yemeklerede diyecek yok masallah sana:)

Ben Emine(yani sude nurun annesi)

ayşegülmutfakta dedi ki...

angel evet canım böyle daha pratik 10 dk da hazır oluyor özellikle acil durumlarda :)
oo eminecim hoşgeldin ay arkadaşlarım gezince nasıl seviniyorum anlatamam sanki evime gelmişler gibi oluyor :)

fatoş ile esoş dedi ki...

ben esoş ayşegül abla senin pizza bi harika gerçekten.o gün bizde üzerine zeytin felan katmıştık benimde en çok zeytin hoşuma gitti ama biz hamuru ince açmadığımız için biraz olmadı.bende işte yazılılardan felan giremiyorum pek pc başına.yaz tatilini heyecanlı bekliyorum.çünkü o zaman güsel şeyler yapacaz fatoşlar inş.ayşegül abla bişey sorcam pizzaya ketçap katmadan yapsak olur mu çünkü bana ketçap kokuyomuş gibi geliyorda.

PINAR dedi ki...

Ayşegülcüm aynı zamanlarda aynı tarifi vermişiz:)Ne güzel.
Benim oğlan çok sever bu pizzayı.
Öpüyorum, Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

merhaba
Siteniz oldukça bilgilendirici ve başarılı bir site. Sitenizi google readera ekliyorum. Fırsat buldukça soru ve cevaplar ile sitenize katkıda bulunmaya çalışacağım.

ayşegül mutfakta dedi ki...

ilginize çok teşekkür ederim. :)

Adsız dedi ki...

Herkese Merhaba
Web Sayfaniz oldukça yararli bilgiler içeriyor. Web Sayfaniz google reader’a ekledim vakit buldukça takip etmeye çalisacagim. Soru ve cevaplarla siteye katkida bulunmak isterim.

Iyi çalismalar...