istatistik

23 Mart 2008 Pazar

Tarhana çorbası ve sobee!!!!

Tarhana çorbası hemen hemen herkes tarafından sevildiği gibi, hastalık halinde de çok kullanılır. Araştırmalar sonucu tarhananın A, B, B1, B2, B6, C, D, E, K, N, PP vitaminleri ile protein, karbonhidrat, kalsiyum, fosfor, sodyum ve demir içerdiği tespit edilmiştir. Ayrıca tarhanadaki yağ oranı çok düşük olup kolesterol oranı sıfırdır. Özellikle vitamin ve kaloriye ihtiyacı olan insanın önemli yiyeceklerindendir.

Halk arasında 'Tarhana çorbasının içinde 18 doktor var' sözü meşhurdur.

Eşim benim Uşaklı ve Uşaklıların tarhana çorbası çok meşhurdur. Yapılışını görme şansım olmadı ama kayınvalidemin dediğine göre 41 gün mayalandırarak yapılırmış ve içine aşağı yukarı kırk çeşit madde koyarlarmış. Kayınvalidem hem bizlere hem kendine her sene yapar tarhanayı. Hatta birde dedemiz var bool acılısından onunda tarhanasını yapar.

Dedemizin başlıca besin kaynağıdır bu çorba kendisi tam 110 yaşında arkadaşlar. Evet sayıyla 110 yazıyla yüzon :) allah ömürler versin, sanırım bu tarhananın içindeki 18 doktor iyi bakıyor dedeye :)


malzemeler:
2 çorba kaşığı yaş yada kuru tarhana
1 yemek kaşığı tereyağ
2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı kıyma (ben tavuk eti kullandım)
1 yemek kaşığı salça
1 ad. yeşil biber
kuru nane, tuz, k.biber

yapılışı :
2 çorba kaşığı tarhanayı bir bardak ılık suyla ıslatıp ezin.
sonra tencereye yağı alıyoruz içine bir miktar kıyma koyup kavuruyoruz. Ardından ince doğranmış yeşil biber ve sarmısağı ekleyip biraz daha kavuruyoruz ve salçasını ekliyoruz . Üzerine ıslattığımız tarhanayı ve 4 su bardağı suyu ekleyip kaynatıyoruz. kaynamaya başlayınca içine kurutulmuş nane ekliyoruz. Çorbamız içmeye hazır ve nazır oluyor


Bu arada bende sobelenmişim :) Tuğba'cım beni sobelemiş.

uff bu ilk oluyor, pek bir heyecanlandım. Şimdi cevaplarımdan sonra benimde birilerini sobelemem gerekiyor değil mi?

O zaman bende Pelin 'i ve Emine'yi sobeliyorum hehe :)) Kolay gelsin kızlar :)
Ben cevaplarken çok eğlendiğimi söylemek istiyorum, sevgili Tuğba'cım çok teşekkür ederim bunun için.. İşte benim cevaplarım..


A : ayyysegülll- tabiî ki ben :) adımı seviyorum
B : Bulut paşam, oğlum, pamuk şekerim
C : cep telefonu- sürekli bir yerlerde unuturum, şarjı bittikçede şarja takarım o kadar :)
Ç: Çay!! -Onsuz olmabilemez! :)
D : Doğal - olan herşey bana uyar felsefem budur!
E : Evim- evim güzel evim
F : Fotograf – çekmeye bayılıyorum.
G : Google – sız bir hayat artık çok zor!
H : Hatıra – onlarsızda olmaz..
I : Ispıt - geldi aklıma, bir çeşit ot (tamda mevsimi)
İ : İnternet – Başından kalkamıyorum yahu!!
J : Jalapeno biberleri!!- acıyı seven herkesin denmesi lazım harika bir tat.
K: Kına- vazgeçilmez saç boyam (evet saçımı kınalıyorum :)
L : Lost!- Lost !!! aklıma başka şey gelmiyor aklımdanda çıkmıyor..
M : Mutfak -günümün nerdeyse yarısının geçtiği yer
N : Nasip- ondan fazlası olmaz
O : Ortancalar – çok hoş koca koca çiçekleriyle çokta kolay yetişen bir bitki..seviyorum onları
Ö : Öğrenci – öğrencilik yıllarım geldi aklıma, güzel yıllardı bee
P : Perde – Perdelerimi değiştirmek istiyorummm
R : Resim – karı-koca bu konuda yetenekliyiz ama oğlum bize çekmemiş malesef
S : Sigara- Hiç hoşlanmıyorum, içenler için çok üzgünüm!
Ş : Şekersiz çay!- Kesinlikle 1 mikron tane bile şeker kabul edemem çayda.
T : Taş – gittiğim heryerden topluyorum yakında temel atıp ev yapabilirim heralde (o kadar birikti!)
U : Uyku- Uyumaya bayılıyorum ama artık kesintisiz uyku hayal galiba
Ü : Ütüü- maalesef benimde aklıma ilk gelen şey ütü…:)
V : Vatos Balığı- hehhehe :) ne alaka demeyin çocukluğum yaz tatillerinde bu balıktan korkmakla geçti niyeyse? (Pasifikteyiz sanki altı üstü marmara kıyıları işte..hey allahım..)
Y : Yanlızlık – bazen hoşuma gider ama şu ara değil!
Z : Zaman – Zamana dedim “vuslat ne zaman?”, Dediki zaman “ vakti geldiği zaman…”

27 yorum:

EZGi :)) dedi ki...

canım tarhanın enfess kokusuna geldim harika görünüyor ellerine saglık
bu arada sobeye cevaplarında çok hoş olmuş sevgiler...

zerrin - misss dedi ki...

Ben o bulutcuğumun yanakları ısırırımmmm :)

Maşallah...

AYşegülüm tarhana benimde vazgeçilmezimdir. her yörenin tarhanası farklı lezzetde olur ben biraz daha iri taneli olan tarhanayı severim.. Dedeye allah ömürler versin.

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

OZAY dedi ki...

Tarhana bızdede vazgecılmezdır.Cevaplarını zevkle okudum guzel bır hafta sonu dılıyorum.Sevgıler..

Fulya dedi ki...

Tarhanayı bende çok severim.Ama eşim ve kızım tarafından çok sevilerek içilmediği için sık yapılan bir çorba değildir.Ellerine sağlık.Havada nasıl soğuk bir tabak içsem içim ısınır.:)))Blogunun her karesini adım adım gezdim.Bloguna bayıldlım takip ettiklerime izin verirsen seni eklemek istiyorum.
Bu sırada aklım o ıslak kek tarifinde kaldı mutlaka deneyeceğim.Daha sık görüşmek ümidiyle.Bye.........

fatoşşşşşşşşşşşş dedi ki...

merhaba ayşegül abla nasılsın beni soracak olursun ben iyiyim ilk yorumu kapıyım dedim ama benden önce davranmışlar olsun sana blogda kolaylıklar dilerim ayşegül abla sevgiler bayyyyyyyyyy.......

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Ayşegülcüm harikaa görünüyor tarhana ellerine sağlık...mis gibi koktu...

Fulya dedi ki...

Arkadaşım yeni tanışmamızın şerefine seni sobeledim.Ben çok mutlu olarak cevapladım.İnşallah sende beğenirsin sobe konumu.

Güldenceninmutfagi dedi ki...

CANIMMM BENIMMM CORBA HARIKA OLMUS,ELLERINE SAGLIK BITANEM.MIS GIBI OLSADA S�YLE BIR KASE ICSEYDIM BANA SU AN COK IYI GELIRDI INANKI:)

AHHHH CANIMMM KESKE EMEK SAYGISIZLARINI DENETLEYIP DESIFRE EDECEK BIR MEKANIZMA NE BILEYIM BIR KONTROL MERKEZI OLSA.SENIN FIKRINDE G�ZEL,BIRILERI SADECE BU ISI TAKIP EDECEK BIR BLOG ACSADA BUNLARI BIZDE SAYFALARIMIZDAN DESTEKLEYEREK EMEGE SAYGISIZLIGA SON VERMELERINI SAGLAYABILSEK!!!
MALESEF BUNLARLA BIREY OLARAK UGRASMAK ZORUNDA KALIYORUZ.YANI TOPLU BIR G�C�M�Z OLSA.
INANKI INSANIN EMEGININ KOPYA YOLUYLA ALINMASI INSANIN AGRINA GIDIYOR,BLOGUN BASINDA VE SONUNDA BUNA IZIN VERMEDIGIMI OKUYARAK BLOGUMA GIRDIKLERI HALDE!!!
bUNUN ANLAMI BANA G�RE ESDEGERDIR HIRSIZLIKLA!!!
CANIM D�N COK HALSIZDIM,YORUMUNA GEC CEVABEN GELDIGIM ICIN KUSURUMA BAKMA EMI.
IYI HAFTA SONLARI DILIYORUM:))

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ayşegül'cüm ellerine sağlık, mmm nefis görünüyor çorban.. Ben de çok severim tarhanayı.. Allah dedenize uzun ömürler versin sağlık sıhhatle :)

Tuğba dedi ki...

Ayşegülcüm,
cevaplarını zevkle okudum:)çok güzeldi..
tarhanamı pişirsem bu akşam diye düşündürdü çorban beni,yani canım çekti galiba:)
sevgiler..

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

eline sağlık canım çokta güzel görünüyor,sevgilerimle....

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

eline sağlık canım çokta güzel görünüyor,sevgilerimle....

sofraozlemi dedi ki...

ne kdar çok çeşit tarhana var ben ilk maraş tarhanası görmüştüm komşumdan değişik.şimdide senden duyuyorum 18 doktoru:)
du bakalım daha neler öğreneceğiz..canım kayınvalideninde seninde ellerine sağlık..
dedenizede maşşallah diyorum..

pelincelezzetler dedi ki...

Beklediğim tarif öncelikle buydu,senin çorbalarının nefis olduğuna eminim çünkü..
Bu tarhanadan bende nasiplenmiştim,vallahi buluşma muluşma demedi ayşegülcüm bana tarhana getirmişti hiç unutmam..Tekrar teşekkür ediyorum...
Ellerine sağlık...

Sobelenmişim,bilgisayarım bozuk.Tamir olunca hemen cevaplıycam...Heyecanlandım bak şimdi:)

Öpüyorum..Bulutun o suratını da yerim ben yerim..

emineninemekleri dedi ki...

Aysegülcüm, canim ellerine saglik misssssssss gibidir simdi of offffffffff
Soben kabulümdür canim.........

Kocaman öpüyorummmmmmmm
Emos

fatoş ile esoş dedi ki...

ben esoşş tarhanan çorbasına bayılırım.canım çekti tarhana çorbaını en ii ben gidip yapayım annem geçen yapmıştı az yapmış onuda ablam yemiş bende gittim aldım elime tabağı tencereyi açtım tencere tam takır kurubakır ablam benden önce davranıp mideye indirmiş :)bu arada ayşegül abla limon ağacı dizisini izledin mi?

sevincceden dedi ki...

Canımmm ellerin dert görmesin olsa şimdi bu soğukta içimizi ısıtır:)
bayılırım vazgeçilmez çorbalardan biridir tarhana...
Ayrıca çok cici bloğun var tebrik ederim tariflerinde öyle hafife alınır gibi değil hani hepsi süper.
sevgilerimle...

EZGi :)) dedi ki...

aysegülcüm birgün gelip senin o bulutu yiyicem:)) çok çok tatlı bişey.bu arada eşimle benimde çok sevdiğimiz bir isimdir bulut insallah
birgün oğlumuz olursa bulut kızımız olursa yağmur düşünüyoruz.eğer benimde bulutum olursa birgün insallah bu kadar tatlış olur.mahsallah diyimde tatlışa nazar değmesin ;)))
ikinizede kocaman sevgiler

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Ayşegül'cüm sobe cevapların çok sürükleyici olmuş :) Cevapların çok hoş. Tarhana çorbasına gelince, oğlum çok şükür içiyor. İştahsız olduğu günlerde ilk aklıma gelen bu çorba. Maşallah yakışıklı oğlunun o minik ellerinden öpüyorum.
Sevgiler

snms dedi ki...

mis gibi kokusu buralara geldi canim.Ellerine saglik...
Dedeye bol bol uzun ömürler.
Sanada kocaman öpücükler...

Mihriban dedi ki...

Arkadaşlar arasında hep yeni tanışıklıkla ilgili konular geçiyor sizinle ilgili.uzun zamandır dikkatimi çekiyor ama bu güne kısmetmiş. Biz de tanışalım artık:)))
Tarhanaya bayılırım.Ellerine sağlık. Sevgiler...

angel dedi ki...

merhabalar arkadaşım,bızde ailece tarhanayı çok severız.sınop tarhanası çok lezzetlı olur.toz şeklındedır.elelrıne sağlık...

Hasret dedi ki...

bayilirim tarhanayaaaa :)) pek yakinmissiniz:) teyzemler yapar, bende her sene getiririm türkiyeden bolca, he birde salca :)) mmmh missssss gibi :))

fatoşşşşşşşşşşş dedi ki...

ayşegül abla nerelerdesin ne zamandır girmiyorsun inşallah kötü bişey olmamıştır sana iyi haftalar sevgiler...

sarımutfak dedi ki...

cnm bizde çok severiz tarhanayı çok güzel besleyicidir.aynı bende böyle yapıyorum.eline sağlık çok güzel olmuş canımcım
öptüm seni

pastacirapunsel dedi ki...

Ayşegül'cüğümmmm,

Bulut'un şirin yanacıklarını yerim bennn:)))

Tarhanayı senelerce yememiş, sonra da sadece bir tek elden çıkma tarhana yiyen bana göre de çok leziz bir çorbaymışş:)))

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler....

ayşegülmutfakta dedi ki...

arkadaşlar yorumlara teşekkürler.. bir haftadır internet problemim vardı inşallah bu hafta sonu halledicez :) tekrar görüşmek üzere öpüyorum herkesi