istatistik

25 Mart 2008 Salı

Ispanaklı Tava Pizza





İki hafta aradan sonra nihayet bağlantı problemimiz çözüldü. Aylardır kara görmeyen denizci gibiyim, kara göründüü demek istiyorum :)

Bu süre boyunca hiç birşey yapasım yoktu açıkçası.. Paylaşmaya 0daklıymış benim mutfağım gerçektende, yanlızkende çoğu zaman bir tost benim için yeterli olur. Paylaşmadıkça onun bile tadı yok!

Yaşasın beraber yemek diyorum..




Bulut'un menüsünden birşeylerle kaldığımız yerden devam edelim.
İşte sebze çalışmalarından bir tarif daha ;)

Hamuru için malzemeler:
1 yumurta

3 fincan un

3 yemek kaşığı yoğurt

1/2 pk. kabatma tozu

1.5 yemek kaşığı sıvıyağ

1 fiske tuz


üstü için malzemler:

1 bağ ıspanak

1 yemek kaşığı yoğurt

1 kibrit kutusu kadar beyaz peynir

1 domates

üstü için rendelenmiş kaşar peyniri

  • Ispanakları ince ince kıyın. Tavada biraz sıcak su bir kaşıkta yağ gezdirerek, kısık ateşte hafif öldürün. ( Aslında çiğden de konabilir, birçok ülkede ıspanağı çiğden salata malzemesi olarak kullanıyor diye biliyorum ama bizim damak tadımıza fazla uymuyor heralde. Ben bazen (yukarıdaki resimdede bu şekilde yaptım)iyice tuz, peynir ve yoğurtla ovarak çiğden koyuyorum. Daha da vitaminli..)


  • Hamurun malzemelerini derin bir kaba koyarak iyice yoğurun. Mikserlede çırpabilirsiniz ama hamur cıvık olduğundan tellere sarıyor biraz ama, pizzanın çok daha güzel kabarmasını sağlıyor.


  • Ispanakların içine yoğurtu ve peyniri karıştırın. Tavanın heryerini yağlayarak pizza hamurunu tavaya güzelce döşeyin. Üstüne ketçap sıkın, yaydırın. Ispanaklı harcı yerleştirin, domates dilimleriyle süsleyin. En üste kaşar rendeleyin.


  • Tavanın altını mum ışığı kadar kısık açıp, pişmeye bırakın. Pizza üstteki gibi kabarıp, altıda kızarınca pişmiş demektir. Sıcak sıcak tüketin. Afiyet olsun..

23 yorum:

Kevser dedi ki...

Canim,
eh, o zaman yine aramiza hosgeldin ve iyiki yine döndün.

Ispanakli pizzan off, off ki ne off, süper görünüyor ve harika kabarmis, ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve kocaman öptüm..

ayşegülmutfakta dedi ki...

hoşbulduk kevserciiim :)

pelincelezzetler dedi ki...

Özledim Adü, şükür kavuşturana:)Bu pizza'da iştah açıcı olmuş ,bulut'uma yarasın inşallah..
Ellerine sağlık..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Hoşgeldin Ayşegül :) Ben de tavada pizza yapıyorum, çok pratik oluyor.. Ama ıspanaklı denemedim hiç.. Seninki süper görünüyor, puf puf kabarmış,mmm.. Ellerine sağlık :)

antepası dedi ki...

Ayşegül hoş geldin.
Ya hemde nasıl kötü oluyor.Bende ilk önce internet arızası sonra bu virüs çok canımsıkıldı.Allaha şükür atlattık.

kirazdünyası dedi ki...

ne kadar güzel kabarmış böyle
ellerine sağlık enfes görünüyor

ayşegülmutfakta dedi ki...

teşekkürler hoşbulduk hanımlar çaya beklerim hep beraber :)

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmm bende çok severim ıspanaklı pizzayı şahane olmuş ne güzelde kabarmış öylee ellerine sağlık canım kocaman sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Canımmm hoş geldin aramıza, demek kara göründü haaaa :)))) çok güldürdün beni valla:)))
Ellerine sağlık Ayşegülcüm, hem lezzeli hem besleyici enfes bir tarif...
Öpüyorum seniii...

Mihriban dedi ki...

Problemin halledilmesine, senin adına sevindim. Hoşgeldin...Çok pratik güzel bir tarif vermişsin. Ellerine sağlık. Nefiis görünüyor. Seni arkadaşlarıma ekliyorum.Sevgiler....

Nilgün dedi ki...

Ilk defa Tavada pizza deniyecegim sayende...Ellerine saglik canim nefis olmus...

SEVGILER

emineninemekleri dedi ki...

Aysegülcüm, canim inan pizzan pofuduk poffuduk olmus.Ellerine saglik.

Kocaman öpüyorummmmmmmmmmm
Emos

Baharcicegi dedi ki...

Tavada pizzayi hic denemdim,ama senin ispankali pizzan nefis olmus hemde iyi kabarmis eline saglik canim

SOFRAM dedi ki...

Canım hoşgeldin, epey bir sorun yaşamışsın, tekrar aramızda olmana sevindim.
Canım pizzan harika görünüyor, bu pizzadan ben de yaparım, gerçekten çok güzel oluyor, ama hiç ıspanaklı denememiştim, ama ıspanaklı da güzel bir fikir, ellerine sağlık güzelim sevgilerimle...

Melek* dedi ki...

sevindim sorunun çözülmesine.. tavada pizzayı ilk dün oktay ustada gördüm ama ıspanaklısını görmemiştim çok güzel duruyor ellerine sağlık

Tuğba dedi ki...

elinize sağlık cok güzel tarifler vermissiniz. Hamur kızartmasıda beni cocukluguma götürdü :)

ikizlerinannesi dedi ki...

selam
ellerine saglik pizzakokusunu aldim geldim hemen masallah pekte bir kabarmis ellerine saglik sevgiler

Yaren dedi ki...

Canim tava pizzan cok nefis görünüyor.Hem kahvaltilikta olur güzel lezzet.Ellerine saglik canim.Sevgiyle kal.

fatoş ile esoş dedi ki...

abla kavuştun sonun internetine :) pizza tarifinde güzel olmuş bol vitaminli küçkken annem beni hep temel reis gibi güçlü oluırsun diye kandırarak yedirirdi.sende öle yap buluta eğer yemezse o zaman yer hele bide sevmediği kişi varsa bak ondan daha güçlü olursun de 2-3 tabağı bitiri çabukça:)

Ayse Pamuk dedi ki...

hayatım hoş geldin iyi ki geldin.Ayyy bu nr güzel bir yemektir böyle yaa ellerine sağlık

ayşegülmutfakta dedi ki...

hoşbulduk arkiler öpüyorum hepinizi
fatoş/esoş alemsiniz yahu peki bu taktiği yazıyorum bi kenara ;)

nino dedi ki...

ay proje odevi degil mubarek benden bisi yemek icin bahane :) demeye geldimdi emme senin bu tava boreginin mazarasi beni bitirdi datlum :) ellerin dert gormesin ben antep fistikli truff goturecem :) bu ara en iyi becerdigim sey :)

fatoş ile esoş dedi ki...

valla abla ben değil annem alem hep kandırırdı beni böyle bende safmışım hep yermişim ama iyikide yemişim mesela şu an da annem süt içiriyo bana süt içtikten sonrada kızızm fayda ediyo baksana eline yüzüne renk gelmiş diyo bende hemen seviniyorum (zayıfım birazda yanaklarıma kilo almak istediğimden iinanıyorum annem.)abla cbox ben eklemek istiyorum ama nasıl ekleniyo bi anlatıversen nerden eklediğini)