istatistik

11 Şubat 2008 Pazartesi

Sebzeli Kuzu Güvec









Aslında bu yaptığıma tam olarak güvec denemez… alternatif güveç desek daha doğru olur. Bunu taş ocakta, odun ateşinde yapabilsek aslında.. dimi … Ben hep böyle düşündüğüm için geçen seneye kadar güvecimi sadece mutfak süsü olarak kullandım ama düşündüm ki benim taş ocak sahibi olmam çok düşük bir ihtimal o yüzden böyle bir yöntemim var.. YAA bendede var tatile giderken yol üstünden aldım ama kullanamıyorum diyorsanız buyurun tarife… Benim güvecimi annanecim vermişti, içinde ne pişerse pişsin nerde pişirirsem pişireyim sonuç her zaman mükemmel oluyor. Çünkü vakti zamanında babası kendi elleriyle yapmış bu güveci..

Malzemeler:
½ kg. kuzu eti
2 ad. Patlıcan
2 ad. Havuç
4 ad. Patates
1 ad. Kabak
3. ad. Sivri biber
1 ad. Soğan
4-5 diş sarımsak
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı salça ya da evde hazırlanmış domates suyu (ben böyle yaptım)
Tuz, k.biber, kekik, fesleğen, pul biber

Öncelikle bütün sebzeleri güzelce yıkayıp tek tek doğrayın ( biraz büyükçe doğrayın güveçte 3-4 saat kadar kalacağı için fazla küçük olmasın, yoksa tabağa koyarken dağılır) Sonra kuzu etini kuşbaşı doğrayıp biraz yağ ekleyerek büyük bir tencerede biraz çevirin. Üstüne sebzeleri ilave edin biraz daha karıştırın. Sonra baharatları ve salçanızı/domates suyunuzu ilave edin. Fazla değil 3-5 dk. kadar fokurdasın.. ve altını söndürün.

Güvecinizin içine bütün malzemeyi kepçeyle yerleştirin. Üstüne kapağını kapatıp önce orta derecede sonra mum ışığında ocağınızın üstünde 3 saat kadar pişmeye bırakın. (Eğer güvecininiz benimki gibi kapaksız ise üstünü alüminyum folyoyla kapatıp yassı bir taş koyabilirsiniz. )

Sonra yaslanın arkanıza ve pişerken yaydığı kokuyu içinize çekin.. nefiss.. Afiyet olsun..

2 yorum:

pelincelezzetler dedi ki...

Kuzu eti hiç yemeyiz biz,ama tarfi ve güveç birleşmiş harika gözüküyor...

ayşegülmutfakta dedi ki...

dana etiyle yapın hayatım oda olur ;) benim koca kuzu etini çok seviyor ama seçmesini iyi biliyor öyle buram buram ahır gibi kokmuyo aldığı etler birde yağlı tercih etmiyoruz ama bulut sevmiyor ona varsa yoksa avuk eti :)