istatistik

19 Şubat 2008 Salı

közlenmiş patlıcan salatası



Patlıcan salatası çok lezzetli olur olmasına ama diğer salatalar kadar bereketli değildir. Mesela ben yukarıdaki resimde patlıcan, kırmızı biber ve soğan dahil 2 kilo sebze közledim ama servise hazır hale gelene kadar o sebzeler eridi sanki.. Borcamın ancak yarısını doldurdu. Gerçi patlıcan salatası hiçbir zaman ziyan olmaz hatta hep "keşke biraz daha közleseydim bak az geldi" denilir. Tadı hep damağımızda kalır... Demekki közledikçe gamajı düşüyor ama lezzeti artıyor.

Sebzeleri genellikle pazarından seçerim ama geçen hafta alışverişimi marketten yaptım o yüzden kilo hesabı değil adet olarak tarifi veriyorum.

malzemeler:
10 ad. patlıcan
6 ad. kırmızı biber
4 ad. soğan
yarım çay bardağı sızma z.yağı
yarım limon
2 yemek kaşığı nar ekşisi
tuz






Sebzelerimizi iyice yıkayıp, birkaç yerinden delerek fırında yüksek ısıda közleyelim. ( Ben sebzeleri önce alüminyum folyoya sarıp iyice pişirim. Çünkü patlıcan bazen dış kabuğu közlenip yansada içi yeterince közlenmez. Bu şekilde daha çabuk pişer hemde daha ekonomiktir ;) yeterince piştiğine kanaat getirince folyoyu çıkartıp birazda öyle közlenmeye bırakırım.) İyice yumuşayınca kabuklarını soyup yukarıdaki gibi doğrayalım. (yukarıdaki resimde soğan doğranmamış görünüyor ama siz onu da doğrayın.) Derin bir kapta zeytinyağını, limonun suyunu, tuzu ve nar ekşisini karıştıralım. Sonra közlenmiş sebzelerimizi sosumuzla karıştıralım. Servis tabağına koyalım. Bu kadar.. Afiyet olsun..

24 yorum:

Kevser dedi ki...

Hmmmm, nefis canim, ellerine saglik diyorum.
Bu sorundan sadece sen sikayetci degilsin galiba, hepimiz öyleyiz sanirim. Ama sonunda varilan lezzetine degiyor, patlican her haliye cok güzel bir nimet bence.

Selamlar ve öptüm..

ayşegülmutfakta dedi ki...

kevsercim iyi geceler.. şimdi yayınladım tarifin üstüne geldin youmunu görünce şaşırdım :)
Evet canım bende çok seviyorum patlıcanı

Beyza dedi ki...

Aysegülcüm ben de bayilirim közlenmis patlican salatasina. Salatan cok güzel görünüyor. Ellerine saglik.

Sevgiler

ayşegülmutfakta dedi ki...

Teşekkürederim Beyzacım..

ezgi uğurlu dedi ki...

aysgül harikasın.süper bir lezzet lmuş bu.ellerine saglık canım benim kocaman sevgiler

ilker'in mutfagi dedi ki...

ayşegülcüm harika.çokkk severim patlıcan salatasını,hatta bayılırım.ellerine sağlık.sevgiler.

Aynur dedi ki...

evet bende gecenlerde közledim firinda ayni yöntemle patlicani ama tabiki közde közlenein yerini tutmaz..

eline saglik kesinlikle tadi konusunda haklisin nefisdir

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

sarımutfak dedi ki...

slm canım
patlıcanın her çeşidine bayılırım.salatasına közlenmiş yeşil biberde koyuyorum ben.ellerine sağlık hayatım harika olmuş
sevgiylekal

ikizlerinannesi dedi ki...

selam ziyaretin ve güzel yorumun icin tesekkürler her zaman beklerim
salatanda süper patlicanla harika olur sevgiler görüsürüz

yemekbahane dedi ki...

hmmm nefis...
Eline sağlık enfes duruyor

sevgiler
müge

pelincelezzetler dedi ki...

Yawwww ben biterim patlıcana :)) her türlüsünü affetmem:))
Canım ellerine sağlık..

ayşegülmutfakta dedi ki...

teşekkürler müge :)
pelinim bir gün affetmeden yiyelim hepiciğini ;)

Tuğba dedi ki...

Aydın'da bu salatayı kahvaltıda yerler,annem de sıkça yapardı çok severdim.
Ellerine sağlık canım.
Çok lezzetli görünüyor.
sevgiler..

ayşegülmutfakta dedi ki...

tuğba demekki damak tadım aydınlıymış :) ben böyle soğanlı bbierli bayılıyorum bu salataya

Tuğba dedi ki...

buzdolabında iki patlıcanım var,bende mi yapsam ne?
resimlere bak bak canım çekti:)

ayşegülmutfakta dedi ki...

tuğbacım heralde közleyip doğrayınca 2 aşık çıkar :))

Limonlu Kek dedi ki...

1)İade-i ziyaret edeyim derken tariflerini ve resimleri çok güzel bulduğumu belirteyim. 2)Ayşegül serisi çocukluğumun en sevdiğim kitaplarındandır. En sevdiklerim ve resimlerine bakarak hayallar kurduğum "Uyuyan Prenses","Küçük Anne" ve tahmin edeceğin gibi "Mutfakta". 3)Blogun çok yeniyiymiş hayırlı olsun, kolaylıklar, sevgiler...

kizilciksurubu dedi ki...

Sahane olmus,cok severim.Ellerinize saglik.Sevgiler.

PINAR dedi ki...

Ellerine sağlık, ben de çok severim patlıcan salatasını. Her türlü zahmete değer.
Sevgilerimle

ayşegülmutfakta dedi ki...

Senem teşekkür ederim hayatım..
limonlu kek (çokda severim) :)öncelikle ziyaretine çok sevnidim övgülerin içinde çook teşekkerler yeniyim buralarda ;)
pınar sağolasın cnm sevgiler..

http://guldenceninmutfagi.blogspot.com/ dedi ki...

Canim salata nefisss,ilk firsatta patlican almaliyim:)))
Pirasa sarmasini siddettle öneririm,pisman olmayacaginiz bir lezzet.

Asiye dedi ki...

Ayşegülcüm, ziyaretin için öncelikle teşekkür ederim. nutellelı üçgenlere yazacaktım fakat patlıcan salatayı görünce burada kalayım dedim :) nutellelı üçgenlerin çok güzel görünüyor, özenle sarılmış ellerine sağlık.
patlıcan salatasına 2 kilo kadar demişsin. canım benim çok fazla değilmi bu oran. Bende daha yeni yaptım bloğuma koyduğum salatayı, 2 adet patlıcan kullandım ve orta boy salata tabağını tepeleme doldurdu.(6 kişilik oldu) Hatta bir büyük boy tabağa alsammı çok dolu oldu diye de düşündüm. çünkü yağ ve limonunu kattığımda tabaktan sıvılar taşmak istiyorlardı :)
Bunda bir yalışlık var canımın içi, sebzeler eridi diyorsun, acaba közlemek için çok fazla mı tutuyorsun fırında? Ben yaptığımda çok da pratik olmuştu hatta bayıldım ne kadar kolaymış diye. fırında köfte ve patates pişecekti. büyük boy tepsi seçtim ki kıyısında da patlıcanlar olsun diye.(ben köfte ve patatesi turboda susuz pişiririm)köfte pişerken kıyısında da patlıcan ve domatesler közlendi. bir taşla iki kuş vurmuş oldum. çok hoşuma gitti :)
ellerine sağlık

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Ayşegülcüm sevgili aynurun ellerine sağlık ne güzel bir yardımcın var öyle:)
ellerine sağlık

ayrıca gzüel dileklerin için teşekkür ederim.Uyarın içinde teşekkürler:)

sevgiyle kal

ayşegülmutfakta dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.