istatistik

17 Şubat 2008 Pazar

Ispanaklı Börek

Eskiden ıspanaklı börek sevmezdim ama kayınvalidemin ıspanaklı böreğini bir yedim, o gün bu gündür ıspanaklı böreğimi böyle yaparım. Tarifi bana sevdiren püf noktası; iç harcın hazırlanırken çiğden hazırlanması. Ve tabi bir de peynirle ıspanağın uyumu.. Ben kıymayı, patatesle... peyniri de ıspanakla çok yakıştırıyorum. Ekstra çıtır olsun diyede süte soda ekliyorum benim gibi çıtır sevenler mutlaka deneyin derim..





Malzemeler:
4 ad. yufka
½ kg.(dan biraz eksik ) ıspanak
2 yk. kaşığı yoğurt
100 gr. Orta yağlı Peynir
1 şişe soda1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
Tuz, k.biber, pul biber


Derin bir kaba ıspanağı incecik kıyın. Yoğurdu, peyniri ve baharatları da ekleyin. Bu harcı iyice yoğurun.


Ayrı bir kapta sodayı, sütü ve sıvıyağı karıştırın. Fırın tepsinizi yağlayın ve ilk yufkayı tepsiye döşeyin. İkinci yufkayı da kıvrımlar vererek tepsiye döşeyin. Sonra üstüne sütlü harcınızdan sürün. Ispanaklı iç harcınızın yarısını tepsiye eşit dağıtın. Üçüncü yufkanızı yine kıvrımlar vererek tepsiye döşeyin. Sütlü sosunuzdan dökün. Kalan ıspanaklı harcınızı da tepsiye eşit döşeyin ve son katınızı yine kıvrımı bol şekilde en üste koyun. Kalan sütlü sosun tamamını tepsiye dökün.




200 derece ısıtılmış fırında, böreğiniz kabarıp, altı üstü kızarana kadar pişirin.
Ben böreği fırına vermeden önce dilimliyorum. Servisi daha rahat oluyor sütlü sosunuda her yerine iyice çekiyor. Afiyet olsun..

18 yorum:

Kevser dedi ki...

Canim,
ispanakli böregi sevmezdin önceleri demek, ne büyük bir hata? Bu güzellige hic hayir denir mi, senin de ellerine saglik diyorum. Ayrica bir alttaki hafta sonu geziniz de cok güzel gecmis, patatesler biberler filan hersey harika olmus.

Selam ve sevgilerimle..

ayşegülmutfakta dedi ki...

teşekür ederim kevsercim.. ne yapalım çocukluktan kalma bir ön yargı işte :) artık seviyorum ama kilo derdi var büyüyünce..

ezgi uğurlu dedi ki...

canım enfes bir sey olmuş börekler.ne kadarda lezzetli görünüyor.ellerine saglık canım benim kocaman sevgiler

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

Elinize sağlık görüntü çok iştah açıcı...

DANIEL EFE dedi ki...

Selam
Blogunu soyle bir gezdim once, pek bi ORGANIK, pek bi DOGAL goruntuler. Bazi tariflerini , notlarini simdiden favorilerim arasina aldim, Borek cok guzel gorunuyor. Ellerine saglik

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Ayşegül'cüğüm,

Sayfama bıraktığın yorum üzerine iade-i ziyarete geldim. İyi ki de gelmişim.
Enfes yemeklerle karşılaştım. Hele o bazlamaya bayıldım. Şu soğuk ve karlı günlerin sabahlarında arasına azıcık tereyağı ve peynirle ne güzel yanir. Offf of!

Ellerine sağlık canım.

Sevgilerimle,

Pastacı Kız dedi ki...

Merhaba çıtır çıtır börekmi dedin ben hiç hayır diyemem bide ıspanaklıysa hiçç :) nefis görünüyor ellerine sağlık canım.

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık canım..
Ispanaklı böreğin malzemesi çiğ konulacak bir de içine ufalanmış peynir atılacak,sonra da yemeyip yanında yatılacak:)
sevgiler..

ayşegülmutfakta dedi ki...

ezgicim teşekkürler güzel arkadaşım görüşmek üzere.. illede yemek. teşekkürler canımsen birde ben senin blogunu açamıyorum niye acaba?
dainel efenin annesi :) ziyaretin için teşekkürler blog kardeşim tariflerin çok orjinal bayılıyorum ama yapmaya tırsıyorum açıkçası becerebilirmiyim bilmiyorum birde iklimden dolayı her malzemyi birebir tedarik edemeyiz sanırım ama gözümü karartıp latin böreğini denemek istiyorum sevgiler..

ayşegülmutfakta dedi ki...

ışılcığım hoşgeldin ziyaretin için teşekkürler yemek tariflerinin yanında yazılarınıda zevkle okuyorum görüşmek üzere..
pastacı kız özlem pastaların kadar tatlısın ziyaretin vesilesiyle tebrike tmek isterim seni oktay ustadaki programından dolayı ;)harikasın..
keyiflimi keyifli mutfağın sabihi arkadaşım tuğbacım yine döktürmüşsün canım seninde eline sağlık öpüyorum..

guldenceninmutfagi dedi ki...

BÖREKLER BENIMDE FAVAORILERIMDIR HAMUR ISLERINDE:)
CANIM HARIKA OLMUS ELINE SAGLIK.ILERIKI GÜNLERDE YINE KENDI TARIFIM OLAN COK GÜZEL BIR BÖREK TARIFIM OLACAK GÖRMENI ISTERIM.
IYI GECELER.
YORUMUN ICIN COOOOOK TESEKKÜR EDERIM.

ayşegülmutfakta dedi ki...

güldencim tabiki ne demek :) öpüyorum..

Tijen dedi ki...

Ispanaklı böreğe nasıl ıyy denilebilir ki?

ayşegülmutfakta dedi ki...

ıspanak yemeğine değil ıspanaklı böreğe ıyy derdim tijencim. çünkü benim yediklerim (ki annem yapardı ıyyy dememede hiç alınmazdı) yemek gibi soğanla kavurarak yapardı. gayet normal bir durum bence herkesin ıyy dediği birşeyler vardır..yokmudur?

sarımutfak dedi ki...

ıspanaklaı böreğe1 kaşık tarhana katarsan tadı harika oluyor.ben öyle yapıyorum.eline sağlık bu da harika hayatım

sevgi dedi ki...

ellerine sa�l�k
birde sodal� deneyece�im �spanakl� b�re�i

pelincelezzetler dedi ki...

Ellerine sağlık,offf ya çayla birlikte olsa da yesek:)
Sevgiler canımcım

ayşegülmutfakta dedi ki...

Handecim önerin için çok teşekkürler tarhanayı mutlaka deniycem saolasın..
Sevgi tavsiye ederim sodalı börek çok hoş oluyor.
pelinim gel bi gün börekli çaylı mezeli yapalım bir açık oturum mucks