istatistik

23 Temmuz 2008 Çarşamba

kuzu etli/patlıcanlı pilav

Bu pilavı ana yemeğin yanında kullandığım gibi meze olarakta kullanabiliyorum.

Faydalı bir tarif yani ;)

malzemeler;

250 gram kuzu eti

1 kaşık tereyağ

1 su bardağı pirinç

2 ad. patlıcan

1 büyük soğan

2 yemek kaşığı sıvıyağ

1/2 çay bardağı dolmalık fıstık

1/2 çay bardağı kuş üzümü

tuz ve biraz tarçın.

  • Eti küp küp doğrayıp, düdüklü tencerede yumyumuşak pişiriyorum. Sonra tere yağda biraz soteleyip kızartıyorum.
  • Patlıcanları da kabuklarını soyup, küp doğrayıp kızartıyorum. Havlu kağıtın üstünde yağını aldırıyorum.
  • Soğanları yemeklik doğrayarak pembeleştiriyorum. Dolmalık fıstıklarıda ekleyip çeviriyorum.Pirinci yıkayıp, üstüne ekliyorum. sonra pirincin 2 katı suyu (2 su bardağı)ve kuş üzümlerini koyarak pilavı pişiriyorum.
  • Demlenme aşamasında patlıcanlarıda ekleyip bir örtü yardımıyla pilav tenceresini sarıyorum.
  • Derin bir kabın en dibine önce etleri yaydırıyorum sonra demlenen pilavı üstünden bastırarak servis kabına sığdırıyorum.
  • En son işlem, kaseyi ters çevirip, servis yapıyorum. Afiyet olsun..



17 yorum:

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

harika gorunuyor ellerine emegine saglik
selam ve sevgiler.

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam..harika bir yemek olmuş.elinize saglık.sevgiler.

Tuğba dedi ki...

Nefiiissss bir pilav olduğu öyle belli ki..
Ellerine sağlık,Ayşegülcüm.

Haydi mutfağa dedi ki...

elinize sağlık.taif için teşekkürler.
sizi linklerime ekledim.
sevgiler

antepası dedi ki...

Ne zamandır görüyorum yorum yazamıyorum.Görüntüye bayıldım.Harika görünüyor.Fırsat bulsam deneyeceğim.Eline sağlık.

pelin'ce dedi ki...

Bu pilav üstü bir şey,hımmm şahane olmuş..

Ayşegül ellerine sağlık...

Ayşegül'ün tatlı rüyası... dedi ki...

sevgili adaşım, özellikle yemek konusunda insanın kendi damak tadına uygun lezzetli yemekleri bulması çok kolay olmuyor. Özellikle benim ki yeni evli birisi için:( Blogunu keşfettiğim için çok mutluyum. Şimdiye kadar bir kaç tarifi denedim bile. Sonuçlar gayet başarılı idi. En kısa zamanda bunu da deneyeceğim. Tekrar eline sağlık.
sevgiler,

capankizimutfakta dedi ki...

PORSELEN DEMLİK yepyeni bir etkinlik ile karşınızda…
YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ-4 PİLAVLAR

http://porselendemlik.blogcu.com
http://selmahlc.blogcu.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
http://yoresellezzetler.bloggum.com tarafından hazırlanmıştır

etkinliğimizin yeni sahibesi www.capankizimutfakta.blogspot.com olarak 10/8/2008 ile 01/09/2008 tarihleri arasında 20 gün boyunca ben yapacağım konumuz:PİLAVLAR

anadolunun zengin sofrasını evlerimize sunmak,bizi biz yapan değerlerimizin hünerli ellerle bütünleştiği yemeklerimizin tarih kokan hikayelerini sunmak ve bu lezzetleri siz değerli dostlarımızla paylaşmak…
sizde bu lezzet dolu maceraya davetlisiniz…
eğer sizlerinde sofralarında yer bulan kendi yörenize ait bir tarifiniz var ise tarifinizi bize ulaştırabilir böylece bir yerlerde kalmış lezzetleri tüm dostlarınızla hem paylaşmış olacak hem de yörenizin kültür ve değerlerini tanıtmış olacaksınız
yapmanız gereken şey;
hazırladığınız yöresel yemeğinizi ismi ,yöre adı ,tarifi ve birkaç aşama ile çektiğiniz fotoğraf ile bloğunuzda yada sitenizde yayınlayıp daha sonra ev sahibine yorum ya da e-posta ile haber vermek
örnek:
isim:perde pilavı
yöre adı:siirt
buraya ise tarifimizin resmi ile beraber detaylı anlatımı gelecek şekilde…
iletişim:kadininmutfagi@hotmail.com ya da www.kadininmutfagi.blogcu.com
unutmayın tarifler sadece tarihi yöresel tarifler olmalıdır

yildiz dedi ki...

Canim,cok güzel bir görüntü sundugun icin tesekkürler,ellerine saglik.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Aysegul,

Nefis gorunuyor, sevgilerimi gonderiyorum.

birdilimdus dedi ki...

Ayşegülcüğüm ellerine sağlık harika görünüyor. Ben de çok beğenirim bu yemeği.

Sevgiler,
Evren

yeşim dedi ki...

bu tek başına bile mükemmel bir tad olmuş

ellerine sağlık
sevilerrrr

fatoş ile esoş dedi ki...

merhaba ayşegül abla pilav çok güzel görünüyor esoşla bizde tatil falan derken blogu boş bıraktık ben de işte boş kalmasın diye bi börek tarifi verdim sen de ne zamandan beri girmiyorsun heralde inşallah önemli bişey yoktur sana iyi yaz tatilleri diliyorum sahi ya tatile çıkmışsındır belki hadi iyi akşamlar iyi tatiller sana bekliyoruz gene blogumuza hoşçakal BAYBAY

Öznur dedi ki...

Ellerine sağlık canınm pilavın ve sunumun harika gözüküyor.
Bende buna benzer bişey deneyip siteme koymuştum ama etlerle pilavı aynı anda ve aynı tencerede pişirdiğim için pek güzel olmamıştı. Eminim seninkisi harikadır.
Yiyenlere afiyet olsun.

Sevgilerle....

ALi dedi ki...

Mrb arkadaşım çok güzel bir blog olmuş başarılarının devamını dilerim..
Benim siteme de beklerim www.anindayorum.com
Hoşçakal...

Tuğba dedi ki...

Nerelerdesin Ayşegülcüm?

sarımutfak dedi ki...

pilav nefis olmuş cnm çok severim
ellerine sağlık
bu arada nerelerdesin cnm ya tatilemi çıktın