istatistik

13 Nisan 2008 Pazar

mısır gevreği ve yeşil ayran





Tüm dünyaya gözleriyle bakarken, yavrusuna kalbiyle bakan tek varlıktır anne.. Yanımızda olsalar da olmasalar da anne olsakta olmasakta, anneler günümüz kutlu olsun..


Anneme.. bir günümde değil her günümde annemsin..


Yaz geliyor fazlalıklar daha bir göze batıyor.. :) İçecek olan annemin bir kadın programında bir diyetisyenin verdiği tarif. Çok sağlıklı toksin attırması dışında tad olarakta başarılı bir içecek, tavsiye ederim...



yeşil ayran

malzemeler:

1 tutam taze dereotu

1 tutam taze maydonoz

1 tutam taze nane

1 kase yoğurt

yeterince su

Otları güzelce yıkayıp rondoya atın. Bir kaşık yoğurt, biraz da su ekleyin. İyice özleşene kadar çırpın. Sonra kalan yoğurtu ve suyu ekleyerek ayran kıvaına getirin. Günde üç öğün afiyetle için. Zayıflatıcı ve toksin attıcı, idrar sökücü, cildi güzelleştirici etkileri varmış.. Tabiki vardır içindekiler müthiş, çok da sevdiğim şeyler mmm.. Ama yapmak her zaman aklıma gelmiyor malesef..


Gelelim ballı-yoğurtlu gevreğimizee.. Bu da benim cornflakes grubu gevrekleri yeme tarzım. Çocukluğumdan beri sütle-şeker katılarak yapılanından hazetmem. Benim tarifim şudur!

Ballı-yoğurtlu gevrek:1 kase çırpılmış hafif sulandırılmış yoğurtun içine biraz bal, 1 avuç kuru üzüm ve bir miktar mısır gevreği katıp akşam üstü geç vakit tatlı krizlerine girdiğimde afiyetle yediğim birşey. Kıtırlığı gitmeden daha leziz oluyor ;)!

15 yorum:

Tuğba dedi ki...

Tatlı bir oğluşun güzel annesi
Anneler günün kutlu olsun. Sevgilerimle..

antepası dedi ki...

Canım anneler günün kutlu olsun.Çocuklarınla sağlıklı mutlu bir anneler günü geçirmen dileği ile.Her günün anneler günü gibi olsun.
Canım şu yeşil ayranı mutlaka deneyeceğim.Sonucu sana bildiririm.Paylaşımın için sağol.

EZGi :)) dedi ki...

özellikle yeşil ayrana bayıldım canım anneler günün kutlu olsun kocaman sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Canım, ben de yoğurdu biraz fazla tutup cacık olarak yaptım geçen akşam, arşivde beni bekliyor.. Seninkine bayıldım, yeşil yeşil, çok ferahlatıcı.. Ellerine sağlık..

Limonlu Kek dedi ki...

Ayşegülcüm şunu söylemeden geçemeyeceğim, ilginç tariflerine bayılıyorum, ellerine sağlık canım...

pastacirapunsel dedi ki...

Ayşegül'cüğümmm,

Şu yeşil ayran çok enteresan, şaştım kaldım:))

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum seni.....

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık canım benim bu yeşil ayranı da çok sevdim bu akşam eve gideince hemen deneyeceğim bitanem.

Sevgiler...

sarımutfak dedi ki...

cnm yeşil ayran hiç duymadım ve içmedim değişik ve güzel olmuş ellerine sağlık
anneler gününü kutlarım
öptüm şekerim

pelincelezzetler dedi ki...

Canım Anneler Günün Seninde Kutlu olsun...
Bu yeşil ayran'dan bana litre litre lazım:)) bilirsin...
Çok öpüyorum..

pelincelezzetler dedi ki...

Canım Anneler Günün Seninde Kutlu olsun...
Bu yeşil ayran'dan bana litre litre lazım:)) bilirsin...
Çok öpüyorum..

Mihriban dedi ki...

Ellerine sağlık Ayşegül'cüm nefiiis görünüyorlar. Sevgiler....

mutfaktayim dedi ki...

Merhaba Arkadaşım…
Uzun zamandır aklımda olan ama bir türlü vakit bulupta hayata geçiremediğim KAHVALTI ŞENLİĞİ etkinliğimi başlatmak istiyorum. Artık yaz yavaş yavaş gelirken, güneş o güzel yüzünü bize göstermeye başladı. Güneşi görüpte pazar kahvaltılarını bir şölen haline getirmezmiyiz ?? Tabiki getiririz. İşte bu etkinliğin amacı da bu. Çiçeklerle dolu bahçe ve balkonlarımızda bütün aile bireylerinin toplandığı bir günde kahvaltı masalarımızı şenlendirecek alternatifleri bu sayfada paylaşmak istiyorum. Dilediğin herşey örneğin; Omlet çeşitleri, şarküteri çeşitlerinin sunum ve hazırlanışı, kolay börekler, kanepeler, kahvaltı tabakları aklınıza gelebilecek herşeyi benimle paylaşabilirsin. Etkinliğim 14 mayıs ta başlıyor bitiş tarihi ise 8 haziran. Bugün den itibaren mail adresime tarifini gönderebilirsin. Bu aralıkta mutfaktayim10@hotmail.com adresime göndereceğin mailine isim, blog ismi, şehir/Ülke ve tarif adıyla birlikte mail atmanı rica ediyorum. Atacağın mail o güzel sayfana uğrayıp harika tarif ve resmini alıp kendi sayfamda yayınlamama sebep olacak. Katılımını bekliyor ve kolaylıklar diliyorum :)

Bu arada sayfamın sağ üst köşesinde göreceğin KAHVALTI ŞENLİĞİ isimli bannerı da sayfanda görmek beni onurlandıracaktır.

Sevgiler...

Yenikonakli dedi ki...

yeşil ayrana bayıldım hergün içip içip yeşeriyorum yenikonaklı
.

Ayse Pamuk dedi ki...

her iki tarifide not ettimmm ellerine sağlık mutlaka yapacağımm

Adsız dedi ki...

bal ve yğurt karımamalı bence....