istatistik

17 Nisan 2008 Perşembe

mercimekli bulgur pilavı


Benim için bulgur pilavıın ekürisi yeşil mercimektir. Neden bilmiyorum, küçüklüğümden beri eğer menüde mercimek varsa bulgur pilavı ararım, sadece bulgur pilavı varsa da mercimek sorarım. Birinden biri eksikse tam doymam. Bazende Bulut'a böyle ikisini birleştirerek bir menü yaparım bakliyatıyla, soğanı, sarımsağıyla güzel, besleyici bir öğün olur. Turşusu hariç tabi, o turşulu koca porsiyon benim içindi :)


malzemeler:

1 su bardağı bulgur

1 çay bardağı mercimek

1 ad. büyük soğan

1 baş sarımsak

2 ad. büyük domates (rendelenmiş)

2 yemek kaşığı sıvı yağ

tuz, k.biber

Mercimekleri yıkayıp ayıklayın ve 2 çay bardağı suyla düdüklüde haşlayın. Yeterince yumuşadığında (yaklaşık 20 dk.) altını kapatın. Soğanı ve sarımsağı ince ince kıyın.

Sıvı yağda önce soğanları öldürün. Domates rendesini ekleyin. Sonra sarımsakları atın. En son ayıklayıp, yıkadığınız bulguru ekleyin. Biraz kavurun ve üstüne 2 su bardağı sıcak suyu ve tuzunu biberini ekleyip, tencerenin kapağını kapatın. Suyunu çekince şöyle bir karıştırıp demlenmeye bırakın.. Afiyet olsunn..




11 yorum:

Begüm dedi ki...

Ellerine saglik aysegülcüm. Cok lezzetli görünüyor. Ikisini ayri ayri yemistim ama, hic ikisini birlestiripte bir yapmamistim :) iyi fikir :) kesinlikle deneyecegim.

antepası dedi ki...

Canım hazırladığın tabak benim için yeterli.Bayıldığım bir lezzet.Elne sağlık.

Papatya Prenses dedi ki...

YEŞİL MERCİMEKLİ BULGUR PİLAVI VE TURŞU. BEN DAHA NE İSTERİM Kİ ALLAHTAN:)))
ELLERİNE SAĞLIK CANIM,ENFESSS BİR GÖRÜNTÜ..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Canım hiç birlikte denemedim, ama ikisini de ayrı ayrı çok sevdiğime göre bu birleşimi de seveceğime eminim.. Hele turşulu fotoğraf ağzımı sulandırdı :) Ellerine sağlık..

meleginmarifetleri dedi ki...

Mımmm süper olmuş bence ellerine sağlık Ayşegül.
Sevgiler iyi haftalar bay.

pelin'ce dedi ki...

Bizimde bulgur pilavı favorimizdir,mercimeklisini annem çok sık yapar.Turşu ve ayran ile her türlü yemeğe tercih ederim...

Ellerine sağlık..

SOFRAM dedi ki...

Bizde çok severiz mercimekli bulgur pilavını, yanına da turşu ne güzel bir tabak hazırlamışsın canım, ellerine sağlık, sevgilerimle öpüyorum...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Canım, kandilin mübarek olsun.. Duaların kabul olsun..

zarpandit_gokche dedi ki...

hayırlı kandiller..(regaib)
bu kandili anlayıp yasamak dualarla gecirmek nasip etsin rabbim inşallah:)

elbistanlı dedi ki...

Yüce Allahın, Sevgisi..Bereketi..Saadeti..Şefkati..Merhameti..Adaleti..Mağfireti..Rahmeti üzerinize olsun..Kandilin mübarek olsun sevgili arkadaşım..

SOFRAM dedi ki...

Canım hayırlı kandiller diliyorum, senesine de hep beraber ereriz inşallah, sevgilerimle öptüm...